AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Jeg kjenner jeg er irriter. Det var en hendelse for en stund tilbake, som gjorde at jeg rett og slett ble satt ut av som da gjelder moren til mitt stebarn. Jeg og min samboer har ikke vært sammen lenge, snart ett år og vi er 22 og 24 år viss det skulle være relevant for noen. I hvertfall, så har det seg sånn at vi har fått veldig mye motstand fra barne mor sin side angående vårt forhold, selv om hun selv har en samboer. Probleme hun laget for oss var ikke noe stort som jeg kunne overse og bare la det gå sin gang fordi jeg ikke ville lage konflikter, og heller ikke gjøre det ubehagelig for samboeren min. Det store problemet oppstod da vi bestemte oss for å flytte sammen, noe vi begge ville, men også fordi vi er fra forskjellige byer og de ble enklere for oss økonomisk. Her "satt hun foten ned" og mente det at han ikke bare kunne flytte inn med meg, det ble mye diskusjon mellom de som jeg mener var unødvending fordi deres sønn og meg har et veldig godt forhold allerede. Så sønnen vet jo hvem jeg er og jeg er der for sønnen når som helst. Dette vet også mora veldig godt, han er trygg og det er han som er i fokus når han er på besøk. Selv om vi ikke fikk hennes vellsignelse flyttet vi uansett sammen, fordi det er jo vårt forhold og jeg lar meg ikke diktere av en som ikke har noe med det å gjøre. Så begynte de store problemene, alt ble plutselig veldig vanskelig. Alt fra å hente barnet, til å ha barnet på besøk var nærmest en krangel. Og nå i sommerferien da han var hos oss i en måned var hun ikke flau over å spørre samboeren min om når jeg skulle reise hjem til hjembyen min mens sønnen var der. Jeg skulle ikke hjem. Det ble mye tull under hans opphold hos oss og det største var da jeg postet et bilde av oss tre etter vi hadde vært på danskebåten. Jeg spurte jo selvfølgelig samboeren min om dette var greit, i og med at det ikke er mitt barn og med hans godkjenning tenkte jeg da var det fritt frem. To dager etterpå brøt helvette løs, og kort fortalt måtte jeg slette bilde mot min og samboerens vilje. Hun var så krass at hun truet oss med at hun kunne bestemme alt med sønnen og viss hun ikke ville at han skulle besøke oss mer, så kunne hun gjøre det. Så vi la oss flate. Her er problemet mitt. Samboeren hennes, altså stefar poster bilder av de tre og han og sønnen i hytt og pine uten at det skal være noe problem. Men når jeg gjør det har jeg gått over streken tydligvis. Min samboer sa til henne at hun måtte da slette alle bilder han har lagt ut og det har hun selvfølgelig ikke gjort fordi hun mener det ikke er det samme. Jeg skjønner ikke hva som er forskjell på meg og stefar. Egentlig er ikke det med bilde noe problem for meg, greit jeg trenger ikke poste noe, problemet er at jeg føler meg så urettferdig behandlet. At det skal være forskjellige regler for oss når vi er i samme posisjon, vi er steforeldre. Utrolig deilig å blåse ut, og viss dere har noen tips eller noe å si til meg så sitter jeg pris på det. Jeg orker ikke så mye motstand hele tiden! Anonymous poster hash: aaab8...838 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Hun høres bitter og lite hyggelig ut å forholde seg til.. Anbefaler deg og din samboer å ta kontakt med familieværnkontoret. De er veldig flinke i slike saker. Hun har ikke lov til å sabotere samværet! Anbefaler dere også å slette henne fra facebook. Hun har ingen ting med å følge med dere på facebook for hvis hun er så lysten på krangel. Nå er det jo slik at dersom mor ikke ønsker at bilde av barnet skal på internett så må man respektere det. Men her er det jo tydelig at det kun er fordi det var deres feriebile, mens hun selv og hennes samboer kan legge ut bilder barnet. Smålig.. Dere trenger en mekler på familievernkontoret som kan hjelpe dere.Anonymous poster hash: fde4a...cc0 1
FruRaeder Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Du er faktisk ikke stemor til dette barnet, og etter det forstår så er ikke samboeren hennes stefar heller. (Jeg ville blitt irritert om en person som kun hadde vært sammen med BF i ett år kalte seg stemor ovenfor min sønn.) Det sagt, så bør barnefar ta kontakt med en objektiv part slik at dere kan løse dette under ordnede forhold.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Du er faktisk ikke stemor til dette barnet, og etter det forstår så er ikke samboeren hennes stefar heller. (Jeg ville blitt irritert om en person som kun hadde vært sammen med BF i ett år kalte seg stemor ovenfor min sønn.) Det sagt, så bør barnefar ta kontakt med en objektiv part slik at dere kan løse dette under ordnede forhold. Grunnen til at jeg kaller oss for stefar/stemor er fordi det er det barnets foreldre kaller oss til andre, venner, familie osv. Så det er ikke noe jeg har kalt meg selv, uten at de har gjort det, bare for å få det oppklart. -TS Anonymous poster hash: aaab8...838
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Hun høres bitter og lite hyggelig ut å forholde seg til.. Anbefaler deg og din samboer å ta kontakt med familieværnkontoret. De er veldig flinke i slike saker. Hun har ikke lov til å sabotere samværet! Anbefaler dere også å slette henne fra facebook. Hun har ingen ting med å følge med dere på facebook for hvis hun er så lysten på krangel. Nå er det jo slik at dersom mor ikke ønsker at bilde av barnet skal på internett så må man respektere det. Men her er det jo tydelig at det kun er fordi det var deres feriebile, mens hun selv og hennes samboer kan legge ut bilder barnet. Smålig.. Dere trenger en mekler på familievernkontoret som kan hjelpe dere.Anonymous poster hash: fde4a...cc0 Takk, ja kanskje det kan være en løsning. Egentlig vil jeg ikke lage mer styr ut av det, men jeg greier faktisk ikke å ha det sånn mer. Det tar for mye energi... Men ja, som sagt så hadde det ikke vært noe problem. Jeg slettet jo bilde, og jeg har ikke noe problem med at jeg ikke kan poste noe på facebook. Hun har et problem med at jeg gjør det, i forhold da til alle andre, spesielt da stefar. - TS Anonymous poster hash: aaab8...838
Testosteron Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Hun er urettferdig, men egentlig er det hun som har et problem - ikke du, for hun sliter big time med å takle at hennes eksmann har fått seg ny dame, og det er derfor hun oppfører seg slik. Hvis hun hadde gått videre i livet, så hadde hun latt deg være i fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå