AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Av og til føler jeg at samboeren min rett og slett driter i meg. I dag skal han stikke ut og feste, mens jeg skal sitte igjen alene med meg selv. Greit nok at han skal få lov til å feste som han vil. Men i kveld er det litt spesielt ettersom bestefaren min gikk bort i går. Jeg er sønderknust og gruer meg til å grine meg i søvn mutters alene. Han spurte meg om jeg ville bli med, men jeg takket nei da alkohol og dødsfall i familien absolutt ikke er en god miks. Så da spurte han bare om jeg ble sur om han gikk alene. Jeg blir jo så klart ikke sur, men kjenner tårene presser på over hvor lite han faktisk bryr segAnonymous poster hash: ee855...546 1
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Vel, jeg ville slått opp med en fyr som ikke forstod at han burde holdt seg for god til festing i en sådan situasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Drøyt, men ikke uforståelig. Hvis han har invitert deg med skjønner jeg ikke hvorfor du klager. Anonymous poster hash: 2bfd8...7ad 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Jeg sa også til han at han måtte dra på det som føltes riktig for han. Da sa han at han nok ville på fest.Anonymous poster hash: ee855...546
ekkoet Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Vil du at han skal være hjemme med deg, så ber du ham om det. Hvis han da sier nei bryr han seg ikke om deg. Frem til det må du bare regne med at han ikke skjønner hvor sårt dette er for deg, ikke at han ikke bryr seg om deg. 8
Alkymist Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Kondolere så mye. 😢 Synes han er ufølsom og burde være med deg. Men ikke si at det er greit hvis det ikke er det. Forhold blir så mye lettere når man ikke sier en ting og mener noe annet. Kanskje han tror du vil være alene om du ikke sier at du trenger han der. Har du derimot vært ærlig om at du er gruer deg til å sitte alene og trenger han, ville jeg revurdert om det var en mann å satse på. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Jeg sa også til han at han måtte dra på det som føltes riktig for han. Da sa han at han nok ville på fest.Anonymous poster hash: ee855...546 Menn trenger klare beskjeder (kvinner også), de er ikke tankelesere. Du kan ikke hinte deg frem til at han skal skjønne at du vil ha ham hos deg i kveld. Min kjæreste mistet nettopp sin far. Jeg ante ikke hva jeg skulle si annet enn kondolerer (vi bor ikke sammen eller i samme by) da han fortalte meg hva som hadde skjedd, jeg visste ikke hvordan han håndterte det. Da han spurte meg om jeg kunne komme samme kveld fordi han ikke ville være alene dro jeg selvsagt med en gang. Jeg ville ikke trenge meg på og hadde egentlig helt andre planer, men da jeg fikk et konkret spørsmål om å komme forsto jeg at han trengte meg der. Lær deg å kommuniser det du vil og ønsker, ikke si en ting og men noe annet. Da blir du skuffet ofte. Anonymous poster hash: 2bfd8...7ad 6
DoomCake Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Kondolerer. Han høres helt tilbakestående ut. Og hvorfor i alle dager godtar du at han stikker ut?! Hvis han ikke fatter det selv må du jo gjerne opplyse han om hva som er minstekrav for å i heletatt fungere i et forhold. Selv om dette tilfellet vil være åpenlyst for de fleste, er det jo noe som heter "å gi utrykk for sine ønsker". Du vil aldri oppnå noe om du ikke stiller krav. 1
Gjest krokodillen Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Vil du at han skal være hjemme med deg, så ber du ham om det. Hvis han da sier nei bryr han seg ikke om deg. Frem til det må du bare regne med at han ikke skjønner hvor sårt dette er for deg, ikke at han ikke bryr seg om deg. og der går mange jenter i fella. de bare antar at mannen skal være tankeleser. vil man noe så si det! mange konflikter kunne vært unngått om man bare kunne sagt det som det var.
Gjest Iben Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Jeg sa også til han at han måtte dra på det som føltes riktig for han. Da sa han at han nok ville på fest.Anonymous poster hash: ee855...546 Kondolerer så mye med bestefaren, men for en passiv-aggressiv ting å si. Hvis du vil ha noe fra ham, så må du si det. Nytter ikke å gi ham valget om å "gjøre det som føles riktig for ham", og så være furten når han ikke velger det du vil. Ja, han burde nok selv ha forstått at dette ikke var riktig kveld å gå ut på, men når han først ikke gjør det må du si hva du vil ha fra ham og ikke bare hinte. Virker ikke som at kommunikasjonsnivået deres er helt på topp. 4
Poppie Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Jeg er en slik som trenger alenetid om noe trist skjer, hva om samboeren din tenker det samme om deg? "Hun sier hun ikke blir sur om jeg drar, så da vil hun vel at jeg skal dra." Si det til ham at du trenger ham, når man har blitt samboere må man snakke sammen, ikke hinte og så bli sur. Du er i en sårbar posisjon og jeg forstår at du sikkert vil han skal "skjønne det", men han er ingen tankeleser. Snakk med ham du, jeg er sikker på at han vil være der for deg, og drar han på fest selv om du sier du trenger ham så lager du et helvete og kvitter deg med fyren. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Ts her! Jeg antar på ingen måte at han er tankeleser. Men jeg vil rett og slett ikke ødelegge en kveld for han som han har gledet seg til i mange uker. Jeg klarer bare ikke være så "egoistisk"Anonymous poster hash: ee855...546
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Ts her! Jeg antar på ingen måte at han er tankeleser. Men jeg vil rett og slett ikke ødelegge en kveld for han som han har gledet seg til i mange uker. Jeg klarer bare ikke være så "egoistisk"Anonymous poster hash: ee855...546 Da kan du heller ikke klage! Anonymous poster hash: 2bfd8...7ad 8
Gjest krokodillen Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Kondolerer. Han høres helt tilbakestående ut. Og hvorfor i alle dager godtar du at han stikker ut?! Hvis han ikke fatter det selv må du jo gjerne opplyse han om hva som er minstekrav for å i heletatt fungere i et forhold. Selv om dette tilfellet vil være åpenlyst for de fleste, er det jo noe som heter "å gi utrykk for sine ønsker". Du vil aldri oppnå noe om du ikke stiller krav. ho har ikke rett til å kreve noe som helst i et forhold. man kan forvente men ikke kreve. og hvorfor er han tilbakestående? det er ikke sikkert han selv ville reagert som henne i en dødsfall situasjon. noen har behov for at noen er der, andre har behov for å være alene, og noen har behov for å utagere med fest. om ho vil at han skal være hjemme med henne så burde ho si det!
Gjest krokodillen Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Kondolerer så mye med bestefaren, men for en passiv-aggressiv ting å si. Hvis du vil ha noe fra ham, så må du si det. Nytter ikke å gi ham valget om å "gjøre det som føles riktig for ham", og så være furten når han ikke velger det du vil. Ja, han burde nok selv ha forstått at dette ikke var riktig kveld å gå ut på, men når han først ikke gjør det må du si hva du vil ha fra ham og ikke bare hinte. Virker ikke som at kommunikasjonsnivået deres er helt på topp. nettopp!
DoomCake Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 ho har ikke rett til å kreve noe som helst i et forhold. man kan forvente men ikke kreve. og hvorfor er han tilbakestående? det er ikke sikkert han selv ville reagert som henne i en dødsfall situasjon. noen har behov for at noen er der, andre har behov for å være alene, og noen har behov for å utagere med fest. om ho vil at han skal være hjemme med henne så burde ho si det! Såklart man kan stille krav til mennesker. "Disse behovene må jeg ha dekket for at jeg skal ønske deg i livet mitt". Dette gjelder selvfølgelig begge parter i hvilket som helst forhold. For meg høres det helt tilbakestående ut å ikke automatisk innstille seg på å være der for en du elsker, som har mistet noen nære. Må man virkelig ha tydelig beskjed om at det er dét som er forventet av en? Hallo..?! Beklager, men i mine øyne mangler et menneske med slik tankegang noe elementært innen empati. Den eneste grunnen til at dette kunne vert greit, er at ts hadde insistert heftig på at hun trengte å være alene, og nærmest dyttet han ut døren. Jeg hadde aldri kunnet kost meg på byen hvis jeg visste at min samboer satt hjemme i sorg. Men det er visst bare meg..
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Såklart man kan stille krav til mennesker. "Disse behovene må jeg ha dekket for at jeg skal ønske deg i livet mitt". Dette gjelder selvfølgelig begge parter i hvilket som helst forhold. For meg høres det helt tilbakestående ut å ikke automatisk innstille seg på å være der for en du elsker, som har mistet noen nære. Må man virkelig ha tydelig beskjed om at det er dét som er forventet av en? Hallo..?! Beklager, men i mine øyne mangler et menneske med slik tankegang noe elementært innen empati. Den eneste grunnen til at dette kunne vert greit, er at ts hadde insistert heftig på at hun trengte å være alene, og nærmest dyttet han ut døren. Jeg hadde aldri kunnet kost meg på byen hvis jeg visste at min samboer satt hjemme i sorg. Men det er visst bare meg.. Jeg nevnte i et innlegg over her at man noen ganger må det, ja. Man får ikke det man vil uten at man sier det, dette gjelder faktisk også i situasjoner hvor noen har dødd. Mange vil gjerne være i fred litt når slikt skjer, mens andre vil være sammen med mennesker. Vi er alle forskjellige og man kan ikke automatisk anta at det en selv hadde ønsket gjelder for andre. Derfor, kommunikasjon! Anonymous poster hash: 2bfd8...7ad 1
DoomCake Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Jeg nevnte i et innlegg over her at man noen ganger må det, ja. Man får ikke det man vil uten at man sier det, dette gjelder faktisk også i situasjoner hvor noen har dødd. Mange vil gjerne være i fred litt når slikt skjer, mens andre vil være sammen med mennesker. Vi er alle forskjellige og man kan ikke automatisk anta at det en selv hadde ønsket gjelder for andre. Derfor, kommunikasjon!Anonymous poster hash: 2bfd8...7ad Det er derfor jeg sier at om ts hadde isistert på at hun ville være alene, hadde jeg ikke sett problemet med at han dro ut. Men det blir så feil når ikke ens første inskydelse blir å stille opp for samboeren din. I mitt hode ville planene automatisk blitt forandret i det man mottok en slik beskjed.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Folk reagerer forskjellig. Noen synes det er helt flott å kunne dra på en fest etter å ha fått en sånn beskjed for da får de noe annet å tenke på, noen foretrekker å være helt alene og noen vil være hjemme sammen med noen de bryr seg om. Samboeren kan da ikke ane hva TS vil uten at TS faktisk forteller ham det. Det at samboeren drar på fest trenger ikke bety at han er ufølsom; han reagerer vel bare på en annen måte. Ingenting galt i det. Anonymous poster hash: 9bd55...b40 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Det er derfor jeg sier at om ts hadde isistert på at hun ville være alene, hadde jeg ikke sett problemet med at han dro ut. Men det blir så feil når ikke ens første inskydelse blir å stille opp for samboeren din. I mitt hode ville planene automatisk blitt forandret i det man mottok en slik beskjed. I DITT hode, ja. Anonymous poster hash: 2bfd8...7ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå