Gå til innhold

Lomme penger i Tyrkia

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Reiser til Tyrkia for første gang neste uke,hvor mye lomme penger trenger en fam på 3?Har hørt at det er billig å leve der,men er det noen som vet litt hvordan prisene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor mye du skal handle det,har dere noe mat på hotellet,eller skal dere kjøpe alt ute? Jeg reiser også til Tyrkia i neste uke og har regnet ca 20 000,- pluss/minus i lomme penger.Vi skal være i 14 dager og har ikke mat på hotellet.Prisnivået er litt høyere enn i fjor har jeg hørt,men vi klarte oss MEGET GODT i fjor med ca 15 000,-

GOD TUR :kul::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nettop der. Familie på 4. Et barn er 15, så hun blir regnet som voksen overalt. Barn under 4 år går gratis, t.o.m måltider.

Vi brukte godt og vel 30-35 000. Handlet en del, men ikke spesielt mye. Spiste frokost, og noen ganger lunch + 2 kvelder med buffet på hotellet. Dette kostet oss 10 000 kr. Det var slikt at du bestiller drikke, is osv. på rommet, og så kommer regningen når du drar. :o

Synes ellers at det var dyrere enn jeg trodde å spise ute, men det går visstnok an å prute på det også. :-?

Is, brus kostet rundt 10-15 kr. Butikkene som ligger ved hotellet skrur opp prisene på varene, og bussen som kjører dere fra flyplassen til hotellet stopper et sted hvor prisene er latterlig dyre. Jeg fikk sjokk, men heldigvis gjaldt det ikke ellers i Alanya. Finner ut etterhvert hvordan det ligger an, og hvor det er lurest å handle. Det svarer seg å spise litt på hotellrommet. Kjøpe noe brød, pålegg osv. Vi spiste alle måltider ute, ikke så lurt. Mye ble kastet, barna orket ikke i den varmen osv. Skulle visst det med en gang. Ellers er det mye å handle. Særlig klær. "Alt" koster mellom 50 og 100 kr. Angrer faktisk på at jeg ikke kjøpte flere topper og gensere, men, men..

Ha en god tur, da! Det er bare deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Side 2 uker i mai. Vi var 2 personer og brukte rundt 15 000. Men vi hadde ikke trengt å bruke så mye penger. Vi spiste frokost på hotellet som vi laget selv. Kjøpte inn brød , pålegg og jucie fra butikken. Midag spiste vi på fin restaurant og det gikk stort sett i biff. Som oftes spiste vi en pizza til lunsj på deling.

Men med disse 15000 var vi med på alle utfluktene som Saga hadde , vi shoppet sinnsykt mye og spiste god mat. Hadde egentlig ikke trengt så mye penger. Hørte også at prisene i Side ligger ca 20 prosent over gjennomsnittsprisene i Alanya og Marmaris. Har vært i Marmaris tidliggere å opplevde at prisene var lavere enn i år.

De fleste steder i Tyrkia kan du bruke euro og du får ofte mer for pengene dine med euro enn med tyrkisk lire. Siden kursene varriere fra dag til dag er det ofte lurt å veklse ofte.

Der vi var kostet en øl ute ca 12 kr , en biff middag for to med øl rundt 180 kr og flaske med vann på butikk rundt 3 kr.

Lommepenger kommer ann på hvor i Tyrkia du skal og hva du skal gjøre. Shopping der nede er kjempe billig , å da særlig gull og skinn og fake topper av alt mulig. Men prut hvertfall. Da blir prisene rimlige.

Ha en god ferie og nyt varmen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...