Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå sitter jeg å føler meg helt for jævelig og dum.

Jeg støtter NOAH, altså en organisasjon som kjemper for dyrs rettigheter osv,

også er jeg vegetarianer, og er imot pels og produkter som tester på dyr.

Uviten tok jeg vippeextentions for et par dager siden, veldig billig, og fornøyd som bare det. Så fikk jeg vite at det var mink, som satt på mine vipper. Altså. Jeg hadde brukt penger for at et dyr skal lide for å sitte på øyenvippene mine.

Hvor dum, er det mulig å være? Blir kvalm av å tenke på det. Åh. Et dyr som har lidd sitter konstant på mine øyne.

Eneste positive er at jeg nå kan spre budskapet at man alltid sjekker opp sånn på forhånd! Herregud.

Og et spm. Er det mulighet for å ta med syntetiske vipper til salongen slik at hun tar på di istedenfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå sitter jeg å føler meg helt for jævelig og dum.

Jeg støtter NOAH, altså en organisasjon som kjemper for dyrs rettigheter osv,

også er jeg vegetarianer, og er imot pels og produkter som tester på dyr.

Uviten tok jeg vippeextentions for et par dager siden, veldig billig, og fornøyd som bare det. Så fikk jeg vite at det var mink, som satt på mine vipper. Altså. Jeg hadde brukt penger for at et dyr skal lide for å sitte på øyenvippene mine.

Hvor dum, er det mulig å være? Blir kvalm av å tenke på det. Åh. Et dyr som har lidd sitter konstant på mine øyne.

Eneste positive er at jeg nå kan spre budskapet at man alltid sjekker opp sånn på forhånd! Herregud.

Og et spm. Er det mulighet for å ta med syntetiske vipper til salongen slik at hun tar på di istedenfor?

Gjort er gjort og spist er spist.

Det er lett å være etterpåklok :P

Skrevet

Mink, faktisk?! Isj. Takk for info.

Anonymous poster hash: ed422...fb3

Skrevet

Man får også silkevipper da slipper man syntetiske vipper som er ganske "blasse" i forhold til. Jeg ville spurt alle salonger rundt om hvilke vipper de bruker og gjerne navn på merket slik at du kan sjekke opp selv også.

Gjest Uhumskheter
Skrevet

fikk også satt på minkvipper. Eneste jeg klarte å tenke på var at jeg gikk rundt med mulige rumpehår på øynene. Sick.

Gjest KeyserSoze
Skrevet

Mink brukes ofte på vipper og sminkerkoster. Men så vidt jeg har forstått så er det ikke dyremishandling inn i bildet?

Skrevet

Jeg har hørt at mink er bare en type vipper, at det ikke er selve dyret mink? Google litt å se.

Anonymous poster hash: 40889...215
  • Liker 1
Skrevet

http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article767829.ece

Les nede i kommentarene. Der er det ei som tydeligvis jobber på en slik skjønnhetssalong som har skrevet:
"D heter bare "mink" men r IKKE ekte selvsagt! Man kan da ikke lime på ekte dyrehår så pass nært øynene. D r jo totalt uhygieniskt og uforsvarlig. ALLE vipper r syntetiske. Navn som "Silk" og "Mink" r gitt pga glansen som r forskjellig, avhengig av type vipper! ;-)"

Skrevet

343ed373fe83195ac2635d2d404bdec3b6febd49

Anonymous poster hash: f0374...cd8
  • Liker 4
Skrevet

HEHEHEHEHEHEHHEHEHEH!!! kjempemorsomt.

:murvegg:

• Liker 5
Skrevet

Herregud, som folk maser om dette hver gang noen sier at de er vegetarianer.

Det er vel nok av jævlige mennesker som er/var kjøttspisere, men det er det ingen som nevner noe om for det er jo selvsagt noe galt med deg hvis du er vegetarianer.

Anonymous poster hash: dc460...d04

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, da vet man det! Ikke det t jeg noensinne kommer til å ta på eh.. Vippeekstentions.. Men antakeligvis kjekt å vite for de det er aktuelt for.

Skrevet

Mink brukes ofte på vipper og sminkerkoster. Men så vidt jeg har forstått så er det ikke dyremishandling inn i bildet?

Hvis mink blir brukt til det, så skjønner jeg ikke hvordan det i så tilfelle er mulig å bruke pelsen på en dyrevennlig måte, til f.eks. kosmetikkprodukter...? Man kan jo ikke klippe en mink, den er vill, sitter jo ikke stille og lar seg klippe som f.eks en geit. (Pels fra geit blir ofte brukt i makeup-koster.) De må vel avlive minken for å få tak i pelsen...? :klo:

Skrevet

Hitler var også glad i god vin, skal det også være et argument?

Anonymous poster hash: dcf6e...788

• Liker 1
Skrevet

tumblr_mdoc923tex1rlsa3no1_500.png

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er da ikke ekte mink? Det er navn på type vipper man får på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...