Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 35, gift og har to barn.

Jeg er ei kreativ dame, har mye energi når jeg bare får styre med de tingene jeg ønsker å holde på med. Glad i barna, interiør, hage osv.

Nå har jeg etter en del grubling og tenking, laget meg en liste over de tingene jeg ønsker. Det er både materielle ting og ikke materielle ting. Disse tingene betyr veldig mye for meg.

Men, min man sier nei til samtlige punkt på listen! (De er ikke urimelige noen av de! Jeg er ganske jordnær og opptatt av familiens ve og vel! ) Jeg kan ikke gjøre noen av disse tingene uten at han vil det samme. Hva gjør jeg? Da jeg var yngre var det mange som sa til meg at jeg ikke måtte la noen styre livet mitt. Velge den utdannelsen jeg selv ville osv. Men hvordan er det når man blir styrt midt i livet?

Noen av punktene gjelder huset. Han har en større eierandel enn meg, så da har jeg vel ingenting jeg skulle sagt?

Føler jeg mister fullstendig piffen... Jobber fullt og tjener selv, så jeg forventer ikke at han skal betale. Føler jeg stanger hodet i veggen. Det er så utrolig mye jeg vil, men han stopper det hele! Energien renner ut av meg, jeg legger på meg og alt føles tungt og trasig.

Han er ingen romantisk mann, svært lite klemmer og gode ord. Han er alltid opptatt med PC/tlf el. Drømmer ofte at han står 15 meter unna meg og ser en annen veg.

Føler at jeg er på veg til å bli utbrent. Gir og gir men får ikke påfyll.

Er det noen som kan gi meg noen råd? Gode råd? Jeg trenger ikke å bli hakket på..

Anonymous poster hash: ff1cd...f91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skilsmisse.

Anonymous poster hash: 1b33e...da9
  • Liker 5
Skrevet

Sånn som du legger det frem her er dette ikke noe jeg hadde funnet meg i. Han kan jo ikke hindre deg i å gjøre eller kjøpe (småting) du ønsker deg! Rådet om å ikke la andre styre livet ditt gjelder fremdeles. Det er ditt liv.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge man er et par, må man faktisk bli enige om ting og inngå kompromisser. Dette gjelder begge veier, så det er urimelig av mannen din å bare avfeie deg og dine ønsker.

• Liker 2
Skrevet

Kan du komme med noen konkrete eksempler fra listen din?

Lettere å forstå da.

Generelt så skal man ikke la seg styre, men man skal ta hensyn. Det gjelder jo for begge.

Mulig dere er på helt feil bølgelengde, og veiene deres bøs skilles.

Også mulig at ting kan rettes opp i om man lærer seg å kommunisere bedre og verdsette partneren.

Gjelder også for begge.

• Liker 3
Skrevet

Slutt å gi, se hva som skjer.

• Liker 2
Skrevet

Her trenger man konkrete eksempler for å kunne vurdere.

Hva står på listen din?

Husk også at krangler i parforhold ofte handler om noe annet enn det de faktisk handler om. Kanskje han er sur på deg fordi du har nektet han noe, eller står i veien for hans drømmer av noe slag?

Eller kanskje han blir lei av at du stadig må ha et prosjekt, og føler at han ønsker mer av din oppmerksomhet?

Anonymous poster hash: 6407a...3aa
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor kan du ikke gjøre noen av tingene uten at han vil det samme? Er det tillatelsen han ikke vil gi, eller er det innsats/hjelp?

Hadde vært lettere hvis du nevnte noen eksempler.

Skrevet

Hva sier han nei til, og hvorfor sier han nei?

Hvorfor kan ikke du gjøre ting på egen hånd selv om han ikke er interessert i de samme tingene?

Anonymous poster hash: aeb62...223

Gjest Coolaid
Skrevet

Start med å gjøre ting og slutt med å spørre om lov. Når du spør om lov undergraver du deg selv, samtidig som du anerkjenner hans autoritet. Gi deg selv litt mer plass i forholdet, hevd deg selv mer.

