AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Vi giftet oss i stillhet for en tid tilbake og vil nå feire dette med familien. Jeg tenker vi blir 15 stk, maks. Jeg tenker på dette med matservering. Det blir trolig et smørbrød-opplegg iom at det er litt vanskelig å finne noen som tar seg av tilbredelse av varmmat/middag her hvor jeg bor (liten by) og jeg har ikke kapasitet til å ordne med det selv. Det blir da masse gode smørbrød med forskjellig sunt og godt pålegg og kanskje et bord med frukt, ost, kaldt kjøtt (spekekjøtt f.eks), eggerøre, salat og lign. Det skal naturligvis også være kaker. Men hvor mye bør jeg beregne på hver person? Det er null problem om det er mye til overs, men jeg vil ikke sitte med for lite. Og hvor mange kaker bør jeg gå for? Takk på forhånd. Anonymous poster hash: a6f34...195
melatonin Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Har dere ikke engang vertshus eller noe som tilbyr snitter eller noe, som man kan hente?? Jeg bare googla det nå og da stod det at man må regne 4-5 snitter pr pers. greit å ha litt til overs da... til frokost neste dag
HoppsyDaisy Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Jeg ville hatt 3 kaker tror jeg. Skal du lage smørbrødene selv? Jeg ville tatt utgangspunkt i hvor mye du og mannen spiser. Og ganget dette med antall personer. + laget litt ekstra
SiMa Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Hvis du serverer snitter (halve brødskiver med godt meg pålegg) er det vanlig å regne fem per person. Ost, spekemat og eggerøre kan dere ha på snittene. Hvor mange kaker avhenger selvfølgelig av hvor store de er, og om dere spiser mye kaker. Jeg tenker tre "normale" kaker er passe, det gir også rom for litt forskjellige kaker. Er du redd det blir lite kan du spe på med litt sjokolade/konfekt el. Gratulerer.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Jeg ville hatt fem kaker, ikke fordi jeg tror alt blir spist opp, men fordi det skal bugne litt av et kakebord og det skal være litt å velge i. Anonymous poster hash: 30756...a2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå