Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som blir lettere oppgit når dere kommer over tråder hvor det er jenter på bare 18-19-20 som aktiv prøver å bli gravide? Jeg synes det er sjokkerende lesning mange ganger. Her er man ikke voksen selv og det eneste man vil gjøre med resten av ungdomstida er å gå gravid … Skremmende og jeg lurer på hvor foreldrene har vært i oppveksten deres.

:(

Anonymous poster hash: 6b162...6e7
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det flere enn meg som blir lettere oppgit når dere kommer over tråder hvor det er jenter på bare 18-19-20 som aktiv prøver å bli gravide? Jeg synes det er sjokkerende lesning mange ganger. Her er man ikke voksen selv og det eneste man vil gjøre med resten av ungdomstida er å gå gravid … Skremmende og jeg lurer på hvor foreldrene har vært i oppveksten deres.

:(

Anonymous poster hash: 6b162...6e7

Hvem er du til å dømme hva de vil gjøre med "resten av ungdomstida?"

Anonymous poster hash: 5884f...874

• Liker 1
Skrevet

For noen er jo det drømmen, det å få barn. Synes likevel man bør fokusere på studier, jobb og plass å bo før man får baby. Det blir så mye enklere da!

• Liker 4
Skrevet

Hvem er du til å dømme hva de vil gjøre med "resten av ungdomstida?"

Anonymous poster hash: 5884f...874

Nå er det jo engang slik i samfunnet vårt at man trenger en jobb, gjerne en utdanning også. Unge jenter som ikke har fylt tjue burde fokusere på dette fremfor å bli gravide. Ja, jeg vet at mange i denne alderen jobber, men det er ikke så stas å jobbe som ufaglært assistent osv. når man blir litt eldre. Derfor burde fokuset vært på utdannelse og fremtid. Dessuten er ikke hjernen ferdig utviklet før man er rundt 25 år. Hvorfor må man på død og liv bli gravid så tidlig når det er så mange fordeler ved å vente et par år til? Jeg snakker ikke om å vente til man er 35 år, jeg snakker om å vente til man er noenogtyve og i gang med/ferdig med grunnleggende utdanning.

Anonymous poster hash: 6bc33...b4f

• Liker 2
Skrevet

Folk er forskjellig. Noen på 20 er like voksene som andre på 30. Ikke alle kan studere 6 år eller bli toppleder. Det er bra for samfunnet at vi velger ulikt.

Skrevet

Folk er forskjellig. Noen på 20 er like voksene som andre på 30. Ikke alle kan studere 6 år eller bli toppleder. Det er bra for samfunnet at vi velger ulikt.

Helt enig, men de som er så modne når de er 20 er ikke de som velger å få barn tidlig.... De som er modne som 20 åringer skjønner at de må vente...

Anonymous poster hash: 3b7df...334

• Liker 11
Skrevet

Helt enig, men de som er så modne når de er 20 er ikke de som velger å få barn tidlig.... De som er modne som 20 åringer skjønner at de må vente...

Sikkert en variasjon der også. Noen skulle sikkert ventet, andre vokser i takt med magen og andre igjen var voksne nok fra starten av.

Så lenge det praktiske er på stell (økonomi, jobb, bolig osv) går det nok helt fint at en 20 åring får barn. De fleste har også et nettverk som de kan støtte seg på, slik som folk i 30 årene har.

Skrevet

OG HER LIGGER NØKKELEN, DERE.

Gud det er så mange gode AB'ere her på KG for tiden, hva skjer?

• Liker 6
Gjest Blomst83
Skrevet

Sikkert en variasjon der også. Noen skulle sikkert ventet, andre vokser i takt med magen og andre igjen var voksne nok fra starten av.

Så lenge det praktiske er på stell (økonomi, jobb, bolig osv) går det nok helt fint at en 20 åring får barn. De fleste har også et nettverk som de kan støtte seg på, slik som folk i 30 årene har.

Utrolig bra svar. Min søster hadde akkurat fylt 21 når hun fikk førstemann. Hun var i stabilt forhold,hadde utdannelse,stabil jobb,god inntekt og bolig. De følte seg klare for barn så hvorfor skulle de vente bare fordi samfunnet hadde meninger om at de var for unge?

Skrevet

Det er litt som når jeg sier jeg ideelt sett ønsker å være gift innen 25 og folk forteller meg at jeg må "leve livet", "prøve på litt forskjellige menn", "feste" osv.. Hva om å leve livet for meg er å være i et stabilt forhold?

Hva om de ikke føler noen ekstrem trang for det andre beskriver som "ungdomstid"?

• Liker 2
Skrevet

Såklart det funker for noen, men det er ikke en selvfølge at man ønsker det samme når man er 20, som når man er 25. Man vokser og utvikler seg så enormt disse årene. Og så er jo muligheten der for å stagnere litt mentalt når man får barn tidlig. Det er så trist.

• Liker 4
Skrevet

Såklart det funker for noen, men det er ikke en selvfølge at man ønsker det samme når man er 20, som når man er 25. Man vokser og utvikler seg så enormt disse årene. Og så er jo muligheten der for å stagnere litt mentalt når man får barn tidlig. Det er så trist.

Hvorfor gjør man det, egentlig? Jeg har selvfølgelig lagt merke til at de som ble tidlig foreldre er litt.... dere skjønner. Men de var jo veldig enkle mennesker allerede før de fikk barn, så jeg har ikke tenkt noe mer over det.

• Liker 2
Skrevet

De er jo som regel ferdig med to år på helsefag, to år i praksis og har nettopp fått fagbrev.

Noen av de har til og med rukket å jobbe i ett år og har en hel masse mammaperm-rettigheter.

Mange av de har jo vært verpesjuke siden de gikk ut av barneskolen.

Anonymous poster hash: 6453d...246
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...