AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Og slikker panna. Er litt lei av det, men å hindre det? Anonymous poster hash: 0fdb1...11d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Ha på lokkAnonymous poster hash: 2712d...730 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Og slikker panna. Er litt lei av det, men å hindre det? Anonymous poster hash: 0fdb1...11d Tørk ut av fettet og matrestene av panna og sett den i oppvaskmaskina eller vask den for hånd forholdsvis raskt etter at du er ferdig å bruke den. Problem solved Katten trenger kanskje ekstra næring for tiden, ettersom den slikker pannen? Uansett er det kanskje ikke heldig for den pga krydder og salt som gjerne er igjen etter steking Anonymous poster hash: 8671e...fa3 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Takk, men jeg kom på en god ide. Skal sette den i et skap etter bruk. Anonymous poster hash: 0fdb1...11d
Gjest Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Å dressere en katt er ca like lett som å dytte den ekstra kaviaren du krøstet ut tilbake på tuben! Ellers anbefaler jeg å vaske pannen før du setter den i skapet. 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Takk, men jeg kom på en god ide. Skal sette den i et skap etter bruk. Anonymous poster hash: 0fdb1...11d Lurt ...om katten ikke greier å komme seg inn i skapet da... Vi hadde katt som kom seg inn i alle skap om den ville Anonymous poster hash: 8671e...fa3
ninuska_ Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 (endret) Jeg gav opp med å dressere pus med tanke på kjøkkenbenken. Om man sa nei, da ble det verre. Begynte å ignorere han - og vips, det tok noen uker, så var det ikke spennende. Samme gjelder for bordet. Nå kan det stå mat der uten at den røres Endret 14. august 2014 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Løsningen er vel stort sett å ikke ha noe spennende på benken. Vi har én katt som hopper opp på benken, og én som ikke gjør det. Hun som ikke gjør det er litt nervøs av seg (var sånn da vi fikk henne), så hun får omtrent nervøst sammenbrudd bare vi sier nei til henne. Der holdt det å si ifra én gang, så hoppet hun aldri mer opp på benken igjen. Den andre, hun som hopper opp, hun må vi rope til, og gjerne klappe i hendene, før hun gidder å høre, og hun er stadig å se på benken. For hennes del er det åpenbart likegyldig om det er noe spennende på benken eller ikke, hun vil uansett sjekke ut. Anonymous poster hash: 88309...556
Sphynx Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Jeg gav opp med å dressere pus med tanke på kjøkkenbenken. Om man sa nei, da ble det verre. Begynte å ignorere han - og vips, det tok noen uker, så var det ikke spennende. Samme gjelder for bordet. Nå kan det stå mat der uten at den røres Åååh jeg håper dette skjer med min pus han er så rakkerunge at det ikke er mulig. Tror også han går mest på bordet bare fordi han ikke får lov. Har blitt anbefalt å han en sprayflaske med vann å ta den frem hver gang det er snakk om bordet, men føler at det er slemt fordi han er en ganske skvetten katt.
Berit Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Løsningen er vel stort sett å ikke ha noe spennende på benken. Anonymous poster hash: 88309...556
Gjest Lille-pus Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 De fleste katter liker å bevege seg i høyden, - inkludert kjøkkenbenk hvor det kan være noe snadder å finne Legg lokk på pannen mens den avkjøles, og vask pannen og sett den bort. - selv om det aldri er noe snadder å finne på benken så betyr ikke det at den ikke er fin å spasere på 1
Pinkee Skrevet 16. august 2014 #12 Skrevet 16. august 2014 Åååh jeg håper dette skjer med min pus han er så rakkerunge at det ikke er mulig. Tror også han går mest på bordet bare fordi han ikke får lov. Har blitt anbefalt å han en sprayflaske med vann å ta den frem hver gang det er snakk om bordet, men føler at det er slemt fordi han er en ganske skvetten katt. Er katten din skvetten, så dropp roping, klapping, spruting osv, snu deg heller en annen vei. Er i alle fall det som hjalp her. Ja, og så det å aldri ha noe spennende stående på bord/benker da. Den katten som ikke går på benken når det står nykokt fisk der, den bør til dyrlege
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Vi tok slike tallerkenunderlag og dekket med dobbeltsidig tape som vi la rundt komfyren. Pusene syntes dobbeltsidig tape var såpass ubehagelig at de ikke nærmet seg den delen av kjøkkenbenken igjen. De holdt seg på den andre delen hvor de kunne kose seg med vindu og vask Anonymous poster hash: c0d66...bf5
ninuska_ Skrevet 16. august 2014 #14 Skrevet 16. august 2014 Åååh jeg håper dette skjer med min pus han er så rakkerunge at det ikke er mulig. Tror også han går mest på bordet bare fordi han ikke får lov. Har blitt anbefalt å han en sprayflaske med vann å ta den frem hver gang det er snakk om bordet, men føler at det er slemt fordi han er en ganske skvetten katt. Sprayflaske fungerte ikke her - endte opp med en våt katt
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #15 Skrevet 16. august 2014 Støtter forslag om lokk eller å vaske ting med en gang. Prøver man å si nei til pus, venter de bare til du sover søtt og godt. Anonymous poster hash: 82422...a25
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #16 Skrevet 16. august 2014 Mener jeg så et show om my evil cat eller noe sånt, og en eller anna katte-ekspert dekket kjøkkenbenken med ark med dobbeltsidig tape for at det skulle være ekkelt for katten å gå der, og da sluttet den selv om de tok vekk tapen. Men har ikke nok peiling på katter til å vite om det vil være vondt når det lugger i pelsen?:S Anonymous poster hash: 5c117...bf6
Gjest lillelarve Skrevet 16. august 2014 #17 Skrevet 16. august 2014 Jeg jagde (skjøv eller løftet) katta ned fra benken helt til han forsto at han ikke skulle være der. Det er viktig å ikke gi opp. Ta katta ned fra benken helt til han/hun forstår. Det kan ta sin tid. De er utrolig sta dyr egentlig, men de kan læres opp også.
Aurora M. Skrevet 16. august 2014 #18 Skrevet 16. august 2014 Det pleier som oftest å gå over med tiden, spes. hvis de får komme seg ut og finne mer interessante ting å sysselsette seg med. Alle mine katter har beveget seg fritt på benker og bord (men passer på at de ikke stjeler maten min altså) i kattungeperioden. Jeg har ofte hatt "huset fullt" av fosterhjemskatter, og da går det rett og slett ikke an drive å fly etter dem hele tiden. De har vokst det fra seg alle som en. Men enig med hun som skriver at den katten som ikke går på benken om det er nykokt fisk der, bør en tur til dyrlegen. Jeg brukte det bevisst da gamlepusen min ble syk og fikk dårlig matlyst. Han ville ikke spise av fatet sitt samme hva jeg satte fram. Men om kvelden trakk jeg sei i en kjele og avkjølte den og lot den stå på komfyren. Og sikkert som banken hadde han vært oppe og "stjålet litt" i løpet av natten. De er noen underlige skruer av og til..
Minya Skrevet 16. august 2014 #19 Skrevet 16. august 2014 Mener jeg så et show om my evil cat eller noe sånt, og en eller anna katte-ekspert dekket kjøkkenbenken med ark med dobbeltsidig tape for at det skulle være ekkelt for katten å gå der, og da sluttet den selv om de tok vekk tapen. Men har ikke nok peiling på katter til å vite om det vil være vondt når det lugger i pelsen?:S Anonymous poster hash: 5c117...bf6 Det er omtrent like ekkelt som å feste tape til oversiden av fingrene dine, eller armene. Ikke spesielt vondt, men uffent nok til at de skyr det.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #20 Skrevet 17. august 2014 Mener jeg så et show om my evil cat eller noe sånt, og en eller anna katte-ekspert dekket kjøkkenbenken med ark med dobbeltsidig tape for at det skulle være ekkelt for katten å gå der, og da sluttet den selv om de tok vekk tapen. Men har ikke nok peiling på katter til å vite om det vil være vondt når det lugger i pelsen?:S Anonymous poster hash: 5c117...bf6 Nesten det samme som vi gjorde, bare at vi brukte noe tyngre (tallerkenunderlag). Pus får ikke vondt av det, men liker det ikke. Funket som fjell for oss. Anonymous poster hash: c0d66...bf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå