Gå til innhold

Fly Lady Juli

Imax

Anbefalte innlegg

For å ikke har urlange tråder prøver vi nå å lage en ny tråd hver måned. Her er den gamle tråden.

I går var jeg flink og gjorde kveldsrutinen min, og jeg må innrømme at jeg alltid blir glad når jeg vokner når jeg har gjort det. Ikke dumt. Nå skal jeg jobbe litt mer med reiseplanleggingen, så får vi se om det ikke blir noe som blir gjort i løpet av helgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malama

Jeg har glidd ut av rutinene mine, det er lenge siden jeg har vært regelmessig flink over lang tid, så juli er min "begynne på nytt" måned, med babysteps og rutiner som passer livet sånn det er nå, mine gamle var tilpasset at sambo jobbet ettermiddager, nå jobber han dagtid. (Det har han gjort siden april eller noe sånn... men det er vel da rutinene mine begynte å sakte gli ut...)

I juli har jeg ferie også i et par uker, den ene av disse ukene jobber min samboer, så da skal jeg definitivt være hjemme, så da skal jeg leke "hjemmeværende" i ei uke, og se hvordan jeg klarer husarbeidet da :) (også skal jeg sløve en del da....)

Og jeg lover å rapportere her hvordan det går.

I går gikk ingenting etter planen. Jeg fikk uansett vaska ei maskin med klær og tatt noe oppvask da, men sånn ca der stoppa det. Får prøve å være flinkere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke gjort noenting jeg. Tror jeg har fått en "dårlig-sommer-vær-depresjon" som går ut over absolutt alt. Mannen er proporsjonalt blitt flinkere til å ta seg av ting - så det går jo på et vis... Særlig på kjøkkenet er han blitt rene trollmannen - til stor glede for frustrert kone!

Jeg satser nå alt på at ånden fremdeles er over meg når jeg kommer hjem fra jobb sånn at jeg kan fjerne støv og flekker fra gulvene ihvertfall. Uansett hva slags depresjon - eller andre ting - jeg lider av så klarer jeg ikke å innbille meg selv at 15 minutter er for mye.....

Jeg kommer tilbake med rapport... (forhåpentligvis...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vi er ikke noe flinke til å fly i juli?

Denne uka har jeg ferie, og planer om å virkelig fly. Jeg er alene hjemme på dagtid hele uka, så jeg skal "leke hjemmeværende" nå, uten barn og dyr, så jeg skal da virkelig kunne få unna noe nå, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med flying i juli tydeligvis. Er på ferie selv, men tok en liten flying start i morges: Ryddet på rommet, redde opp sengen. Bare 5 minutter, og allerede mye koseligere. Så man kan mini-fly på ferie også!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Ikke fått en flying start i dag jeg, men jeg tørka over vasken og do da jeg likevl var der inne, og tok en runde med kosten nedi toalettet uten noe mer såpe enn det som "er på kosten", for det er litt sånn domestosvann den står i, bare sånn i farta, så LITT har jeg da fått til.

Også besluttet at jeg trenger TO morgnrutiner. En for de dagene jeg skal på jobb (da gjør jeg minst mulig, bare gjør meg klar) og en for de dagene jeg ikke skal på jobb (ferie, helger, og, gru, om jeg ender opp arbeidsledig til høsten) Disse dagene har jeg tid til å kunne gjøre så mye mer om morgenen, men uten en tvangsrutine til å komme igang, så ender det opp emd at jeg sløver en time før jeg løfter på en eneste finger...

Jepp, sløver i morgenkåpe forran pc'n, gjorde det i en time i morges (sto opp klokka 7 da, så jeg var jo i klærna klokka 8, sånsett ikke ille...) så jeg tregner en hjemme-morgen-rutine ja. Skal utarbeide denne så jeg har den i morgen. Men nå skal jeg gå på butikken, poste en pakke (post-i-butikk) og handle litt, for jeg har bestemt hva vi skal ha til middag, og da må jeg handle inn litt.

Så det så.

Mer detaljerte "flyvninger" beskriver jeg i dagboka, linket til den i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en klesvask hengende ute som "ble tatt av regnet" og som vel bør vaskes igjen - for så å tørkes innendørs...

Det ble ikke noe flying i går, men på søndag fikk jeg gjort en del. Det var ene og alene fordi min mor skulle komme og jeg ville ikke at hun skulle se hvor ille det var... Tre klesvasker, full støvsuging, vask av hele badet og kjøkkengulvet i tillegg til at jeg klarte å vaske inngangsdøra, som var ganske jævlig blitt. Det har vært Kellys mission to ganger uten at jeg har fått gjort det, så det er faktisk det jeg er mest fornøyd med! Hi-hi!

I dag skal jeg, eh, ihvertfall vaske kjøkkenvasken ordentlig... i tillegg til den nevnte hersens klesvasken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ny tråd jo :o

Har vært så mye borte fra KG at jeg ikke har sett den nye tråden før nå jeg :ler:

Sto på i hele går vi. Fikk et nytt møbel, og måtte derfor ommøblere en del av stua. Fikk også tatt en del i hagen som var blitt ganske prekært. Har litt igjen etter ommøbleringen som må ryddes i dag, men det blir nok bra til slutt :)

I dag fikk jeg bretta noen klær, hengt opp en maskin rene klær og satt på en ny maskin før jeg stakk ut døra.

Nå sitter jeg her og lider av skrivevegring. Klarer ikke konsentrere meg om studier når det er fint vær, men det ser ikke ut som om gråværet hjelper så mye det heller :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...