AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 En stund har avføringen min vært slimete. Altså, etter tørk blir papiret liksom gulfarget, og ofte følger det med en del slim. (Det er også gulfarget uten at det følger med slim). Tror ikke slimet kommer fra skjeden - da dette bare skjer etter nr 2. Idag oppdaget jeg et fettete lag på toppen i toalettskålen etter at jeg hadde hatt avføring. Dette kan jo være et engangstilfelle, men jeg skal fortsette å følge med. Noen som vet hva det kan skyldes? Og så som evt har opplevd dette før? Anonymous poster hash: 7c931...e69
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Kan være problemer med bukspyttkjertelen. Drikker du/ har du drukket mye alkohol?Anonymous poster hash: c8f09...755
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Høres ut som overproduksjon av gallevæske, gallevæsken er gul. Spiser du veldig fet mat? Da får man overproduksjon av gallevæske. Gallevæsken kan stivne og lage klumper og det er gallestein. Da kan kanalene bli tette inni galleblæra og du kan få store smerter og må operer ut steinene eller sjerne gallebæra, man kan leve uten. Både mora mi og broren min har hatt gallestein, tror de begge fjernet galleblæra. Hos mora mi gikk det så langt (fordi legen trodde at amertene kom etter et fal hun hadde) at galleblæra ble betent og hun fikk gulaot, da det påvirker leveren. Så hun var helt gul! Huden og øynene. Ble akutt innlagt. Selv opplevde jeg sånn gult på papiret og fettet i en periode hvor jeg var veldig usunn og spiste mye feit mat, men gikk bra og varte i 2-3 døgn bare. Uansett om du er sunn eller ikke, dra til legen om det har vart i mer enn noen få dager. Anonymous poster hash: 0edc6...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Gulaot = gulsottAnonymous poster hash: 0edc6...ce5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Jeg tok faktisk blodprøver idag, som jeg skal få svar på over helgen. (Har vært litt tungpustet, med sår hals den siste mnd). Kanskje det er verdt å nevne de for legen. Er det forresten en "vanlig" blodprøve for å sjekke f.eks galle/buskpyttkjertel? Kanskje det allerede er sjekket... TS Anonymous poster hash: 42211...c83
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Jeg tok faktisk blodprøver idag, som jeg skal få svar på over helgen. (Har vært litt tungpustet, med sår hals den siste mnd). Kanskje det er verdt å nevne de for legen. Er det forresten en "vanlig" blodprøve for å sjekke f.eks galle/buskpyttkjertel? Kanskje det allerede er sjekket... TS Anonymous poster hash: 42211...c83 Når de tar blodprøver så sjekker de kun det de skal sjekke, ikke alt annet. Skal de sjekke alt så får pasienten vite det og da vet du vel det? Om du har vond i halsen så sjekker de ikke galleblæra eller bukspyttkjertelen. Den blodprøven er nesten garantert kun en bakterieprøve. Er ikke lege men bukspyttkjertelen produserer insulin og førdøyelsesvæske, og det gir ikke denne fargen på avføring som jeg har hørt om. Så jeg tviler for at bukspyttkjertelen kan ha noe med avføringen å gjøre på den måten. Men er som sagt ingen lege Ring legekontoret i morgen tidlig! God bedring. Anonymous poster hash: 0edc6...ce5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Når de tar blodprøver så sjekker de kun det de skal sjekke, ikke alt annet. Skal de sjekke alt så får pasienten vite det og da vet du vel det? Om du har vond i halsen så sjekker de ikke galleblæra eller bukspyttkjertelen. Den blodprøven er nesten garantert kun en bakterieprøve. Er ikke lege men bukspyttkjertelen produserer insulin og førdøyelsesvæske, og det gir ikke denne fargen på avføring som jeg har hørt om. Så jeg tviler for at bukspyttkjertelen kan ha noe med avføringen å gjøre på den måten. Men er som sagt ingen lege Ring legekontoret i morgen tidlig! God bedring. Anonymous poster hash: 0edc6...ce5 Vet de har sjekket andre ting enn bare bakterier (null utslag på crp for bare to uker siden). Stoffskifte og vitaminmangel skulle de iallfall også sjekke, så sa legen også at nå sjekker vi det meste... Anonymous poster hash: 42211...c83
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Vet de har sjekket andre ting enn bare bakterier (null utslag på crp for bare to uker siden). Stoffskifte og vitaminmangel skulle de iallfall også sjekke, så sa legen også at nå sjekker vi det meste...Anonymous poster hash: 42211...c83 Det meste som er relevant. Får håpe at de sjekket noe som kan finne ut hva det er med avføringen. Men ring legen i morgen uansett!Anonymous poster hash: 0edc6...ce5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Takk for alle svar! Er bare litt mer nysgjerrig; selve avføringen er brun, men litt "grøtete", og der ser ut som at vannet rundt avføringen blir litt farget. Det er bare på papiret jeg ser den gule fargen. Kan det bety at noe er I startfasen? Anonymous poster hash: 42211...c83
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Ulcerøs Kolitt? Anonymous poster hash: cda04...853