Jeg tror dere har et usunt ekteskap. Et ekteskap handler ikke om hvem som får bestemme eller eier den største delen av huset. Et ekteskap er et fellesskap. Hans største interesse skulle vært å gjøre deg lykkelig, ikke kvele hvem du er som person. "Happy wife = happy life"....

Finn ut hvor skoen trykker. Dere trenger å snakke om forholdet, gjerne sammen med en terapeut.

Skrevet

Start med å gjøre ting og slutt med å spørre om lov. Når du spør om lov undergraver du deg selv, samtidig som du anerkjenner hans autoritet. Gi deg selv litt mer plass i forholdet, hevd deg selv mer.

Jeg tror dere har et usunt ekteskap. Et ekteskap handler ikke om hvem som får bestemme eller eier den største delen av huset. Et ekteskap er et fellesskap. Hans største interesse skulle vært å gjøre deg lykkelig, ikke kvele hvem du er som person. "Happy wife = happy life"....

Finn ut hvor skoen trykker. Dere trenger å snakke om forholdet, gjerne sammen med en terapeut.

Ts sier jo ikke noe om HVA disse "ikke urimelige" punktene er, så vi aner ikke hva han er.

Jeg kjenner til en person som kategorisere å fjerne bæreveggen(!) mellom stue og kjøkken som "ikke urimelig".

En som ville ha småblomstret soverom med rosa rysjekanter, pelsputer i pastell og det hele kronet med langhårede, mørkrosa teppe på gulvet. Hun syntes mannen hennes var et svin som satte ned foten. Jeg har like mange eksempler på folk som ønsker seg urimelige ting enn på folk som ønsker seg rimelige ting, faktisk. Og de er alle like overvbeviste om at de har rett.

Altså, det kan godt hende ts har helt bort i natta ønsker. Er han fortsatt urimelig om han ikke "gjør alt for å gjøre henne lykkelig"? Et samliv er å finne en middelvei. Men før ts nevner konkrete eksempler kan ingen si hvor middelveien ligger, eller om den i det hele finnes.

Anonymous poster hash: 1a857...874

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet
AnonymBruker, on 14 Aug 2014 - 20:18, said:

Ts sier jo ikke noe om HVA disse "ikke urimelige" punktene er, så vi aner ikke hva han er.

Jeg kjenner til en person som kategorisere å fjerne bæreveggen(!) mellom stue og kjøkken som "ikke urimelig".

En som ville ha småblomstret soverom med rosa rysjekanter, pelsputer i pastell og det hele kronet med langhårede, mørkrosa teppe på gulvet. Hun syntes mannen hennes var et svin som satte ned foten. Jeg har like mange eksempler på folk som ønsker seg urimelige ting enn på folk som ønsker seg rimelige ting, faktisk. Og de er alle like overvbeviste om at de har rett.

Altså, det kan godt hende ts har helt bort i natta ønsker. Er han fortsatt urimelig om han ikke "gjør alt for å gjøre henne lykkelig"? Et samliv er å finne en middelvei. Men før ts nevner konkrete eksempler kan ingen si hvor middelveien ligger, eller om den i det hele finnes.

Anonymous poster hash: 1a857...874

Selvfølgelig må de bli enig. Men dette handler ikke om hva det nøyaktig er. Dette handler om at hun ikke føler seg hørt - og mannen som sier nei og tar bestemmelsen.

Skrevet

Coolaid, on 14 Aug 2014 - 20:23, said:

Selvfølgelig må de bli enig. Men dette handler ikke om hva det nøyaktig er. Dette handler om at hun ikke føler seg hørt - og mannen som sier nei og tar bestemmelsen.

Tror du tar feil. Ts har for mye tid til å planlegge og burde tatt på seg mer arbeid istedet for å aldri bli fornøyd. Anonymous poster hash: 32d60...881
Skrevet

Dette forholdet hadde jeg ikke orket å være i. Ingen skal nekte en å oppfylle drømmer, uansett hvor små eller store de er. Forferdelig dårlig gjort av mannen din. Kan ikke skjønne at du takler å gå rundt og være ulykkelig med det neket der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...