Gå til innhold

Hvordan få tilbake sexlivet i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt råd her. Kjæresten min og jeg har vært sammen i noen år nå, og vi er i midten av 20-årene. Vi har det generelt veldig bra og har god kommunikasjon, men sexlivet er så og si, ikke-eksisterende. Vi har jo sex, men langt i fra så mye som jeg ønsker. Det ble veldig begrenset etter vi hadde noen nedturer på hver vår kant. Ingen av delene gikk ut på vårt forhold, men likevel ble sexlivet vår rammet, for begge var veldig slitne. Nå er dette snart 2 år siden, og det har enda ikke tatt seg opp. Etter flere ganger hvor jeg tok intiativ, og bare ble avvist, ga jeg til slutt opp. Og da mistet jeg lysten enda mer. Noen som har noen gode råd? Noen som har hatt det samme problemet og klart å fikse det igjen?

Anonymous poster hash: 9324a...744
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen gode råd, da jeg hadde det på samme måte tidlig i tjueårene. Men vi klarte aldri å reparere det igjen.

Jeg elsket han, men tenningen var borte. Jeg var litt kåt, men ikke på han.

Var veldig frustrerende.

Jeg aner ikke om det går an å fikse et ødelagt sexliv.

Nå har jeg vært med mannen min i veldig mange år og v har det fortsatt veldig bra. Men i perioder der jeg merker at jeg ikke er så kin på sex, så tar jeg meg sammen og leser sexy noveller e.l. For jeg vil ta ansvar for min egen seksualitet og ikke la den dø! Det kan den gjøre hvis man aldri tenker på sex, men bare daglige greier.

Jeg synes det er altfor ungt å ha et sånt problem i deres alder...

Er jeg slem hvis jeg mener dere bør vurdere forholdet?

Skrevet

Jeg trenger litt råd her. Kjæresten min og jeg har vært sammen i noen år nå, og vi er i midten av 20-årene. Vi har det generelt veldig bra og har god kommunikasjon, men sexlivet er så og si, ikke-eksisterende. Vi har jo sex, men langt i fra så mye som jeg ønsker. Det ble veldig begrenset etter vi hadde noen nedturer på hver vår kant. Ingen av delene gikk ut på vårt forhold, men likevel ble sexlivet vår rammet, for begge var veldig slitne. Nå er dette snart 2 år siden, og det har enda ikke tatt seg opp. Etter flere ganger hvor jeg tok intiativ, og bare ble avvist, ga jeg til slutt opp. Og da mistet jeg lysten enda mer. Noen som har noen gode råd? Noen som har hatt det samme problemet og klart å fikse det igjen?

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg og mannen min har det helt likt. Tar initiativ til sex hver uke men får bare nei. Dette har vært i perioder på måneder. I gode perioder prøver vi å huske på hvorfor vi ble sammen, tar en hyggelig kveld med god mat og litt vin eller en kino. Hvis kvelden har vært fin blir det lettere sex enn en sliten hverdag foran tven. Men det er jo hverdager det er flest av. Vi må også øve oss på å si at vi setter pris på hverandre og ikke henge oss opp i bagateller. Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: edf8e...7d1

Skrevet

Har dessverre ingen gode råd, da jeg hadde det på samme måte tidlig i tjueårene. Men vi klarte aldri å reparere det igjen.

Jeg elsket han, men tenningen var borte. Jeg var litt kåt, men ikke på han.

Var veldig frustrerende.

Jeg aner ikke om det går an å fikse et ødelagt sexliv.

Nå har jeg vært med mannen min i veldig mange år og v har det fortsatt veldig bra. Men i perioder der jeg merker at jeg ikke er så kin på sex, så tar jeg meg sammen og leser sexy noveller e.l. For jeg vil ta ansvar for min egen seksualitet og ikke la den dø! Det kan den gjøre hvis man aldri tenker på sex, men bare daglige greier.

Jeg synes det er altfor ungt å ha et sånt problem i deres alder...

Er jeg slem hvis jeg mener dere bør vurdere forholdet?

Å avslutte forholdet er uaktuelt :) Vi har det utrolig bra sammen. Og det er ikke slik at vi ikke har tenning på hverandre. Hadde vi hadde mangel på fysisk kontakt total, hadde jeg revurdert det, men vi klemmer og kysser som aldri før. Og hvorfor skal man dra inn alderen i dette og derfor kanskje burde avslutte forholdet? Da forstår jeg godt at ditt forhold ikke kunne repareres...

