Gjest Hummels Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Det hjelper ikke å kjefte på de. De må få noe igjen sånn at de aldri tørr å mobbe mer. Blir aldri kvitt mobbing hvis vi skal gå rundt å være snill med mobberne. Eller skal de fortsatt bare få lov å mobbe til enda flere mobbeoffere blir ødelagt for livet og tar selvmord? Hvorfor er det så vanskelig å stoppe mobbing? Jo for de får ikke straff for mobbing!! 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Det hjelper ikke å kjefte på de. De må få noe igjen sånn at de aldri tørr å mobbe mer. Blir aldri kvitt mobbing hvis vi skal gå rundt å være snill med mobberne. Eller skal de fortsatt bare få lov å mobbe til enda flere mobbeoffere blir ødelagt for livet og tar selvmord? Hvorfor er det så vanskelig å stoppe mobbing? Jo for de får ikke straff for mobbing!! Jeg håper at flere velger å anmelde det, når de har vært utsatt for mobbing. http://www.nrk.no/sorlandet/vant-frem-i-mobberettssak-1.10899300 http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=1&FagKey=3&ArtKey=262 http://www.tv2.no/a/5342519 http://www.teknofil.no/artikler/svensk-mor-ma-punge-ut-for-datterens-instagram-mobbing/159847 Anonymous poster hash: 9ffa9...3f0
mie23 Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Gikk forbi en mobber her om dagen. Hun var slitt narkotikavrak enda, jeg vurderte faktisk å smile, men det klarte jeg ikke. Streifet blikket hennes og fikk det drepe-blikket tilbake. Hun straffes enda hvertfall. Men hadde ikke hatt noe i mot at hun fikk mer straff. Og alle de som har lykkelige nå. Ja, hadde likt å se de lide for å ha ødelagt mitt liv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Gikk forbi en mobber her om dagen. Hun var slitt narkotikavrak enda, jeg vurderte faktisk å smile, men det klarte jeg ikke. Streifet blikket hennes og fikk det drepe-blikket tilbake. Hun straffes enda hvertfall. Men hadde ikke hatt noe i mot at hun fikk mer straff. Og alle de som har lykkelige nå. Ja, hadde likt å se de lide for å ha ødelagt mitt liv. Samme her.Håper alle som mobbet meg får kreft og dør. Anonymous poster hash: 3ad01...a9d 3
Gjest constance90 Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Samme her.Håper alle som mobbet meg får kreft og dør. Anonymous poster hash: 3ad01...a9d Aids hadde vært kulere.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Aids hadde vært kulere. Ja, evt ebola. Anonymous poster hash: 3ad01...a9d
Gjest constance90 Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Ja, evt ebola. Anonymous poster hash: 3ad01...a9d Kronisk omgangssyke. 1
Gjest _LilleMy Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Helt enig med TS! Jeg ble mobbet da jeg gikk på barneskolen, og foreldre og lærere unnskyldte det med at de mobbet fordi de hadde dårlig selvtillit. I dag sliter jeg ekstremt med sosial angst på grunn av mobbingen. Har tidligere vært deprimert og suicidal også på grunn av det.
Pawn Hearts Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Siden Baby_Blue tidligere har opprettet en tråd der han er tilhenger av fysisk avstraffelse av barn, er det nærliggende å tro at han mener mobberne trenger litt juling for å komme på bedre tanker. Verden er dessverre ikke så enkel. Ekspertene, for eksempel den internasjonalt anerkjente svenske mobbeforskeren Dan Olweus, mener tvert imot at fysisk straff verken virker forebyggende eller bidrar til å få mobberne til å slutte. Den mest farbare veien ser ut til å være at foreldrene og personalet ved barnehage og skole utveksler informasjon og samarbeider. Det krever at voksne mennesker må stille opp, ikke bare for sine egne unger, men også for andres unger. Det krever at de ansatte ved barnehagene og skolene følger aktivt med og har en felles strategi for å bekjempe mobbing. Det er ikke vanskelig å forstå at mobbeofre ønsker hevn. Jeg ville sikkert også ønsket hevn hvis jeg hadde vært utsatt for grov mobbing. Likevel tror jeg ikke det løser noen problemer, og den tilfredsstillelsen en hevn gir, går fort over. 1
Gjest Hummels Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 (endret) De hadde trengt litt juling ja! Foreldrene til mobberne gjør jo ikke en dritt med ungene sine. Ikke lærere heller. De fåeste vertfall. Så litt juling kunne de fått. Se hvor tøffe de virkelig er da. Endret 18. august 2014 av Baby_Blue
Magnifique Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Hei. Jeg er uenig i at mobbere skal bankes opp, eller få noen form for fysisk avstraffelse, men jeg er veldig enig i at mange slipper altfor lett unna. Mobbere skulle fått en slags straff, enten i form av bøter, fengsel, o.l. For ja, de ødelegger virkelig liv! Det burde slås mye hardere ned på.
absinthia Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Jeg har mange ganger tenkt at mange barn som mobber har såpass bekymringsverdige trekk at familien deres bør få hjelp fra barnevernet og at mobbing bør ses på som et tegn på at noe er galt - spesielt når det gjerne viser seg at barnet også har søsken som mobber andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå