Gå til innhold

Spiser mye på fridager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dager jeg er hjemme så spiser jeg mye og dårlig mat. Lite mat først på dagen, så mye, usunn mat seinere på dagen.

Når jeg er på jobb så spiser jeg sunt både der og hjemme.

Flere med samme problem?

Anonymous poster hash: 047b9...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest alle bøkene til Berit Nordstrand (mat med mer, mat til sinns og denne siste boken hennes). Jeg har lært utrolig mye om ernæring ved å lese bøkene hennes, ikke minst har jeg fått opp øynene hvor viktig det er å ha et godt sammensatt kosthold som inneholder fett (hun er ikke strengt på lavkarbo, mer ala fedon Lindberg og smartkarbo). Fett er utrolig viktig for hjernen og for kognitiv fungering og for å kjenne metthet. Jeg slet mye med overspising tidligere og ved å følge hennes råd og prinsipper kan jeg nå endelig spise meg mett, ha overskudd, godt humør og jeg er blitt mye mer glad i mat. Jeg har fått er annet forhold til kroppen min for jeg ser på den på en annen måte og at jeg skal ernæring den med sunne og gode ting som gjør helsen min bra. Jeg er helt normalvektig så jeg har ikke slanket meg med dette kostholdet, men hadde jeg vært i en slik situasjon hadde jeg gått for dette opplegget ettersom dette dreier seg om varig kostomlegging! Anbefaler deg å kjøpe boken, og også de to andre hun har skrevet. De er veldig bra alle sammen og oppskriftene er enkle.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 2436b...3ec

Skrevet

Tusen takk for tips! :)

Anonymous poster hash: 047b9...062

Gjest Coolaid
Skrevet

Spør deg selv om hva maten erstatter når du spiser dårlig og for mye mat hjemme. Tenk på følelser.

Det er feks veldig vanlig at man bruker mat når man kjeder seg. Da føler man seg bedre akkurat da, ikke sant ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...