AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Vi er et par i begynnelsen av 30 årene. Ingen av oss har røyket før og liker ikke lukten av røyk. Vi har flere venner som røyker og det respekterer vi at de gjør, og vi sier aldri noe om det. Men det har automatisk blitt til at venner røyker ute hos oss når de er på besøk, for meg er det helt vanlig hos andre venner. Nå derimot har et vennepar av oss sagt til oss at vi må respektere at de røyker og at det blir lite sosialt om de må ut å røyke hos oss. Så videre nå vil de gjerne røyke inne hos oss. Jeg ble litt paff... Har aldri før tenkt at det er viktig for noen. De er noen av våre beste venner.... men har ikke lyst til å ha røyking i vårt hjem. Hva hadde dere sagt til venneparet vårt? Følte på en måte at de ikke ønsker å komme om vi ikke tillater det og at vi er lite sosiale. De vet godt at vi aldri har røyket og ikke liker lukten. Anonymous poster hash: fc5bf...89b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Du har dessverre arrogante venner med ingen forståelse for hva passiv røyking gjør, og hvor ubehagelig det er. Jeg hadde latt de gå over rekka om de ikke respekterte meg. Det gjelder ditt liv! Anonymous poster hash: 60071...dd4 41
FruRaeder Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 HVA?! Dere må respektere at dem røyker? Nei, vettu hva! Det må dere faktisk ikke! Det finnes ingen gyldig grunn til at disse to skal forpeste hjemmet deres med røyk. Jeg ville sagt det rett som det er. Jeg trenger ikke godta røyk i mitt hjem, og jeg godtar i hvert fall ikke at mitt hjem skal miste verdi kun for å tilfredsstille andre sine uvaner. 38
Annie70 Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Nei, nei og atter nei! Røyker selv, men aldri inne. Be de gå ut eller holde seg hjemme! 9
Wonderbitch Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Så frekt! Jeg røyker selv, men har selvfølgelig forståelse for at folk vil ha et røykfritt hjem. Kanskje du kan si at dere ikke vil ha lukten i gardinene/teppene/møblene eller noe sånt? Kan vel bli en ganske så sur lukt etter en kveld med røyking(?) 6
Gjest Timber Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Hadde sagt at det ikke er aktuelt. Helt greit at de røyker, men alle bestemmer om man vil ha et røykfritt hjem eller ikke. De er på besøk hos deg og skal respektere dine ønsker der.
Apocalypse Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Herregud, det er jo et helt absurd krav... Ville aldri falt meg inn å i det hele tatt spørre om å røyke inne hos ikke-røykere. 17
Tøytigern Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Vi er et par i begynnelsen av 30 årene. Ingen av oss har røyket før og liker ikke lukten av røyk. Vi har flere venner som røyker og det respekterer vi at de gjør, og vi sier aldri noe om det. Men det har automatisk blitt til at venner røyker ute hos oss når de er på besøk, for meg er det helt vanlig hos andre venner. Nå derimot har et vennepar av oss sagt til oss at vi må respektere at de røyker og at det blir lite sosialt om de må ut å røyke hos oss. Så videre nå vil de gjerne røyke inne hos oss. Jeg ble litt paff... Har aldri før tenkt at det er viktig for noen. De er noen av våre beste venner.... men har ikke lyst til å ha røyking i vårt hjem. Hva hadde dere sagt til venneparet vårt? Følte på en måte at de ikke ønsker å komme om vi ikke tillater det og at vi er lite sosiale. De vet godt at vi aldri har røyket og ikke liker lukten.Anonymous poster hash: fc5bf...89b Unnskyld? Hva var det du sa at de krevde, sa du? Altså, jeg røyker sjøl jeg. Men hvis noen kom og krevde å få røyke som de ville innendørs i MITT hus, uten mitt samtykke, ville de ikke blitt invitert tilbake. 18
bruker_K Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 herlighet så fjernt.. Tar lang tid å få vekk all røyklukta når folk har røyket inne... Hadde sagt at de rett og slett må la være å røyke, eller være "lite sosiale". Deres hjem, dere bestemmer! 3
Chloe- Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Helt uaktuelt! Jeg røyker ikke inne hos meg selv engang! Det er bare nasty. 14
Teethgrinding Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Æsj, jævla rotter! Røyk er for undermennesker. 8
Gjest Crohnie Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde sagt "Nei. Om dere ikke klarer å gå ut for å ta en blås, så kan dere drite i å komme på besøk". 2
skruf Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Sett ned foten! Ditt hjem, dine regler. Du får bare si til de at det er synd at de føler det sånn, men hvis de ikke respekterer deres valg om røykefritt hjem så kan de la være å komme på besøk. Har selv venner og familie som røyker, de får værsegod ha seg ut skal de røyke. Er t.o.m så streng på det at de får ikke stå i døråpningen å røyke heller, for røyken siver inn. Men, jeg har ordnet med askebeger da, så litt strekker jeg meg. 7
Tøytigern Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Æsj, jævla rotter! Røyk er for undermennesker. -Piip, piip! Sniff, sniff, sniff. [Tasse, tasse.] 13
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Vennene dine høres helt hinsides navlebeskuende ut. Jeg har også flere venner som røyker, og de røyker ikke inne hjemme hos seg selv engang..Anonymous poster hash: 4a2ca...453 6
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Det er da ikke det at de ikke får røyke inne sol gjør det assosialt. Det er det at de røyker (hele tiden) som er assosialt. Sier de dette en gang til svarer dere bare at de får røyke mindre da siden det er så plagsomt å gå ut. Vi skriver 2014. Det er blitt unormalt å røyke inne på arbeidsplasser, tog og fly. Det skulle da virkelig bare mangle at ikke-røykere krever at røykende gjester hos dem går ut for å røyke.
OnlyGemini Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Jeg kjenner svært få røykere som røyker inne hos seg selv, så disse er langt på jordet! 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Jeg sluttet for ti år siden, men jeg har aldri røykt hjemme. Jeg har heller aldri hatt inntrykk av at det har vært normalt å røyke inne når man er på besøk hos ikke-røykere. Vi gikk alltid ut. Jeg syns du har frekke venner TS. Jeg ville sagt at de må respektere at dere ønsker et røykfritt hjem, ellers trenger de ikke komme på besøk. Anonymous poster hash: 3e00c...abf 2
Gjest krokodillen Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 For noen vanvittig idiotiske venner du har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå