Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en macbook pro fra 2009. Den har i det siste blitt utrolig treg og nesten umulig å bruke, og i går sa den takk for seg.

Den nekter å starte, dvs jeg kom inn på pålogging, men fra det punktet var det bare regnbuehjul. Prøvde så sikker oppstart, men da skrur macen seg helt av. Hver gang. Jeg kommer altså ikke inn.

Kan det være harddiskfeil? Hadde uansett planer om å bytte til ssd-disk snart.

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta den med til reparasjon, for den skal ha noen år igjen altså.

Skrevet

Ta den med til reparasjon, for den skal ha noen år igjen altså.

Det er særdeles lite hensiktsmessig å bruke penger på en fem år gammel laptop hvis det er mye som er defekt.

Anonymous poster hash: 57bdc...729

Skrevet

Det er særdeles lite hensiktsmessig å bruke penger på en fem år gammel laptop hvis det er mye som er defekt.

Anonymous poster hash: 57bdc...729

En Mac bruker å være hardfør.

Skrevet

Anbefaler å kjøpe en ny! Jeg tok den inn til reperasjon hvor jeg fikk erstattet noen elementære deler dvs. harddisk.

Regningen kom på 5000 og der satt jeg med en 4 år gammel pc 5000 kr fattigere. Nei! Kjøp deg en ny til 9k :)

Skrevet

Kan være verd å ta den med for et prisoverslag i alle fall. Om det bare er noe småtteri bør den leve videre i noen år til, men om det krever at andre ting må oppdateres også kan det bli kostbart. Blant annet gjelder dette software. På et eller annet tidspunkt får man ikke oppdatert OSX og derfor ikke brukt nyere programvare.

Anonymous poster hash: 07b0c...eee
Skrevet

Nå driver jeg og reinstallerer os'en, og legger inn siste timemachine-kopien. Formaterte hele disken først. Spent på hva som skjer. Fikk beskjed på diskverktøyprogrammet at disken var skadet og ikke kunne repareres forresten.

Spørs om jeg bytter ut harddisken med en ssd, koster vel en tusenlapp. Å gå til noen som reparerer gidder jeg ikke, går fint å fikse ting selv. Men om det ikke går, må det vel bli en ny. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...