Gjest KeyserSoze Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Jeg elsker å gå med kjoler/skjørt og synes det er feminint og veldig pent. Jeg liker spesielt godt typisk 50/60 talls kjoler. Jeg vil også bruke dette om vinteren men med norsk vinter blir det naturlig nok kaldt. Jeg kan selvfølgelig bruke lue, votter, skjerf og tykk strømpebukse, men jeg har litt problemer med å komme på noe jeg kan ha på overkroppen. Å ha en vinterjakke rett over en kjole som gjerne har korte ermer blir jo veldig kaldt. Er det noen som gir tips til hva jeg kan bruke på overkroppen? Hva brukte de i gamle dager da d kvinner kun gikk i kjoler og skjørt?
Gjest Emera Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 På femtitallet var det kjempepopulært med cardigan til kjole.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Tykke, gode cardigans, gjerne i myk ull. Anonymous poster hash: b1280...fe6 3
Ophelia85 Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Jeg bruker cardiganer i kashmir eller ull, og har gjerne en ullsinglet under kjolen (Pierre Robert har enkle og ganske rimelige). 1
absinthia Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Jeg går i kjoler i nesten all slags vær, hele året og bor i nord. På overkroppen har jeg ofte hatt en kort figurnær ullkåpe, er det kaldt har jeg lang ulljakke under og stort sjal over. Jeg bruker lengre kjoler og skjørt på vinteren enn om sommeren. Når det har vært regn har jeg gjerne gått i min mormors gamle, stilige regnkåpe. Mulig jeg er sær, for jeg har gått mye med min slitne gamle skinnjakke ( klassisk svart mc- jakke) lang ullgenser og kort skjørt eller strikkekjole og skjerf til alle kanter, men har bare fått positive kommentarer. Liker å blande søtt og feminint med litt røffe ting. 1
Gjest Tigress Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Strikkejakke til å ha inne, og så må du skaffe deg ei pen kåpe, og den skal vere lang nok til at kjolen ikkje stikk ut under.
Alice123 Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 ull innerst (ullstrømpebukse og ullsinglet) og god cardigan eller pen genser i ull. God og feminin ullkåpe er et must! Jeg bruker kjoler og skjørt hele året, men er helt avhengig av ull!
skruf Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Bruker mye skjørt og kjoler året rundt selv også. Om vinteren har jeg tynn ullsinglet under, likedan god og varm strømpebukse fra Woolford. Bruker cardigan eller strikkajakke over. Faktisk så synes jeg det er varmere med kjole/skjørt med ullstrømpebukse enn kald dongeri om vinteren. 1
KaDust Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Jeg bruker søte cardigans eller boleroer over kjoler på vinteren. 1
Gjest KeyserSoze Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 (endret) Tusen takk for gode innspill! Endret 15. august 2014 av KeyserSoze
Surriball Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Strikkejakke til å ha inne, og så må du skaffe deg ei pen kåpe, og den skal vere lang nok til at kjolen ikkje stikk ut under. Åh, når jeg går med skjørt/kjole om vinteren passer jeg på at den vises under kåpa, for ellers ser det jo ut som jeg bare har på strømpebukse! 4
Berit Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Går mye med skjørt og kjoler. Spesielt om vinteren, for da kan jeg ha tykke strømpebukser. Føler meg da varmere og mer komfortabel enn med bukse. Bukse uten strømpebukser er for kaldt ute, og med strømpebukser under bukse er for tett. Bruker gjerne genser, langermet bluse, cardigan til kjørt. Bruker korte jakker til kjoler. Det blir in med kåper til høsten, så det er jo bare kjekt. Jeg sy es godt man kan både bruke lange og korte kåper til skjørt/kjoler.
Lila Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Cardigans kan være veldig fint til kjole! Liker godt de litt lange, tykke i ull
Berit Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 (endret) Cardigans kan være veldig fint til kjole! Liker godt de litt lange, tykke i ull Har du sett Timo sine skjørt med topp til? De er super fine og populære. Og veldig fint med lang cardigans til Endret 15. august 2014 av Berit
Kvist Skrevet 15. august 2014 #15 Skrevet 15. august 2014 Strikkejakke til å ha inne, og så må du skaffe deg ei pen kåpe, og den skal vere lang nok til at kjolen ikkje stikk ut under. Helt enig med kåpelengden. Men hvor finnes de kåpene som er lange nok til knelange skjørt? Synes alt i butikkene er midt-på-låret eller kortere jeg. Ang. skjørt og strømper om høsten. En gang gikk jeg og flere medstudenter sammen i høljende motvind-regnvær. Jeg hadde pumps og strømper, alle andre hadde jeans og de syntes såååå synd på meg som ble kald. Da vi kom inn etter 4-5 minutter gikk jeg og fant litt tørkepapir og dro kjapt over leggene. Nylonstrømper tørker jo lynkjapt. Så satt jeg tørr og god i forelesning, mens deres jeans var våte helt til vi skulle hjem 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #16 Skrevet 15. august 2014 Stemmer i varm cardigan og varme ullstrømpebukser. Etterlyser forresten også vinterkåper med skikkelig til-kneet lengde som dekker skjoler og skjørt. Anonymous poster hash: 35234...0bb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #17 Skrevet 15. august 2014 Stemmer i varm cardigan og varme ullstrømpebukser. Etterlyser forresten også vinterkåper med skikkelig til-kneet lengde som dekker skjoler og skjørt. Anonymous poster hash: 35234...0bb Kjoler, ikke skjoler. Uff. Anonymous poster hash: 35234...0bb
Gjest Lille-pus Skrevet 15. august 2014 #18 Skrevet 15. august 2014 Om man ikke finner lange kåper hos de normale butikkene så kan faktisk en titt hos Fretex eller tilsvarende bruktbutikker være det som skal til. Jeg er ikke helt up to date på høstens og vinterens kåpelengder, men tipser forsiktig om at Sand og enkelte av de kjente italienske designerene de siste to årene har hatt en knelang kåpe i sine høst/vinter kolleksjoner.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #19 Skrevet 15. august 2014 Bruker også pologenseer under kjolene Anonymous poster hash: 3eda5...1dc
Gjest Tigress Skrevet 18. august 2014 #20 Skrevet 18. august 2014 For knelange kåper må ein ofte gå til dei butikkane som driv berre med slikt. I Oslo er Ebbesen & Jensen staden å gå. Dei har bokstaveleg tala hundrevis av kåper, men det er ikkje dit ein går for å kjøpe YSL, her betalar man for kvaliteten, ikkje merket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå