IronMaiden Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Eg anser dette som en hobby så derfor plasseres tråden her Eg har lyst å prøve å brygge litt øl hjemme da eg tenker at det kunne vært artig å gitt i julegave til far og brødre som ellers har alt, så lenge resultatet blir bra så klart! Så eg tenker å begynne å prøve litt nå, så eg kan se hvordan smaken blir! Men, så har eg sett en del på hvilket utstyr som trengs, og det kan jo koste flere tusen kroner. Eg er ikke akkurat interessert i å investere stort i utstyret, da eg bare vil prøve litt først og nok uansett ikke kommer til å brygge så mye øl (liker ikke øl selv). Europris har litt utstyr ser det ut som, er det noen som har erfaring med det? Har det noe å si hva slags utstyr det er? Evt. kan eg jo kjøpe ingrediensene på en "skikkelig" butikk. Har heller ikke lyst å lage enorme mengder i starten heller, går det å lage bare noen få liter eller blir det vanskelig å få et godt resultat da?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Se denne tråden:http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=738956 Jeg tror dette er en dårlig idé hvis du ikke liker øl selv, for du er nødt til å smake og vurdere for å finne frem til et godt produkt. Jeg vil anbefale deg å begynne med et ferdig sett med maltekstrakt. Da slipper du å gjøre meskingen selv, og det sparer deg for uhyggelig mye arbeid. Hvis det blir vellykket, kan du jo gå over til å gjøre det skikkelig (det blir mye bedre).Anonymous poster hash: aeca2...035
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå