Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er voksen og har en hytte og har vært skilt i fem år. Hans ekskone har egen nøkkel til hytta og til leiligheten hans og han har nøkkel til hennes leilighet. Han sier at de kun er venner.

Vi er ikke i et forhold, men har møttes par ganger og hatt sex en gang. Sist helg sa han at han kanskje må be ekskona holde seg mer unna, det gjelder spesielt hytta, men jeg føler ikke at vi er der hvor vi må konkretisere ting. Men han merker at jeg er usikker og par felles kjente har oppdaget at vi har mye kontakt og hinter stadig til eksen, at nå er de på hytta sammen foreksempel.

Får også følelsen av at de avventer en reaksjon fra meg selv om ingen vet at vi har vært intime. Jeg har sagt at vi bare er venner og bedt han si det samme, men vet ikke om han har fortalt likevel.

Jeg tror ikke jeg er stupforelsket, men jeg liker han godt og har ikke lett for å bli forelsket ved første blikk.

Jeg er selv vant til foreldre som gikk inn og ut hos hverandre etter skilsmissen, men da var det ærlighet i bildet og nye partnere var selvskrevne og ikke hemmelige.

Nå er det jo jeg selv som har bedt om å få være hemmelig, bedt han om å ikke si noe om at vi har vært intime, men de som kjenner oss ser kanskje at vi liker hverandre.

Jeg klarer ikke åpne meg opp for en eneste følelse så lenge eksen har nøkler og han ikke har presentert oss for hverandre. Vi har holdt på med å date i tre måneder og jeg har holdt igjen seksuelt. Nå føler jeg omtrent at forholdet til eksen har ødelagt noe som kanskje kunne blitt siden han ofte også prater om henne uten at jeg tar opp temaet. Jeg ble enke for tre år siden og har ikke vært i et forhold etter det og når dette forholdet ikke er preget av passion og OSS to, er jeg straks på vei ut av det igjen.

Overdriver jeg når eksen har nøkler og anser hytta nesten som sin egen? De var gift i 20 år og jeg forstår at de er venner. Men kan jeg få en plass i dette bildet (eller kan noen dame få det)?

Anonymous poster hash: b810c...d8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig problemet?? Du skriver jo at du er hemmelig.

Skrevet

Gjest, on 14 Aug 2014 - 13:06, said:

Hva er egentlig problemet?? Du skriver jo at du er hemmelig.

Jeg har bedt han om å ikke si noe til noen. Jeg er usikker på hans eks og hennes venninner og evt. deres fordømmelse og problemet er kanskje bare i hodet mitt. Jeg er også usikker på om det er følelser i bildet eller om vi bare liker hverandre over gjennomsnittet godt.

Men problemet er at han sist sa at han skal be eksen gi fra seg nøklene til hytta fordi han har lyst å invitere meg dit. Og når han sa det virket det som om han tilla meg grunnen/skylda fordi han merket at jeg er usikker. Og jeg er veldig usikker siden jeg føler at jeg kommer inn på hennes territorium. Han sier de ikke har sex, og den biten kan jeg kanskje stole på. Men når mange hinter om at nå er de på hytta sammen, virker det som om de vet litt mer enn jeg selv har fortalt, men det er mulig jeg overdriver og veier alt negativt og i disfavør.

Ts Anonymous poster hash: b810c...d8a

Skrevet

Jeg har nøkler til eksens hus. Ofte må jeg hente ting fordi han har glemt det, eller levere ting der i forbindelse med at han skal ha barnet. Vi er også innimellom i samme hus og prater, for barnets skyld. Men for min del vil det aldri, aldri bli noe mer mellom oss igjen. Hvis de har barn sammen og det hadde vært noe kjærlighet igjen der så hadde de vel fortsatt vært gift? De var gift i 20 år, da skal det mye til før man skiller seg.. Så det er nok gode grunner.

Men jeg ser ikke helt hva du klager over når du har sagt til han at han ikke skal fortelle om deg, og du sier selv at dere ikke er et par? Du kan jo ikke forvente at han presenterer dere for hverandre da. Dere er jo ikke et par!

Jeg har datet flere etter jeg ble singel, aldri presentert noen for eksen. Det blir ikke aktuelt at jeg forteller han om noen nye før det er så seriøst med en ny at jeg vil presentere han for barnet.

Anonymous poster hash: 395aa...15d

Skrevet

Hva med å spørre ham om hvordan han tenker seg at forholdet til eksen skal være når han får ny dame, og de/dere blir seriøse.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du må fortelle det til ham da, at du holder litt igjen på grunn av det. Du kan ikke forvente/kreve at han kutter all kontakt med henne, men med mindre hun har noen eierandel i hytta bør jo han kunne kreve å få nøklene tilbake dersom han ønsker det. Egentlig er det nok på tide at dere tar praten om dere skal fastslå at dere er ett par eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...