Gå til innhold

Hvorfor splitte par?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er så kjedelig når alle skal sitte sammen med folk de kjenner fra før og snakke med de samme gamle..

Vår løsning var mye bedre. Her ble det loddtrekning om plassene, annenhver av hvert kjønn.

Tok en kortstokk, klippet alle kortene i to langs diagonalen og la ene halvdelen ved hver plass, og da gjestene kom til middagen måtte de trekke hver sin fra henholdsvis herre (spar/kløver)- og damebunken (hjerter/ruter). Antall kort stemte ganske bra.

En kjempesuksess! Riktig nok noen snurtne folk som i denne tråden men litt spenning må man jo ha her i livet.

Anonymous poster hash: 39524...5cc

Uff dette hadde jeg synes var veldig ubehagelig. Da er jo sjansen mye større for at man plasseres sammen med noen man ikke klaffer med, enn der hvor bordplasseringen er nøye gjennomtenkt. Sikkert artig for deg, men tviler på at dette var så kjekt for gjestene dine. Kunne jo lett havnet mellom en bestefar og en en tenåringsfetter, hadde ikke synes det var så hyggelig hehe.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle faktisk ønske at det var parsplitt i det bryllupet vi var gjest i for noen uker siden. Grunnen er at jeg aldri har opplevd maken til klikk-selskap noensinn! Kan godt tenkes at det hadde blitt like ille, men det hadde vært kjekt å kunne snakke med andre gjester uten å bli sett på som en sosial inntrenger! :O

Også flere andre settinger jeg godt kunne tenke meg at det var parsplitt, kanskje spesielt på den kommende festen for oss koner i min manns selskap for å være helt konkret. For jeg er så jæ(/"&# lei av å høre det dominerende paret dominere samtalen fullstendig med babyspy, bhg start, opppussing og jeg vet ikke hva. :fnise:

I dette tilfelle så har de jo bommet totalt da de plasserte gjestene. Selvfølgelig blir det klikker om man setter alle barndomsvenninnene sammen, den nærmeste familien på ett bord, tanter og onkler på et annet og arbeidskollegaer på det siste. Man kan likevel lage en fin dynamikk der gjestene får sitte med andre gjester de ikke kjenner men likevel ikke splitter par.

Anonymous poster hash: ec129...d28

• Liker 3
Skrevet

Stemmer sikkert det du sier, men jeg synes det høres ut som en utdatert regel. Som du skriver er det viktigste å legge opp bordplasseringen slik man tror gjestene vil trives best. Og jeg tror de fleste ønsker å sitte med sin kjære, har ennå ikke hørt om noen som håper på å slippe å sitte med sin kjære under bryllupsmiddagen hehe.

Meg. For meg var ikke andre sitt bryllup en romantisk opplevelse overhodet. Det var faktisk det som var mest positivt for min del å snakke med alle andre enn mannen min under middagen! (jeg er halvt døv, så jeg hører ikke samtalen på min venstre side der mannen min satt). Fikk masse reisetips til Italia turen vår, fikk snakket om god vin, mat, studier + + + med mennesker jeg aldri har snakket med. Var veldig hyggelig, håper jeg får samme gleden i et annet bryllup. :)

Så kunne jeg videreformidle det jeg hadde snakket om til mannen min senere, mens han kunne snakke om hvem han hadde snakket med underveis og hva de hadde snakket om. :)

• Liker 2
Skrevet

Også flere andre settinger jeg godt kunne tenke meg at det var parsplitt, kanskje spesielt på den kommende festen for oss koner i min manns selskap for å være helt konkret. For jeg er så jæ(/"&# lei av å høre det dominerende paret dominere samtalen fullstendig med babyspy, bhg start, opppussing og jeg vet ikke hva. :fnise:

Ja, men det har jo mer med personlighet å gjøre. Jeg har noen slektninger som er sånn, og de er like dominerende på egenhånd som de er sammen. Det verste er at de ikke merker det selv og klapper seg selv på skuldra for å klare å holde samtalen i gang til enhver tid når alle andre er så stille :roll:

Anonymous poster hash: 55483...6f0

• Liker 1
Skrevet

Meg. For meg var ikke andre sitt bryllup en romantisk opplevelse overhodet. Det var faktisk det som var mest positivt for min del å snakke med alle andre enn mannen min under middagen! (jeg er halvt døv, så jeg hører ikke samtalen på min venstre side der mannen min satt). Fikk masse reisetips til Italia turen vår, fikk snakket om god vin, mat, studier + + + med mennesker jeg aldri har snakket med. Var veldig hyggelig, håper jeg får samme gleden i et annet bryllup. :)

Så kunne jeg videreformidle det jeg hadde snakket om til mannen min senere, mens han kunne snakke om hvem han hadde snakket med underveis og hva de hadde snakket om. :)

Ok da har jeg ett eksempel på en som synes det var positivt å få slippe å sitte med sin mann, men du er dog den første jeg har hørt om :)

Skrevet

I dette tilfelle så har de jo bommet totalt da de plasserte gjestene. Selvfølgelig blir det klikker om man setter alle barndomsvenninnene sammen, den nærmeste familien på ett bord, tanter og onkler på et annet og arbeidskollegaer på det siste. Man kan likevel lage en fin dynamikk der gjestene får sitte med andre gjester de ikke kjenner men likevel ikke splitter par.

Brudeparet hadde en fantastisk dag. Det samme hadde sikket vennegjengen som kjente hverandre å oppførte seg som de var på vors, vi andre deler vel ikke akkurat samme inntrykket. Jeg er et år yngre enn bruden på 29, der jeg satt var gj.snitt alderen 50år + + der hadde jeg det veldig hyggelig!

Ellers vil jeg beskrive meg som både høflig, interessert og hyggelig så jeg har aldri opplevd at når jeg prøver å hilse så flytter folk seg eller bare ignorerer meg fullstendig. Prøvde å snakke med bruden, det tok 2min før venninnene kom å tok henne med til noe viktigere. Vi reiste hjem rett etter at kakene var kommet på bordet.

Så ja, bordplassering er vanskelig og viktig for et bryllup. Jeg sier ikke at jeg har fasiten, bare at det er ubehagelig å være gjest i et klikke-bryllup der du ikke hører hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det har jo mer med personlighet å gjøre. Jeg har noen slektninger som er sånn, og de er like dominerende på egenhånd som de er sammen. Det verste er at de ikke merker det selv og klapper seg selv på skuldra for å klare å holde samtalen i gang til enhver tid når alle andre er så stille :roll:

Anonymous poster hash: 55483...6f0

Ja, derfor tror jeg ikke det hadde nyttet å splitte de heller... :fnise: Men, men noen bare er slik.

Synes det er hyggelig å snakke om alle andre ting enn meg og min hverdag når vi møttes i en slik setting som skal være morsom for alle!

• Liker 1
Skrevet

Ok da har jeg ett eksempel på en som synes det var positivt å få slippe å sitte med sin mann, men du er dog den første jeg har hørt om :)

De aller fleste gjester i et bryllup er ikke på KG, og kanskje heller ikke på bryllups delen av forumet. :)

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste gjester i et bryllup er ikke på KG, og kanskje heller ikke på bryllups delen av forumet. :)

De aller fleste på KG har vel opplevd et bryllup eller to selv om man ikke har frekventert bryllups delen på forumet?

• Liker 3
Skrevet

Gjennom kg, venner, familie, bekjente, kolegaer osv. har jeg kun fått inntrykk av at par ønsker å sitte sammen i bryllup. Kan ikke tro brudeparet velger å splitte par for å være snill med paret, så forstår ikke hvorfor ikke par skal få sitte med hverandre på en kjærlighetens dag.

• Liker 2
Skrevet

Gjennom kg, venner, familie, bekjente, kolegaer osv. har jeg kun fått inntrykk av at par ønsker å sitte sammen i bryllup. Kan ikke tro brudeparet velger å splitte par for å være snill med paret, så forstår ikke hvorfor ikke par skal få sitte med hverandre på en kjærlighetens dag.

Det samme fikk jeg høre så jeg splittet ikke selv om jeg hadde lyst etter å ha snakket med en som jeg synes argumenterte godt for parsplitt. :)

Skrevet

De aller fleste på KG har vel opplevd et bryllup eller to selv om man ikke har frekventert bryllups delen på forumet?

