Gjest Tex Skrevet 2. juli 2004 #1 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg har fått lus på rosebuskene mine. Noen som har killer-råd? Jeg aner ikke åssen roser det er, bare at det er noen klatregreier..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2004 #2 Del Skrevet 2. juli 2004 Mener det skal hjelpe å spraye på sterkt grønnsåpevann. Ellers får man kjøpt lusegift på gartnerier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. juli 2004 #3 Del Skrevet 2. juli 2004 Vi bruker grønnsåpevann, og det hjelper det! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 2. juli 2004 #4 Del Skrevet 2. juli 2004 Du får kjøpt "antibug" spray på plantasjen eller i en planteforretning. koster ikke mer enn 100 kroner . Spray og spyll så skal de forsvinne i løpet av dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 2. juli 2004 #5 Del Skrevet 2. juli 2004 Det er også en god ide å putte en hel haug med hvitløksfedd i jorda under busken. Da spirer de, og lusene blir av en eller annen grunn mindre begeistret for rosene. Hvis det ikke virker (noe det alltid har gjort hos oss), så har du i alle fall hvitløk til høsten! Bladene kan også brukes som gressløk. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 2. juli 2004 #6 Del Skrevet 2. juli 2004 Gå på marihønejakt! De er svært glad i lus, og miljøvennlige er de også! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #7 Del Skrevet 2. juli 2004 Uansett - sats på naturlige måter fremfor kjemikalier. Jeg tror kjemikalier gjør mer skade enn godt. Jeg synes hvitløksidéen høres bra ut, spirene kan man jo også bruke i mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. juli 2004 #8 Del Skrevet 2. juli 2004 Tusen takk for alle gode råd. Jeg har vært på marihønejakt men ikke funnet noen... SKal prøve meg på grønnsåpa tror jeg...... Hvitløken var heller ikke så dum! *glad i hvitløk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 2. juli 2004 #9 Del Skrevet 2. juli 2004 Yess. Grønnsåpe er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. august 2004 #10 Del Skrevet 9. august 2004 Dytta hvitløksbåter i jorda for rundt tre uker siden. Nå er alle lusejæv**** borte Takk for supre råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 10. august 2004 #11 Del Skrevet 10. august 2004 Så flott! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå