Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min (eller daten, vet ikke helt hva vi kaller oss) lager alltid for mye mat. Han trener ganske mye og veier helt klart over 100 kg, selv om jeg ikke spurt om det nøyaktige tallet.

Han har ikke noe i mot å lage mat, og det er faktisk oftere jeg som kommer til han på middag, enn omvendt, og "problemet" er at han lager helt sykt mye. Han lager like stor posjon til meg som til seg selv. Det sier seg jo selv (kanskje ikke for ham) at jeg som 165 og veier 58 kg. ikke kan spise like mye som han.

Jeg vet at dette er et luksusproblem, men jeg er redd for at jeg kan bli feit, for jeg spiser jo mer enn jeg gjør ellers når jeg er med han + at det er synd å kaste mat, for noen ganger så må jo resten av porsjonen min kastes hvis an ikke gidder å spare på den.

Anonymous poster hash: 0ca1e...d65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be han lage mindre mat.

• Liker 5
Gjest Jørild
Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å ta ansvar for deg selv. Spis til du er nett og kast resten. Han lærer det nok etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Så be ham lage en mindre porsjon til deg?

Anonymous poster hash: 3bdbb...365

• Liker 1
Skrevet

Hva i alle dager er dette for et problem? Be gutten lage mindre mat da

• Liker 5
Skrevet

Det er sløseri å lage altfor mye mat, med mindre man spiser restene siden.

Imidlertid må du være ansvarlig for eget inntak, og kan ikke kreve at han lager mindre mat fordi du ikke kan kontrollere matinntaket selv.

Skrevet

Hvorfor tar du ikke bare oppå tallerken selv?

• Liker 5
Skrevet

Som flere sier, be han lage mindre mat til deg. Han tenker tydeligvis ikke over det. Hva har skjedd med kommunikasjon i disse dager? Har vi sluttet å klare å ha egne meninger og løse problemer uten å få et halvt forum til hjelp?

Anonymous poster hash: 4b6e4...747
  • Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette er et problem..? Det er da bare å be ham lage mindre porsjoner til deg.

Gjest Crohnie
Skrevet

Løsningen er enkel: du snakker med han og ber han om å

a) legge mindre mat på din tallerken fordi du spiser mindre og ikke ønsker å kaste mat

eller

b) få legge mat på egen tallerken slik at du får riktig porsjonsstørrelse.

:)

Gjest krokodillen
Skrevet

Gud bedre. Ts får for mye mat på talerkenen. Det går jo ikke ann!! Verden er et fucked up sted. Jeg er mildt sagt sjokkert over at han våger.

Dump han får du blir feit

Evnt,, skaff deg selvkontroll slik at du ikke stapper for mye mat inn i nebbet

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Kanskje han er redd for å gi deg for lite. Har hørt noen historier om gutter som tar 3/4 av pizzaen til seg selv og sånt.

Gjest Coolaid
Skrevet

Du har to valg:

1. Forsyn deg selv, være moderat og holde deg slik du er.

2. Vent til du er blitt feit, og så gjør du akkurat det samme som forslag nr.1 fordi du må gå ned i vekt.

Argumentet med at " det er synd å kaste mat" er latterlig om du bruker deg selv som søppelbøtte. Det er ikke mer greit å overspise enn det er å kaste det i bosset. Så ikke gjør noen av delene.

80% av verdens matressurser konsumeres i 20% av de rikeste landene i verden. De fattige landene (80% av landene i verden) konsumerer de siste 20%. Ikke bidra til overforbruk, spis det du trenger og ikke mer.

Skrevet

Kjæresten min gjør det samme. Jeg forsyner meg vanligvis selv, men en biff er en biff. Ofte så spiser han resten når jeg ikke orker mer.

Anonymous poster hash: 2c83d...1b7

Skrevet

Av ren nysjerrighet, hvordan mat lager han som gjør at du ikke kan ta til deg selv? Og det som da ikke spises er jo fine rester dagen etter eller fint å fryse ned? :)

Skrevet

Fortell han at du syntes han lager for mye mat til deg, at du ikke klarer å spise så mye og at du syntes det er synd å kaste så mye mat :) :)

Skrevet

Kjæresten min (eller daten, vet ikke helt hva vi kaller oss) lager alltid for mye mat. Han trener ganske mye og veier helt klart over 100 kg, selv om jeg ikke spurt om det nøyaktige tallet.

Han har ikke noe i mot å lage mat, og det er faktisk oftere jeg som kommer til han på middag, enn omvendt, og "problemet" er at han lager helt sykt mye. Han lager like stor posjon til meg som til seg selv. Det sier seg jo selv (kanskje ikke for ham) at jeg som 165 og veier 58 kg. ikke kan spise like mye som han.

Jeg vet at dette er et luksusproblem, men jeg er redd for at jeg kan bli feit, for jeg spiser jo mer enn jeg gjør ellers når jeg er med han + at det er synd å kaste mat, for noen ganger så må jo resten av porsjonen min kastes hvis an ikke gidder å spare på den.

DUMP HAM!!

• Liker 2
Skrevet

Det virker jo som om du ikke har snakket med ham om dette i det hele tatt.

Om det er slik at du stort sett har spist opp alt han har lagt på til deg, er det ikke merkelig at han fortsetter å lage like mye.

Du må faktisk fortelle ham at du normalt sett ikke spiser så mye mat, og at han må lage mindre til deg.

Men er du så redd for å kommunisere med ham nå i starten av forholdet, kan man jo lure på hvordan det blir senere.

Anonymous poster hash: ba51e...728

• Liker 1
Skrevet

Men i alle dager... Kaste rester? Gjør faktisk folk sånn?

Anonymous poster hash: 005b3...1a2

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor forsyner du ikke deg selv? Det er da helt normalt å sette fram maten på spisebordet og så forsyner alle seg selv. Blir det rester putter du det i en boks og setter det i kjøleskapet. Nam nam, middag til i morgen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...