AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Hadde dere reagert negativt om daten inviterte på middag hjemme hos seg for første gang, og serverte tørr svinesteik med skosålekonsistens, med en åpnet boks potetsalat av typen grill som tilbehør? Samt en "salat" bestående av kun isbergsalat og en haug av mais. Én boks med øl til hver, samt springvann var alt han hadde beregnet av drikkevarer.. Dette hendte meg i går kveld. Vi hadde begge kledd oss pent, leiligheten hans var ryddig og flott, definitivt en ordentlig date. Etter den smakløse steiken bydde han ikke på noe mer, ikke litt snacks engang. Heldigvis hadde jeg tatt med en vin som gave.. Vi er begge over 30. Anonymous poster hash: a0ce8...a4d
Mrs Smith Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Menn i et nøtteskall. Brukte han dorull som tørkerullpapir også eller? 13
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde ikke reagert spesielt om selskapet var hyggelig, men kanskje invitert ham neste gang, eller sagt at vi kunne lage noe sammen... eller kanskje gå ut. Veldig fint at han inviterte og prøvde i alle fall. Dessuten har vi alle forskjellig syn på hva som er god mat, hva som er "vanlig" å servere og hva som er forventet. Kanskje hadde han et uhell med steken eller noe skjedde, slik at han ikke fikk nok tid til forberedelsene. Anonymous poster hash: ebe67...215 13
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Det er ikke så mye å bry seg om. Mannen er åpenbart ikke vant til å være vert og da setter jeg pris på forsøket, selv om det ikke levde opp til hva jeg selv hadde gjort. Hvis det blir forhold ut av det kan jeg heller mildt oppdra ham da. Anonymous poster hash: c8a4f...de0 12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Stakkars mann. Det virker som om han har prøvd, iallfall. Kanskje han ikke er vant til å lage mat, ikke er selvsikker på det området? Jeg ville ikke avfeid ham med en gang på grunn av dette. Han jeg er sammen med nå serverte meg ris og stekt kjøttdeig første kvelden jeg besøkte ham. Jeg skulle overnatte uansett, så dagen etterpå gikk vi sammen på butikken og kjøpte inn ørret, poteter, grønnsaker og litt snacks. Senere den dagen laget vi maten sammen. I ettertid fortalte han at jeg hadde lært ham å lage denne retten og nå spiser han det (og lager det) ofte til seg selv. Jeg liker å lage mat, så det er som regel jeg som lager mat til oss nå, men hadde jeg skulle vurdert ham ut ifra det første måltidet jeg fikk servert så hadde vi ikke vært sammen nå. Men han har så mange andre kvaliteter at om han ikke er den ivrigste på kjøkkenet så betyr det ingenting. Han er den snilleste mannen jeg har møtt og jeg hadde gått glipp av ham hadde jeg valgt å vli skuffet over tørr kjøttdeig og ris. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 10
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Dama var vegetar når jeg møtte henne, og når hun skulle komme over og spise så hadde jeg selvfølgelig null erfaring med vegetarmat, forhørte meg litt på en innvandrerbutikk, fant ut at indere sikkert hadde peiling på slikt. Så lagde jeg det da, noe stekte grønnsaker med soppstuing og noen baller av en eller annen sort som jeg ikke klarer å huske navnet på. Ikke spesielt godt for å si det sånn. Men gikk bra allikevel. Anonymous poster hash: 685f0...9ad 2
Frøken Freidig Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Håper ikke dette blir en tråd av typen "stakkars mann, han gjorde vel så godt han kunne". Ikke at å servere kjip mat på date er noen dødssynd, det er ikke DET, men når vi først er inne på temaet så er det vel klart at menn også kan klare å komme opp med noe bedre enn potetsalat og isbergsalat når de inviterer hjem til seg. Menn har jo også tilgang til kunnskaper om mat, og om hva som ofte blir satt pris på av gjester. En hjemmelaget gryte eller italiensk pizza eller noe sånt er ikke komplisert, men gir ihvertfall et signal om at man har tenkt igjennom hva man serverer. Rart å sette frem ferdigmat (potetsalat) på et pent dekket bord og til pent kledde gjester. Jeg er litt engasjert i dette, fordi en del forhold ender opp i mønsteret "dama gjør det meste av matlaging og husarbeid, og mannen høster stor applaus når han prøver en gang i blant". Vært flere tråder om det her på forumet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Hadde dere reagert negativt om daten inviterte på middag hjemme hos seg for første gang, og serverte tørr svinesteik med skosålekonsistens, med en åpnet boks potetsalat av typen grill som tilbehør? Samt en "salat" bestående av kun isbergsalat og en haug av mais. Én boks med øl til hver, samt springvann var alt han hadde beregnet av drikkevarer.. Dette hendte meg i går kveld. Vi hadde begge kledd oss pent, leiligheten hans var ryddig og flott, definitivt en ordentlig date. Etter den smakløse steiken bydde han ikke på noe mer, ikke litt snacks engang. Heldigvis hadde jeg tatt med en vin som gave.. Vi er begge over 30. Anonymous poster hash: a0ce8...a4d hehe, morsomt.... jeg hadde ikke brydd meg hvis jeg likte han Anonymous poster hash: 8a0b9...959 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Håper ikke dette blir en tråd av typen "stakkars mann, han gjorde vel så godt han kunne". Ikke at å servere kjip mat på date er noen dødssynd, det er ikke DET, men når vi først er inne på temaet så er det vel klart at menn også kan klare å komme opp med noe bedre enn potetsalat og isbergsalat når de inviterer hjem til seg. Menn har jo også tilgang til kunnskaper om mat, og om hva som ofte blir satt pris på av gjester. En hjemmelaget gryte eller italiensk pizza eller noe sånt er ikke komplisert, men gir ihvertfall et signal om at man har tenkt igjennom hva man serverer. Rart å sette frem ferdigmat (potetsalat) på et pent dekket bord og til pent kledde gjester. Jeg er litt engasjert i dette, fordi en del forhold ender opp i mønsteret "dama gjør det meste av matlaging og husarbeid, og mannen høster stor applaus når han prøver en gang i blant". Vært flere tråder om det her på forumet. Fro meg ville disse rettene vært uoverkommelige før jeg fikk interesse for matlaging i slutten av tenårene. Jeg hadde iallfall ikke turt/klart å sette i gang med dette til en date. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 6
Viktualia Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Fro meg ville disse rettene vært uoverkommelige før jeg fikk interesse for matlaging i slutten av tenårene. Jeg hadde iallfall ikke turt/klart å sette i gang med dette til en date. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 Men denne fyren er over 30. Han er altså ganske så uinteressert i matlaging, og heller ikke særlig glad i øl tror jeg? Enten det, eller så er han kanskje bittelitt gnien? Men, da vet du det TS, og må forholde deg til deg på den ene eller andre måten.
hjertesukka Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Husker jeg disket opp med hjemmelaget kinamat første gg jeg skulle ha daten hjem, mye arbeid, ja- men jeg kunne spart meg alt sammen. Han likte meg så godt at han sa etterpå at han kunne spist "hva som helst", og han husket ikke engang hva vi hadde spist. Så hvis du liker fyren og han liker deg, så er vel dette ikke noe stort problem? Matlaging kan læres. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Men denne fyren er over 30. Han er altså ganske så uinteressert i matlaging, og heller ikke særlig glad i øl tror jeg? Enten det, eller så er han kanskje bittelitt gnien? Men, da vet du det TS, og må forholde deg til deg på den ene eller andre måten. Ja? Hvis han aldri har begynt å lage mat så har han vel heller ikke lært seg det. Ingen krise, mener jeg. Gi ham en sjanse. Det gjør man jo hvis man virkelig liker noen Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Håper ikke dette blir en tråd av typen "stakkars mann, han gjorde vel så godt han kunne". Ikke at å servere kjip mat på date er noen dødssynd, det er ikke DET, men når vi først er inne på temaet så er det vel klart at menn også kan klare å komme opp med noe bedre enn potetsalat og isbergsalat når de inviterer hjem til seg. Menn har jo også tilgang til kunnskaper om mat, og om hva som ofte blir satt pris på av gjester. En hjemmelaget gryte eller italiensk pizza eller noe sånt er ikke komplisert, men gir ihvertfall et signal om at man har tenkt igjennom hva man serverer. Rart å sette frem ferdigmat (potetsalat) på et pent dekket bord og til pent kledde gjester. Jeg er litt engasjert i dette, fordi en del forhold ender opp i mønsteret "dama gjør det meste av matlaging og husarbeid, og mannen høster stor applaus når han prøver en gang i blant". Vært flere tråder om det her på forumet. Jeg er i et slikt forhold selv, det vil si, min kjæreste lager ikke maten så ofte, men han vasker klærne sine selv, han støvsuger, han handler gjerne inn mat på butikken osv osv. Jeg er ikke så opptatt av at alt husarbeid skal deles akkurat likt, det viktigste er vel at man deler på totalen av det? Og nei, jeg sitter ikke og jubler når han gjør noe. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 4
Frøken Freidig Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Fro meg ville disse rettene vært uoverkommelige før jeg fikk interesse for matlaging i slutten av tenårene. Jeg hadde iallfall ikke turt/klart å sette i gang med dette til en date. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 Det handler ikke om evner, men om et minimum av innsats. Man må ikke være spesielt interessert i matlaging for å mestre enkel hjemmelaget mat. Tro meg, jeg er også passe uinteressert, men jeg har jo lært meg å smelle sammen en pizzadeig, for eksempel. Det handler jo bare om å kunne nettopp invitere noen hjem til seg og vite at det man serverer er ålreit, uten at det trenger å være Hellstrøm-nivå. Å kunne invitere til et helt kurant måltid, enten det er en date eller svigers som kommer på besøk. Denne mannen er i tillegg over 30. Man må jo gjerne la være å lære seg helt basal vertskutyme, som at grillpotetsalat ikke passer helt når man inviterer til pyntet middagsdate. Men man må jo regne med at daten sitter igjen med et litt kjedelig inntrykk.
Viktualia Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Ja? Hvis han aldri har begynt å lage mat så har han vel heller ikke lært seg det. Ingen krise, mener jeg. Gi ham en sjanse. Det gjør man jo hvis man virkelig liker noen Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 Nei, nettopp, og det tyder jo på manglende interesse. Ingen krise nødvendigvis, dersom man ikke er opptatt av å dele en interesse for mat. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Det handler ikke om evner, men om et minimum av innsats. Man må ikke være spesielt interessert i matlaging for å mestre enkel hjemmelaget mat. Tro meg, jeg er også passe uinteressert, men jeg har jo lært meg å smelle sammen en pizzadeig, for eksempel. Det handler jo bare om å kunne nettopp invitere noen hjem til seg og vite at det man serverer er ålreit, uten at det trenger å være Hellstrøm-nivå. Å kunne invitere til et helt kurant måltid, enten det er en date eller svigers som kommer på besøk. Denne mannen er i tillegg over 30. Man må jo gjerne la være å lære seg helt basal vertskutyme, som at grillpotetsalat ikke passer helt når man inviterer til pyntet middagsdate. Men man må jo regne med at daten sitter igjen med et litt kjedelig inntrykk. Jeg synes du er veldig streng nå. Jeg hadde iallfall ikke krevd hjemmelaget italiensk pizza av en mann som ikke kokkelerer noe særlig ellers. Hadde blitt fornøyd med en ferdigpizza. Kanskje mannen er lat og ikke noe å samle på, kanskje ikke. Jeg ville ikke felt den dommen etter ETT mislykket måltid. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Virker litt gjerrig den daten din. Og på en måte kan det måltidet han serverte også virke som et signal som sier: Jeg er ikke særlig god på matlaging og jeg bryr meg ikke heller.. Jeg hadde følt det som likegyldighet. Hadde gjort bedre inntrykk om han hadde bestilt noe hjem og lagt til at han ikke var noe særlig flink med matlaging. Da hadde han ivertfall vist litt mer respekt og omsorg for daten sin. Alle vet at man kan vise mye kjærlighet med maten eller som i dette tilfellet respektløshet. Er overhodet ikke synd på denne mannen! Dere damer må slutte å dikke med voksne menn som om de var babyene deres! Anonymous poster hash: 0b10d...3a1
Frøken Freidig Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Jeg synes du er veldig streng nå. Jeg hadde iallfall ikke krevd hjemmelaget italiensk pizza av en mann som ikke kokkelerer noe særlig ellers. Hadde blitt fornøyd med en ferdigpizza. Kanskje mannen er lat og ikke noe å samle på, kanskje ikke. Jeg ville ikke felt den dommen etter ETT mislykket måltid. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 Jeg har ikke sagt noe om å felle en dom etter én gang, jeg ville ikke ha droppet en ellers hyggelig mann etter dette selv. Men jeg hadde syntes det trakk litt ned, når man er over 30. Jeg for min del hadde følt meg for voksen for en mann som ikke kunne noe om mat eller hva som er naturlig å unngå på en pyntet date. Det er tross alt bare å google "skinkestek", og så ser man fort at ingen anbefaler simpel potetsalat som tilbehør. Jeg ønsker en mann som har lært seg såpass når han er 30+. Synes ikke det er så rart, det har jo en del å si for hvordan hverdagen sammen blir.
Petra75 Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Fro meg ville disse rettene vært uoverkommelige før jeg fikk interesse for matlaging i slutten av tenårene. Jeg hadde iallfall ikke turt/klart å sette i gang med dette til en date. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2 Men nå har vi Google med matlaging for dummies. Jeg hadde ikke brydd meg hadde jeg vært tidlig i tjueåra, men hvis en jeg hadde datet i dag hadde stilt opp med dette hadde jeg kanskje blitt litt skeptisk. Eller i hvert fall en smule skuffa - det viser jo at han ikke akkurat gadd å engasjere seg så veldig. Men for all del - det er andre kvaliteter som teller, og det hadde nok ikke vært en dumpegrunn for min del.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Virker litt gjerrig den daten din. Og på en måte kan det måltidet han serverte også virke som et signal som sier: Jeg er ikke særlig god på matlaging og jeg bryr meg ikke heller.. Jeg hadde følt det som likegyldighet. Hadde gjort bedre inntrykk om han hadde bestilt noe hjem og lagt til at han ikke var noe særlig flink med matlaging. Da hadde han ivertfall vist litt mer respekt og omsorg for daten sin. Alle vet at man kan vise mye kjærlighet med maten eller som i dette tilfellet respektløshet. Er overhodet ikke synd på denne mannen! Dere damer må slutte å dikke med voksne menn som om de var babyene deres! Anonymous poster hash: 0b10d...3a1 Dikke med dem? Respektløshet? Det var ETT måltid. Jeg er AB-en som nevnte at min kjæreste lagde stekt kjøttdeig med ris til meg første gang han lagde noe. Hadde jeg dømt ham for det måltidet hadde jeg gått glipp en herlig og snill mann. Og gjerrig? Det trenger vel ikke fyren nødvendigvis å være heller. Han kan rett og slett bare ha vært helt lost hva angår mat å servere, hvor mye drikkevarer man beregner osv. Anonymous poster hash: f9d9d...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå