Gå til innhold

utdrikningslag brudgom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover og arrangere utdrikningslag for brudgommen. Har faktisk aldri gjort dette før, og trenger hjelp fra dere. Jeg har søkt i forumet, men det kommer mest opp tips fra bruden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har vært i flere gutte- enn jenteutdrikningslag og synes faktisk at det har vært morsomst sammen med gutta. Mindre dill og mer action.

Noen forslag ut fra hva vi har gjort: Laserkrig/paintball, leie en gymsal og spille tommyball (vannvittig morsomt, men gud så slitsomt), basket eller lignende, rafting, boccia med innlagt whiskysmaking og cigarrøyking, power point framvisning av mer eller mindre flatterende bilder opp gjennom årene med hele gjengen som kommentatorer, grilling, lage mat sammen og drikke og prate skit utover natta. Det viktigste er tross alt å få samlet kompisene, ha en morsom kveld sammen og gjøre litt ekstra stas på brudgommen.

Skrevet

Syntes det er viktig at du som forlover hvertfall brude vise brudgommen at du interesserer deg.

Spør om liste over hvem brudgom ønsker skal delta, så tidelig som mulig. Plukk ut noen navn, og ta noen møter sammen. Flere hoder tenker bedre enn ett :-) Alltid gøy med samarbeid. Det setter sikkert de andre kompisene hans også pris på. Prøv å finne ut hvor mye de andre er interessert i å spytte inn. Ikke la det bli for dyrt!

Noe som er lurt, er muligens å leie en minibuss for hele dagen. Noen som kjenner noen som kan skaffe buss billigere? Sjåfør? Husk at det ofte er en stor gjeng som skal fraktes fra A - Å og tilbake igjen.

Hva jobber kompisen din med? Jeg syntes det er gøy med skikkelig "surprise" utdrikningslag. Er det noe som kan arrangeres i regi av jobben? Han tror han skal i kundemøte - men så er det guttegjengen som møter opp istedet?

Hva med å reise bort på fisketur sammen? På hytta kan div. bilder, videosnutt, leker få opp stemningen.

Så syntes jeg også forslagene som ble nevnt av Dalwhinnie var bra.

Ikke end opp på by'n hvertfall - det tror jeg de fleste syntes er kjedelig (hvertfall hvis hovedpersonen er vant med å ta seg en tur på by'n?).

Lykke til med planleggingen!

Skrevet

Er du interessert i sigarkurs eller whiskysmaking (eller en kombinasjon) har jeg kontakter som kan fikse begge deler ;)

Gjest Poirot
Skrevet

Ikke planlegg alt alene, få hjelp av andre. Og ta hensyn til brudgommen. Fallskjermhopp kan være toppen for noen, og ødelegge dagen for andre. Noen liker tur på byen, andre liker hyttetur.

Skrevet

Vi var noen jenter som diskuterte og planla et utdrikningslag over et par flasker vin. Bruden var veldig fornøyd med festen. (selv om det var et par ideer vi måtte stryke fra listen dagen etter planleggingsmøte. Vindrikkingen hadde gjort oss litt vel dristig. :ler: )

Skrevet

Ja, og forresten, et tips: Det er selvsagt greit å "drikke ut" brudgommen bokstavelig talt, så lenge han synes det er ok sjøl. Men dersom dere satser på å få ham sørpe full, sørg for at noen er edru nok til å få ham vel hjem når han vil hjem og send ham heller ikke hjem dersom han bor sammen med bruden og sjangsen er at han kommer til å ligge og spy hele natten (å tvinge henne til å tørke spy og holdes våken hele natta er ikke en god metode å få bruden til å synes at det er ok at han drar på byen med gutta en gang i blandt når de vel er gift...)

(Har bare hørt noen skrekkhistorier...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...