Gå til innhold

Hvorfor splitte par?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor brudepar velger å splitte par i bryllup? Spør ikke for å dømme, men lurer bare veldig på dette. Klarer ikke komme på noen god grunn til at par ikke skal få sitte sammen, så kanskje noen kan gi meg en forklaring. Erfaringer?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Vi splittet ikke par, men jeg vet at noen gjør dette fordi de vil unngå at parene blir asosiale ved middagen.

• Liker 1
Skrevet

Synes bare denne måten å gjøre det er merkelig. Selv liker jeg best å sitte med min mann. Blir ikke asosial av den grunn, har derimot lettere for å åpne meg og snakke med de andre gjestene. Har vel å gjøre med at jeg føler meg trygg når jeg sitter med min partner. Får inntrykk av at de fleste liker best å sitte med sin partner, så forstår ikke hvorfor brudepar da velger å splitte par.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir heller mer sosial av å sitte med mannen min, da blir det liksom enklere å prate med de som sitter på hans side også og det virker ofte som samtalen flyter mye bedre fram og tilbake enn når det bare er mennesker som ikke kjenner hverandre så godt. Da kvier man seg mer for å bryte inn i andres samtaler, tror jeg.

Anonymous poster hash: 55483...6f0
  • Liker 4
Skrevet

Jeg blir heller mer sosial av å sitte med mannen min, da blir det liksom enklere å prate med de som sitter på hans side også og det virker ofte som samtalen flyter mye bedre fram og tilbake enn når det bare er mennesker som ikke kjenner hverandre så godt. Da kvier man seg mer for å bryte inn i andres samtaler, tror jeg.

Helt enig, lettere å være sosial når man er med partneren sin som man føler seg trygg på :)

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor brudepar velger å splitte par i bryllup? Spør ikke for å dømme, men lurer bare veldig på dette. Klarer ikke komme på noen god grunn til at par ikke skal få sitte sammen, så kanskje noen kan gi meg en forklaring. Erfaringer?

Nu er ikek jeg noen brud, men jeg må innrømme at hvis konseptet med å holde bryllup er å feire kjærligheten, så må da alle de andre som er sammen med noen også få feire sin kjærlighet, og da blir det bare merkelig å skille dem. Ellers da så har observasjon gitt meg empiri om at man begynner ikke å snakke med fremmede mennesker under middagen uansett, pga talene, og at det er litt stivt og formelt. Det kommer ikke før utover kvelden og da har man ofte sittet der 5-7 timer allerede uten å ha noen å snakke med. Sånt setter en demper på festen.

• Liker 14
Skrevet

Helt latterlig at to som skal ha bryllup :bryllup: splitter par . :yvonne: Ganske selvmotsigende egentlig. Vil også sitte med min mann/familie. Høflighetsprating med fremmede i bryllup er kjedelig :skravle::klappe::unsure::riste::wink::sexy::huh::blink::snurt::eeeh::nigo::sminkedokke:

Anonymous poster hash: 9cc62...9a3
  • Liker 4
Skrevet

Nu er ikek jeg noen brud, men jeg må innrømme at hvis konseptet med å holde bryllup er å feire kjærligheten, så må da alle de andre som er sammen med noen også få feire sin kjærlighet, og da blir det bare merkelig å skille dem.

Ja enig i dette- det er en dag som handler om kjærlighet, så da ville jeg nå latt lykkelige og forelskede par få sitte sammen :)

Skrevet

Ja enig i dette- det er en dag som handler om kjærlighet, så da ville jeg nå latt lykkelige og forelskede par få sitte sammen :)

Enig, virker veldig ugenerøst å ikke la dem få det.

• Liker 4
Skrevet

Hadde vært interessant å høre fra bruder som har valgt å splitte par i sitt bryllup, og høre hvilken grunn de hadde til å gjøre det. Noen? :)

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha vært i mitt eget bryllup, forlover i to og en gang som toastmaster de siste årene har jeg sett forskjellige løsninger med svært variert resultat.

Jeg opplevde av der par ikke ble splittet var det veldig sosialt etter middagen, folk minglet og fikk inntrykk av mange satte seg med nye bekjentskaper hele tiden.

Der par ble splittet følte jeg det var svært stille under middagen og det fortsatte under kaffe/kake fordi folk ville helst være med sin partner. Først etter brudevalsen synes jeg folk spredde seg fra det trygge og kjente.

Alle brudepar er i sin fulle rett til å velge hvordan bordsettingen skal se ut. Men om man vil splitte par skylder man dem å plassere de med folk de har noe tilfelles.

Jeg synes det var lite gjennomtenkt da de jeg var toastmaster for plasserte den unge kjæresten til brudens fetter på "singlebordet" ved siden av gamle onkelen med nerveproblemer og lett munndiare av den rasistiske typen. Brudens argument var at jenta hadde da jobbet på gamlehjem.

Oppsummering: bryllup skal være en fest, ikke et sosialt eksperiment.

Anonymous poster hash: c1171...2b2
  • Liker 11
Skrevet

Jeg ville, men torte ikke når det kom til stykket annet enn ved et bord som bare ble sånn. Det MÅ nevnes at det er det bordet som ser ut til å ha det mest morsomt under hele middagen! (runde bord, der jeg bare satte hvem som skulle sitte der ikke hvor).

Uansett - jeg ville splitte par for å få en mer dynamisk samtale der en kunne snakke med andre enn den en snakker med hver eneste dag ellers. :)

Bryllup er kanskje feil setting å splitte par, men jeg skulle virkelig ønske at det var flere settinger der par ble splittet fordi det blir veldig fort par-par samtaler. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville, men torte ikke når det kom til stykket annet enn ved et bord som bare ble sånn. Det MÅ nevnes at det er det bordet som ser ut til å ha det mest morsomt under hele middagen! (runde bord, der jeg bare satte hvem som skulle sitte der ikke hvor).

Uansett - jeg ville splitte par for å få en mer dynamisk samtale der en kunne snakke med andre enn den en snakker med hver eneste dag ellers. :)

Bryllup er kanskje feil setting å splitte par, men jeg skulle virkelig ønske at det var flere settinger der par ble splittet fordi det blir veldig fort par-par samtaler. :)

Men hva tror du er hyggeligst for gjestene? Har til nå sett flere som ønsker å splitte par i sine bryllup, men har til gode å se par som ønsker å bli splittet i bryllup.

• Liker 4
Skrevet

Nu er ikek jeg noen brud, men jeg må innrømme at hvis konseptet med å holde bryllup er å feire kjærligheten, så må da alle de andre som er sammen med noen også få feire sin kjærlighet, og da blir det bare merkelig å skille dem. Ellers da så har observasjon gitt meg empiri om at man begynner ikke å snakke med fremmede mennesker under middagen uansett, pga talene, og at det er litt stivt og formelt. Det kommer ikke før utover kvelden og da har man ofte sittet der 5-7 timer allerede uten å ha noen å snakke med. Sånt setter en demper på festen.

Og for èn gangs skyld er vi veldig enige :-)

• Liker 1
Skrevet

Og dette er jo litt merkelig synes jeg. For det virker som dette er grunnen til at folk ønsker å splitte par - nemlig at de ønsker å bestemme hvordan gjestene skal sosialisere seg. Og det blir veldig feil synes jeg.

• Liker 2
Skrevet

I solidaritet med de single :) Kjedelig å være singel blant mange par!

Anonymous poster hash: 51780...e7d

• Liker 1
Skrevet

Vi splittet ikke par, men jeg vet at noen gjør dette fordi de vil unngå at parene blir asosiale ved middagen.

Folk må da klare å snakke med de andre de blir plassert med selvom de sitter med sin partner...Det trenger selvfølgelig ikke å være prat hele tiden, men man må klare å holde en liten samtale uten at det blir et problem. Man må ha veldig mange asosiale venner dersom man er nødt å splitte dem som par for å få folk til å snakke.

• Liker 4
Skrevet

I solidaritet med de single :) Kjedelig å være singel blant mange par!

Anonymous poster hash: 51780...e7d

Hvordan da??? Man er jo singel i andre sosiale sammenkomster også, bryllup i seg selv er som sådan ikke så anerledes.

• Liker 1
Skrevet

Og dette er jo litt merkelig synes jeg. For det virker som dette er grunnen til at folk ønsker å splitte par - nemlig at de ønsker å bestemme hvordan gjestene skal sosialisere seg. Og det blir veldig feil synes jeg.

Ja, og spesielt når flesteparten ser ut til å være enig om at det blir mindre sosialisering ved å splitte par. Jeg tror den "dynamiske samtalen" kommer når folk føler seg avslappede og komfortable, og ikke ved tvang.

Dessuten, det går en grense for hvor mange nye mennesker det er interessant å bli kjent med i er bryllup, når du vet det er mennesker du sannsynligvis aldri møter igjen. Det er faktisk koselig å prate med kjentfolk også.

• Liker 3
Skrevet

Ja er det inntrykket jeg og har, virker ikke som det er gjestenes interesser det tas hensyn til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...