Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Urg, det er ikke så mye jeg kan gjøre med saken, men Gud som det irriterer meg!! Jeg holder på å spy av dama til pappa. Han og mamma skilte seg når jeg var 13. Det var utrolig kjipt når de gjorde det, men jeg husker de kranglet mye, så jeg skjønte hvorfor de ikke orka mer. To måneder etter mamma hadde flytta ut, flytta den nye dama inn. La oss kalle henne Heidi.

Heidi er 15 år yngre enn pappa, hun har aldri hatt en ordentlig jobb og lever på NAV. Akkurat hvorfor har jeg aldri fått høre, for der har ikke jeg noe med! Greit nok. I starten virka hun hyggelig nok, hun prøvde å være "venninne" med meg og jeg trodde jeg kunne snakke med henne om mine tenåringsproblemer. Det viste seg at hvert eneste ord som kom ut av meg ble vridd om og fortalt til pappa. Javel, da var det bare å slutte og snakke da... Hun er så falsk!

Pappa og Heidi har hele veien hatt et turbulent forhold. Av og på hele tiden. Det som plager meg mest er at jeg føler hun bruker han. Han har penger, bil, båt, stort hus og en god jobb. Alle gangene det har blitt "slutt" har hun truet meg å ta livet av seg. Pappa har sagt dette til meg og sier at han tror hun vil gjøre dette, for hun har faktisk ikke nåla i veggen uten han, og at han rett og slett ikke orker å et liv på samvittigheten. Jeg lagde oppstyr første gangen og sa at han ikke finne seg i dette! Da sa han at hun trengte han nå, og hvis han måtte velge mellom, måtte han velge henne uansett.

Pappa har forandret seg veldig etter at han ble sammen med henne. De periodene det har vært slutt har han vært en utrolig god far og vi har storkost oss sammen. Men med en gang hun er tilbake snur han på flisa. Da er han er sur, kjefter mye og drikker mye. Det er skikkelig slitsomt å være på besøk hos han, for han drikker seg alltid full og de krangler alltid.

Jeg vurderer å kutte ut hele pappa, fordi jeg ikke tåler hva hun gjør med han. Jeg føler meg litt slem, men det er skikkelig kjipt å være på der oppe når det er sånn. Nå har det vært sånn i ti år. Det blir fortsatt slutt flere ganger i året og hver gang truer hun med selvmord om han ikke tar henne tilbake...

Anonymous poster hash: 12840...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør ham om ikke ståkuken hans får nok av den der kjerringa snart....

• Liker 8
Skrevet

Du skriver som om du skulle skrevet for meg, har det akkurat på samme måte med burugla faren min er sammen med. For min del er all kontakt med henne sluttet, vi går overhodet ikke sammen og de få gangene vi møtes nå går det en kule varmt mellom oss. Pga vårt forhold har det vært slutt mellom han og henne noen ganger, men uheldigvis holder de sammen enda. Hun har ham rundt lillefingeren og har all kontroll.

Pga alt dette som henger i luften, så har det blitt annerledes mellom meg og pappa også. Men å kutte ut han ville jeg ikke gjort - prøver heller bare å gjøre det beste ut av situasjonen slik det har blitt nå. Kun tenke på han og ikke la dem dama som står med jernhånd bak ham ødelegge mer mellom oss enn det hun har klart.

Vil si til deg at håper det ordner seg for deg, men min erfaring tilsier at om det gjør det, vil det ta tid..:)

Skrevet

Spør ham om ikke ståkuken hans får nok av den der kjerringa snart....

For et flott svar til en datter.

• Liker 7
Skrevet

For et flott svar til en datter.

Vel, noen ganger må man si det som det er.

• Liker 2
Skrevet

Bare begynn å vær like jævlig mot hun, det hadde jeg gjort. Hadde brydd meg fint lite og hadde mer enn gjerne fornærmet hun og slengt ut skjellsord hele tiden.

typ -

åja, er du her nå igjen? det er vel ikke på tide å gå ut å gjøre noe fornuftig med livet ditt ?

ditt nærvær er ekstremt irriterende - kan du gå vekk?

unnskyld, men jeg blir direkte kvalm av deg. vik i fra meg

du har aldri hørt om å betale noe selv eller? med tanke på at du spiser måten vår?

Anonymous poster hash: 3dce7...e62
  • Liker 2
Skrevet

Fortell faren din en siste gang hvordan ståa er. Hvis han virkelig ikke tar det innover seg, så kutter du han ut. Han har vel valgt livet som sugar daddy for en østrogenparasitt.

• Liker 3
Skrevet

Det som er så slitsomt er at hun bor der jo med han. Hun er der alltid. Hvis jeg sitter i stua og snakker med han er hun alltid der. Og hun en formening om alt kan du tro! Mange ganger når vi snakker i telefonen hører jeg henne si til han hva han skal si. Så det er liksom umulig å kutte henne uten å kutte han.

Skrevet

Nevn dette til han, har hun tatt livet sitt ? Og lag en liste hva henne gjør mot han! Lykke til

Skrevet

Jeg er i en liknende situasjon. Faren min har valgt henne, så jeg velger å ikke ha kontakt med dem.

Anonymous poster hash: ddf21...a95

• Liker 2
Skrevet

Det som er så slitsomt er at hun bor der jo med han. Hun er der alltid. Hvis jeg sitter i stua og snakker med han er hun alltid der. Og hun en formening om alt kan du tro! Mange ganger når vi snakker i telefonen hører jeg henne si til han hva han skal si. Så det er liksom umulig å kutte henne uten å kutte han.

Det er sjeldent jeg oppfordrer til å eskalere en allerede spent situasjon, men i dette tilfellet gjør jeg det.

Her ville jeg rett og slett satt hardt mot hardt. Konfrontert kjæresten/samboeren/snylteren/hva-du-nå-enn-kaller-ho ansikt til ansikt rett foran faren din. Ikke på en frekk og barnslig måte, men på en ærlig måte. De blir helt sikkert sure begge to, og kommer antageligvis til å hisse seg opp. Hvis det skulle være tilfellet, så hold deg fullstendig kald og rolig, og vis at du har kontroll.

Jeg ville spurt spørsmål som i mine øyne er veldig kritiske, men som det likevel er både riktig og viktig å spørre om. F.eks:

- Hvorfor bidrar du ikke med inntekt (Utenom NAV-støtten) til husholdningen på noen som helst måte? Synes du det er moralsk og etisk riktig at en annen person skal betale så og si alt for deg, og at du skal leve godt på bakgrunn av hva en annen person har slitt hardt for?

- Hvorfor prøver du å kontrollere faren min, samtidig som du vrir og vender på alt jeg sier til han?

Det finnes selvfølgelig mange flere spørsmål du kan stille, og også oppfølgingsspørsmål basert på svarene du får. Men jeg tror det er viktig å få både kjæresten (Selv om det kan være utrolig vanskelig) og ikke minst faren din til å reflektere litt over hvordan hverdagen faktisk er.

Jeg hadde iallefall ikke sittet stille og sett på at en eller annen, unnskyld uttrykket, bitch kontrollerte, manipulerte og brukte faren min. Da hadde helvette vært løs.

Lykke til!

Skrevet

Vel, noen ganger må man si det som det er.

Jeg ser tydeligvis ikke det samme som deg ...

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Urg, det er ikke så mye jeg kan gjøre med saken, men Gud som det irriterer meg!! Jeg holder på å spy av dama til pappa. Han og mamma skilte seg når jeg var 13. Det var utrolig kjipt når de gjorde det, men jeg husker de kranglet mye, så jeg skjønte hvorfor de ikke orka mer. To måneder etter mamma hadde flytta ut, flytta den nye dama inn. La oss kalle henne Heidi.

Heidi er 15 år yngre enn pappa, hun har aldri hatt en ordentlig jobb og lever på NAV. Akkurat hvorfor har jeg aldri fått høre, for der har ikke jeg noe med! Greit nok. I starten virka hun hyggelig nok, hun prøvde å være "venninne" med meg og jeg trodde jeg kunne snakke med henne om mine tenåringsproblemer. Det viste seg at hvert eneste ord som kom ut av meg ble vridd om og fortalt til pappa. Javel, da var det bare å slutte og snakke da... Hun er så falsk!

Pappa og Heidi har hele veien hatt et turbulent forhold. Av og på hele tiden. Det som plager meg mest er at jeg føler hun bruker han. Han har penger, bil, båt, stort hus og en god jobb. Alle gangene det har blitt "slutt" har hun truet meg å ta livet av seg. Pappa har sagt dette til meg og sier at han tror hun vil gjøre dette, for hun har faktisk ikke nåla i veggen uten han, og at han rett og slett ikke orker å et liv på samvittigheten. Jeg lagde oppstyr første gangen og sa at han ikke finne seg i dette! Da sa han at hun trengte han nå, og hvis han måtte velge mellom, måtte han velge henne uansett.

Pappa har forandret seg veldig etter at han ble sammen med henne. De periodene det har vært slutt har han vært en utrolig god far og vi har storkost oss sammen. Men med en gang hun er tilbake snur han på flisa. Da er han er sur, kjefter mye og drikker mye. Det er skikkelig slitsomt å være på besøk hos han, for han drikker seg alltid full og de krangler alltid.

Jeg vurderer å kutte ut hele pappa, fordi jeg ikke tåler hva hun gjør med han. Jeg føler meg litt slem, men det er skikkelig kjipt å være på der oppe når det er sånn. Nå har det vært sånn i ti år. Det blir fortsatt slutt flere ganger i året og hver gang truer hun med selvmord om han ikke tar henne tilbake...

Ikke lett dette. Så lenge hun er så ustabil,og truer med å ta livet sitt gjentatte ganger,er det vel åpenbart at hun har problemer psykisk. Faren din blir manipulert,og han har det tydligvis ikke bra når de er sammen.

Veldig synd for deg som i de periodene mister den ellers tilstedeværende og ok faren din.

Kunne du snakket helt rolig og alvorlig med de?

Eller bare med henne? Si at du ikke vil se på at faren din har det så vanskelig,og,si at om hun truer med selvmord,så kontakter dere legevakt/fastlege,politi. Hun får da hjelp,eller hun bare manipulerer og vil ikke ha noe oppstyr.

Si at det er hennes valg,og at faren din også skal ha et liv.

Du kan si at du både trenger og vil ha faren din som han egentlig er.

Tenker kanskje at det er lurt å si det som det er før du eventuellt bryter kontakten.

Håper på en god løsning,for både deg og fareen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...