Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min samboer vil ikke være med på min mormor sin 80 års dag. "Problemet" er at vi har en valp som vi kjøpte av naboen vår. Hun mener at det er problematisk at naboen passer valpen til dagen etter (Festen er et stykke unna der vi bor, og jeg vil helst ta et par glass, så da kan jeg ikke kjøre hjem). Kan påpeke at naboen har sagt at det går helt fint at hun kan passe både hunden og hester.

Samboer argumenterer også at siden naboen har to hunder (den ene er moren til vår hund) så blir det for slitsomt for henne å passe vår hund, da de kan være urolige når de er sammen.

Min samboer kom da med et spørsmål. Hva vil jeg helst av:

1: Dra på festen med henne, men ikke drikke og kjøre hjem på kvelden

2: Dra på festen uten henne

Jeg sa da at siden jeg har fortalt min mormor at vi skal begge komme (Noe hun kommenterte at var jo koselig), så synes jeg det er ubehagelig å måtte dra dit alene også finne på en grunn til hvorfor min samboer ikke kan være med. Jeg sa da at hvis hun ikke vil dra, så velger jeg å ikke dra selv, heller. Da ble hun irritert og kalte meg sær.

Thoughts?

Endret av Spaghetti
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten din høres litt ut som meg. Jeg er også mester i å finne på unnskyldninger for å slippe familieselskaper.

Men her virker det hele ganske enkelt: Du dropper alkoholen, og dere kjører hjem samme kveld. Da blir hun jo med, var det ikke så?

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Så lenge naboen har sagt det er greit, så er det jo greit.

Da hadde jeg bedt samboern ta seg sammen, og tørre å være ærlig med meg. Folk som skal finne på unnskyldinger er det værste jeg veit.

Jeg hadde spurt henne hvorfor hun absolutt ikke ville overnatte.

Ogsp haddejeg dratt i selskap, og gitt beskjed om at samboern ikke ville komme. Gidder ikke juge for voksne mennesker som ikke kommer med en skikkelig grunn.

• Liker 1
Skrevet

Tydelig at unnskyldninger står i kø for å slippe!!

Har en forlovede som gjør akkurat det samme.

Jeg hadde dratt, også fikk ho svare for seg selv når spørsmålet dukker opp fra mormoren din da du allerede har sagt dere begge kommer.

Husk familie er det nærmeste vi egentlig har vårt hjerte, å du vil da ikke gå glipp av noe så stort som en 80 års dag de færreste bare kan drømme om å oppleve pga dårlig unnskyldninger fra din sambo?!

Så mitt råd, reis og nyt selskapet med familien din. Det er ho som kjem te angre etterpå at a ikke tok del i en sånn dag som da sannsynligvis er såpass viktig for deg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...