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Når de tar blodprøver så sjekker de kun det de skal sjekke, ikke alt annet. Skal de sjekke alt så får pasienten vite det og da vet du vel det? Om du har vond i halsen så sjekker de ikke galleblæra eller bukspyttkjertelen. Den blodprøven er nesten garantert kun en bakterieprøve. Er ikke lege men bukspyttkjertelen produserer insulin og førdøyelsesvæske, og det gir ikke denne fargen på avføring som jeg har hørt om. Så jeg tviler for at bukspyttkjertelen kan ha noe med avføringen å gjøre på den måten. Men er som sagt ingen lege Ring legekontoret i morgen tidlig! God bedring. Anonymous poster hash: 0edc6...ce5 Bukspyttkjertelen produserer mange enzymer som er viktige for fordøyelsen, bl. a. lipase som er nødvendig for å fordøye fett. Ved svikt her, vil avføringen bli fettete, steatoré.Anonymous poster hash: 1b897...118 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Heldigvis ingen smerter. Dersom man har en eller annen form for betennelse, så har man vel ganske vondt etter det jeg har skjønt?Anonymous poster hash: 42211...c83
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Heldigvis ingen smerter. Dersom man har en eller annen form for betennelse, så har man vel ganske vondt etter det jeg har skjønt?Anonymous poster hash: 42211...c83 Det kommer helt an på hvor betennelsen er oppstått, hva den berører, omfanget av den, hvor hissig den er, og hvor langt den er kommet. Du burde gå til legen i stedet for å kaste bort tiden din på et forum hvor ingen kan gi deg noen klare svar, men har rikelig anledning til å skremme vettet av deg.Anonymous poster hash: 1b897...118
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Det kommer helt an på hvor betennelsen er oppstått, hva den berører, omfanget av den, hvor hissig den er, og hvor langt den er kommet. Du burde gå til legen i stedet for å kaste bort tiden din på et forum hvor ingen kan gi deg noen klare svar, men har rikelig anledning til å skremme vettet av deg.Anonymous poster hash: 1b897...118 Men jeg skal skal jo ha en prat med legen om blodprøvene mine - og får jo uansett ikke ringt legen før imorgen...Anonymous poster hash: 42211...c83
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Men jeg skal skal jo ha en prat med legen om blodprøvene mine - og får jo uansett ikke ringt legen før imorgen...Anonymous poster hash: 42211...c83 Da tar du det opp med legen ved neste konsultasjon.Anonymous poster hash: 1b897...118
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 En stund har avføringen min vært slimete. Altså, etter tørk blir papiret liksom gulfarget, og ofte følger det med en del slim. (Det er også gulfarget uten at det følger med slim). Tror ikke slimet kommer fra skjeden - da dette bare skjer etter nr 2. Idag oppdaget jeg et fettete lag på toppen i toalettskålen etter at jeg hadde hatt avføring. Dette kan jo være et engangstilfelle, men jeg skal fortsette å følge med. Noen som vet hva det kan skyldes? Og så som evt har opplevd dette før? Anonymous poster hash: 7c931...e69 Har akkurat samme problem. Har ikke gått til lege selv så aner ikke hva det kommer av. Kanskje kostholdet? Jeg liker feit mat men spiser så klart ikke kun feit mat. Sjokolade elsker jeg også. Selv om jeg elsker feit mat er jeg ikke overvektig, men det kan være en grunn til at avføringen er sånn kanskje. Nei vet ikke. Jeg har også ofte vondt i magen, men ofte vet jeg ikke om det er menstrasjonsmerter eller ikke. For mensen min er helt fucka. Anonymous poster hash: e3cac...0d8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Jada, jeg skal ta det opp neste gang jeg har kontakt med legen. Men jeg lurer på enda flere ting. Hvordan vet man at "fettlaget" man ser i toalettskålen faktisk kommer fra avføringen? Må man ta opp avføringen og "undersøke" den også? Hvordan gjør du det på en grei måte liksom? Eller gjør du fra deg i en plastpose eller lignende? Anonymous poster hash: 42211...c83
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Jada, jeg skal ta det opp neste gang jeg har kontakt med legen. Men jeg lurer på enda flere ting. Hvordan vet man at "fettlaget" man ser i toalettskålen faktisk kommer fra avføringen? Må man ta opp avføringen og "undersøke" den også? Hvordan gjør du det på en grei måte liksom? Eller gjør du fra deg i en plastpose eller lignende? Anonymous poster hash: 42211...c83 Det er vanskelig å gi noe konkret svar før du vet hva du står overfor. Legen din vil orientere deg nærmere om hvilke undersøkelser som er nødvendige. Det er ikke sikkert du trenger noen avføringsprøve.Anonymous poster hash: 1b897...118
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 jeg har også slimete og fettglinsende avføring av og til. har vært hos lege på grunn av smerteanfall med symptomer prikk likt gallesteinsanfall (smerter innunder ribbeinet, gjør så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, kaster opp, blir varm osv), men de har ikke funnet gallestein på ultralyd så det er ikke det. blodprøvene viser høye leververdier og det er noe med gallen også... de bør i hvertfall sjekke det som har med lever og galle å gjøre hos deg også. Anonymous poster hash: 216a2...e35
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #20 Skrevet 15. august 2014 Bukspyttkjertelen produserer mange enzymer som er viktige for fordøyelsen, bl. a. lipase som er nødvendig for å fordøye fett. Ved svikt her, vil avføringen bli fettete, steatoré.Anonymous poster hash: 1b897...118 Okey, visste ikke det http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>Anonymous poster hash: 0edc6...ce5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå