AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Er det bare meg som blir pinlig berørt av å se på disse kjøp og salg sidene på facebook og diverse steder? Helt OK at folk selger lite brukt jakke som opprinnelig har kostet 5000,- og denslags. Men når jeg ser HM, Lindex og Kappahl -slitte basic gensere, som selges for "30,- stk. Kan prøves i ***" . Er det bare meg som tenker at disse klærne heller kunne blitt gitt bort til noen som trenger det? (Frelsesarmeen, kles-containere, innsamling til Ukraina osv osv) Det kan da umulig være mer stress enn at folk skal fly hjem til deg å prøve klær? Er folk så gjerrige, eller tankeløse?Anonymous poster hash: 9d437...c4c
Gjest Evans Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Det kan jo hende at de som selger genseren sin fra Lindex har et behov for disse 30 kronene. Ikke gitt at de er gjerrige eller tankeløse.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Ja mulig det er noen som er i den situasjonen ja. Men når foreksempel samme person legger ut masse dyre klær, OG disse billig tingene klarer jeg ikke tenke annet enn at de er gjerrige? Om de vil hjelpe folk med dårlig råd, kan de jo heller si at det er gratis for den som gidder å hente det?!Anonymous poster hash: 9d437...c4c
Cambria Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Jeg synes det er bra at de heller velger å selge de videre enn å kaste det i søpla. Dessverre så er det overraskende mange som aldri har tenkt over/ikke vet om muligheten til å gi de bort til f.eks. Frelsesarmeen. Vil ikke si de da er gjerrige, men heller uvitende
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Jeg synes det er bra at de heller velger å selge de videre enn å kaste det i søpla. Dessverre så er det overraskende mange som aldri har tenkt over/ikke vet om muligheten til å gi de bort til f.eks. Frelsesarmeen. Vil ikke si de da er gjerrige, men heller uvitende Ja, jeg er også veldig imot å kaste klær. Godt mulig ikke folk vet om det...Anonymous poster hash: 9d437...c4c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Jeg er enig ts! Her jeg bor ligger det så mye dritt ute på bytte/kjøpe-gruppa på facebook også til latterlig dyre priser. Folk tror de kan selge brukte hm-klær til 75% av prisen... Hadde det ikke vært fordi gruppen er underholdende mtp rare klær og sko som legges ut hadde jeg meldt meg ut for lenge siden. Nå sitter jeg og ler høyt og viser frem til mannen Anonymous poster hash: 5f04b...9ee
Gjest alegria Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Ja mulig det er noen som er i den situasjonen ja.Men når foreksempel samme person legger ut masse dyre klær, OG disse billig tingene klarer jeg ikke tenke annet enn at de er gjerrige? Om de vil hjelpe folk med dårlig råd, kan de jo heller si at det er gratis for den som gidder å hente det?!Anonymous poster hash: 9d437...c4c Kanskje det ikke er så lett for de å selge disse dyre klærne? Er vel en grunn til at de selger dyre klær, og det er vel fordi de trenger penger. Og da må de vel få selge billigklær også. 2
fresia Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 ja, jeg har også stussa litt over det. ofte er det godt brukte og utvaska klær også. jeg ville i hvertfall ikke kjøpt en nuppete genser for en femtilapp. ser sjelden at noen viser interesse for disse plaggene, men har ikke noe i mot at de prøver å få solgt klærne sine - så lenge de er i god stand. selv gir jeg bort det som er i god stand til Fretex. kaster bare utslitte klær. har solgt en jakke og et par sko, men det var fordi det var en litt dyr jakke som nesten ikke var brukt og sko som var ettertraktet og vanskelig å få tak i.
Mischa Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Så lenge det er marked for det er det jo bare å selge? Jeg selger alt fra designerklær til klær fra H&M og Lindex på Bloppis og Finn. Hadde det ikke vært interesse for klær fra billigkjedene hadde jeg aldri lagt det ut. Men jeg skjønner hva dere mener, for det er mye som ikke ser spesielt innbydende ut når det er utvasket og nuppete, og dårlig fotografert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå