Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært student de siste 5 årene og bare hatt små vikarjobber ved siden av. Dvs at jeg har tjent veeeeldig lite mens jeg har studert.

Nå har jeg nettopp startet ny jobb (jobbet i 2 mnd) og har blitt syk.

Eller dvs verre enn før. Har vært plaget med muskler og ledd siden jeg var barn og har gått fast til fysio og manuellterapi, uten at det har hjulpet meg så veldig.

Nå skal jeg til utredning hos reumatolog og håper på en behandling som fungerer etterhvert. Men det siste halve året har jeg vært sengeliggende mer enn 3 dager i uken. Jeg trener, knasker smertestillende og tar varme bad for å prøve lindre smertene.

Trodde kanskje det ville bli bedre etter at masteroppgaven var ferdig og jeg kunne legge PC og lesing litt i fra meg, men smertene forsvinner ikke.

Hva om lege og spesialist mener at jeg ikke kan jobbe som jeg gjør og jeg ikke tjent så mye de siste årene?

Hvordan fungerer dette med aao, uførhet osv?

(Ps: jeg vil jobbe så mye som mulig og er ikke en innasluntrer mtp jobb)

Anonymous poster hash: 6fd4c...1a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du ufør så vil du ligge under fattigdomsgrensa resten av livet.

Anonymous poster hash: 11409...e58
  • Liker 5
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg tor ikke du skal bekymre deg for ufør med det første.Det blir nok prøvd ut evt andre tilltak før det tid,og ut i fra det du skriver er du ikke der hvor du er 100 % er aktuelt. Og det er heller ikke lege eller spesialist som skal bestemme hva du skal eller ikke skal gjøre.De kan gi råd,anbefalinger osv men,hvis du mener du er i stand til å jobbe noe så gjør du det.

Skrevet

Før du eventuelt får uføretrygd vil du muligens havne på AAP. Da er det mulig at du får hjelp til både behandling og eventuelt omskolering slik at du kan komme deg i jobb. Ville ikke bekymret meg for uføretrygd helt enda!

Anonymous poster hash: 11771...8f8
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) det var godt å høre.

Skrevet

Gjør absolutt alt du kan for å få en jobb før du evt. går over på AAP og så går over på uføretrygd.

Går du rett fra studenttilværelsen til trygd, vil du få de absolutt minste ytelsene som er å få.

Da vil du trolig knapt nok få det til å gå rundt eller til og med gå i minus pr måned. :(

lykke til og god bedrin :blomst:

Anonymous poster hash: 77bff...bba
Skrevet

Takk igjen :)

Skal selvfølgelig jobbe fremfor å søke uføretrygd, men ville bare høre hvordan reglene er, for sikkerhets skyld.

Trives godt i jobben, men kroppen svikter meg og det går selvfølgelig utover både humøret og familien min (samboer og 1 barn)

Ordnet meg livsforsikring og uføreforsikring mens jeg studerte, så håper jo det gir meg en ekstra trygghet.

• Liker 1
Skrevet

For å si det sånn så vil det bli mye vanskeligere og få uføre. Så du må ha en meget alvorlig sykdom for at uføre skal komme i fokus. Du må først gå på aap i 4år MINSTE. Stort sett så tar det rundt 6-10år + før nav nevner uføre. Men lykke til ^^

Anonymous poster hash: 11409...e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...