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg og mannen min har det helt likt. Tar initiativ til sex hver uke men får bare nei. Dette har vært i perioder på måneder. I gode perioder prøver vi å huske på hvorfor vi ble sammen, tar en hyggelig kveld med god mat og litt vin eller en kino. Hvis kvelden har vært fin blir det lettere sex enn en sliten hverdag foran tven. Men det er jo hverdager det er flest av. Vi må også øve oss på å si at vi setter pris på hverandre og ikke henge oss opp i bagateller. Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: edf8e...7d1

Det hørtes lurt ut :) Problemet blir jo at hverdagen tar oss litt igjen, med mye jobb på begge fronter og da er vi gjerne slitne og slenger oss i sofaen. Som folk flest :P

Skrevet

Det syvende og siste året jeg var sammen med eksen hadde jeg det på samme måte. Sexen hjemme ble kjedelig og sjeldnere. Men på ferie... Å som jeg elsket å dra på ferie med henne. Sexen var rå og vill, vi var som nyforelskede igjen. Det hjelper nok å koble av med ferie og litt nye omgivelser.

Skrevet

Det syvende og siste året jeg var sammen med eksen hadde jeg det på samme måte. Sexen hjemme ble kjedelig og sjeldnere. Men på ferie... Å som jeg elsket å dra på ferie med henne. Sexen var rå og vill, vi var som nyforelskede igjen. Det hjelper nok å koble av med ferie og litt nye omgivelser.

Er ikke så lenge siden vi var på ferie, og da hadde vi det fantastisk :) Men så møter man hverdagen igjen.. Og her er det nok av hinder. Heldigvis ikke oss imellom. Men det er mye "energityver" i vår (mest min) hverdag. Og det går jo til en viss grad utover han, uten at det er min hensikt. Sexen er heldigvis ikke kjedelig når vi først har det, da er den fantastisk uansett, og vi har veldig god kjemi. Men det skjer for sjeldent.

Skrevet

Man får tid og lyst til det man liker. Sikker på at han føler det samme om sexen?

Skrevet

Man får tid og lyst til det man liker. Sikker på at han føler det samme om sexen?

I forhold til at det er lite av det?

Skrevet

Sett av tid til hverandre. Bygg gode vaner. Tenk når dere får barn. DA blir det sjeldent da om dere ikke gjør en ordentlig innsats. Man er kanskje ikke så spontan etterhvert, men bedre å si at "ikveld kan vi legge oss tidlig og kose oss" isteden for at man legger seg trøtt og det blir ingenting av det. Om dere kysser og koser dere uansett, så hvorfor stoppe med det? Har dere ikke barn så er det bare til å kjøre på uansett om dere er i sofaen eller i bilen.

Anonymous poster hash: ce0f1...9f2
Skrevet

Sett av tid til hverandre. Bygg gode vaner. Tenk når dere får barn. DA blir det sjeldent da om dere ikke gjør en ordentlig innsats. Man er kanskje ikke så spontan etterhvert, men bedre å si at "ikveld kan vi legge oss tidlig og kose oss" isteden for at man legger seg trøtt og det blir ingenting av det. Om dere kysser og koser dere uansett, så hvorfor stoppe med det? Har dere ikke barn så er det bare til å kjøre på uansett om dere er i sofaen eller i bilen.

Anonymous poster hash: ce0f1...9f2

Takk for råd :)

Skrevet

Å avslutte forholdet er uaktuelt :) Vi har det utrolig bra sammen. Og det er ikke slik at vi ikke har tenning på hverandre. Hadde vi hadde mangel på fysisk kontakt total, hadde jeg revurdert det, men vi klemmer og kysser som aldri før. Og hvorfor skal man dra inn alderen i dette og derfor kanskje burde avslutte forholdet? Da forstår jeg godt at ditt forhold ikke kunne repareres... Anonymous poster hash: 9324a...744

Ojda, den var krass!

Du vet jo ingenting om mitt forhold, det var mye mørkt inne i bildet der.

Jeg tror bare sjangsen er større for å ha et fortsatt bra sexliv når du er i 40-50-årsalderen hvis du hadde bra tenning på hverandre som ung. Hvis man sliter i 20-årene kan jeg ikke tro at sexlivet blomstrer når du er 40. Beklager det! Kanskje dette ikke gjelder dere.

Jeg har vært med samme mann i 17 år og har skikkelig bra sex enda, men vi var også sykt tiltrukket av hverandre din alder.

Lykke til uansett!

(Men du, ikke vær krass, du høres bitter og kranglete ut, og du trenger antagelig et skikkelig nummer.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...