Klart det. Jeg bare ville frem til at det sikkert finnes veldig mange flere meninger og positive erfaringer med parsplitt enn det som kommer frem her. :)

• Liker 2
Skrevet

Klart det. Jeg bare ville frem til at det sikkert finnes veldig mange flere meninger og positive erfaringer med parsplitt enn det som kommer frem her. :)

Har snakket med mange andre enn brukere på kg om temaet, og har ennå ikke funnet noen (utenom eksempelet over) som ønsker å slippe å sitte med sin partner.

Skrevet

Har snakket med mange andre enn brukere på kg om temaet, og har ennå ikke funnet noen (utenom eksempelet over) som ønsker å slippe å sitte med sin partner.

Godt poeng.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er jo gift med mannen så å slippe er jo litt ekstremt! :P Men jeg er hvertfall åpen for å ha det veldig hyggelig uten mannen min ved min side også i et bryllup. Jeg klarer meg helt fint på egenhånd.

Forholder meg enkelt og greit til hva brudeparet bestemmer. :)

• Liker 4
Skrevet

Men altså, når det er snakk om å splitte par, så menes at man ikke har hverandre til bords, altså at fruen ikke sitter til høyre for herren? Man kan fint splitte par, men at de allikevel sitter nært nok til at man kan snakke sammen. Eller snakker vi om noe annet her?

I tillegg; når det er snakk om middager i jobbsammenheng, med kunder eller internasjonale gjester mener jeg det har mer for seg å splitte par og ta hensyn til bordplasseringsregler ellers, da det er andre behov som skal dekkes enn den enkeltes velvære.

• Liker 2
Skrevet

Men altså, når det er snakk om å splitte par, så menes at man ikke har hverandre til bords, altså at fruen ikke sitter til høyre for herren? Man kan fint splitte par, men at de allikevel sitter nært nok til at man kan snakke sammen. Eller snakker vi om noe annet her?

I tillegg; når det er snakk om middager i jobbsammenheng, med kunder eller internasjonale gjester mener jeg det har mer for seg å splitte par og ta hensyn til bordplasseringsregler ellers, da det er andre behov som skal dekkes enn den enkeltes velvære.

Nei, når man snakker om å splitte par i bryllup så blir man splittet slik at man ikke har noe som helst med partneren å gjøre hvertfall så lenge bryllupsmiddagen varer. Det er jo nettopp det som er temaet eller problematikken i mange tilfeller fordi mange gjerne ønsker å ha hvertfall en man kjenner ved sin side.

• Liker 3
Skrevet

Nei, når man snakker om å splitte par i bryllup så blir man splittet slik at man ikke har noe som helst med partneren å gjøre hvertfall så lenge bryllupsmiddagen varer. Det er jo nettopp det som er temaet eller problematikken i mange tilfeller fordi mange gjerne ønsker å ha hvertfall en man kjenner ved sin side.

Så hvis jeg setter dama til venstre for mannen i stedet for til høyre, eller rett overfor hverandre er ikke det å splitte par? Det er altså greit?

"Det er ikke så ofte vi har barnefri"-argumentet begynner jeg å bli lei. Er det det å spise en bedre middag i hverandres selskap som er det viktigste, kan de heller bruke barnevakten til å ta en tur på restaurant.

Skrevet

Så hvis jeg setter dama til venstre for mannen i stedet for til høyre, eller rett overfor hverandre er ikke det å splitte par? Det er altså greit?

"Det er ikke så ofte vi har barnefri"-argumentet begynner jeg å bli lei. Er det det å spise en bedre middag i hverandres selskap som er det viktigste, kan de heller bruke barnevakten til å ta en tur på restaurant.

Jeg synes vanligvis du har kloke og reflekterte svar, SiMa, men her taper du i min bok.

Beklager :riste:

Anonymous poster hash: c1171...2b2

• Liker 3
Skrevet

Kunne jo lett havnet mellom en bestefar og en en tenåringsfetter, hadde ikke synes det var så hyggelig hehe.

Men DE hadde sikkert likt det! Og med ekstra mye flaks ville man jo havnet til bords med partneren sin også, skjedde for noen.

Anonymous poster hash: 39524...5cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...