Silverfox32 Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Hei. Vurderer å ta meg ett halvt år i Thailand sammen med PT-nettstudie. Hvor i Thailand anbefaler dere å bosette seg? Det viktigste er billig mat, bra treningssenter og gode apotek. Uteliv er ikke så veldig viktig. Har sett litt på Pattaya, Phuket og Bangkok uten å ha blitt særlig klokere. Hotellpriser er veldig bra har jeg sett, billigste jeg har komt over til nå er 3000kr i mnd (rundt 100kr dagen) for 3-stjerners hotell men det skal vel gå ann å få enda bedre pris når man leier over lengre tid. Ellers er det viktig at jeg har tilgang til kjøkken så jeg får laget meg skikkelig mat, så det beste hadde kanskje vært å funnet meg en leilighet der nede. Tips? Evt hva ville det kostet i forhold til hotell? Om noen har erfaring med å bo der nede selv så hadde det vært kjekt å vite generelt matpriser, massasjepriser(hehe) osv. Takk på forhånd
Silverfox32 Skrevet 14. august 2014 Forfatter #2 Skrevet 14. august 2014 Noe jeg glemte å ta med var visum. Er det 3mnd jeg får i gangen eller er det bare 1?
Pusle Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Jeg har bodd i Phuket i 1 år. Jobbet for et reiseselskap og bodde på hotell, uten mulighet for å lage mat selv. Anbefaler absolutt å leie en leilighet, en blir ganske lei av å spise ute. Etter det jeg vet, er det relativt lett å få tak i leiligheter til leie. Priser ligger rundt 2000 kr pr mnd. I den prisklassen er det ikke sånn veldig flott standard, men helt ok. Litt thai style er jo en del av sjarmen jeg var sist i Phuket for et halvt år siden, og jeg syns prisnivået på det meste er fortsatt rimelig. Massasje koster mellom 50-100 kr pr time. Det fins restauranter i alle prisklasser. Thai restaurantene er billige, rundt 20-40 kr for en middag., men det er generelt billig å gå ut og spise overalt. Når det gjelder vanlig turistvisum, har det en varighet på 1 mnd. Jeg hadde arbeidsvisum som varte i 3 mnd. Du kan jo sjekke om det går an å få noe tilsvarende. Litt styrete å reise ut av landet hver måned forresten, jeg har også vært i Bangkok noen ganger og det er en enormt hektisk by, etter mitt syn! Ville definitivt valgt Phuket eller et annet sted framfor Bangkok. Bare spør om du har flere spørsmål!
Silverfox32 Skrevet 14. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2014 Jeg har bodd i Phuket i 1 år. Jobbet for et reiseselskap og bodde på hotell, uten mulighet for å lage mat selv. Anbefaler absolutt å leie en leilighet, en blir ganske lei av å spise ute. Etter det jeg vet, er det relativt lett å få tak i leiligheter til leie. Priser ligger rundt 2000 kr pr mnd. I den prisklassen er det ikke sånn veldig flott standard, men helt ok. Litt thai style er jo en del av sjarmen jeg var sist i Phuket for et halvt år siden, og jeg syns prisnivået på det meste er fortsatt rimelig. Massasje koster mellom 50-100 kr pr time. Det fins restauranter i alle prisklasser. Thai restaurantene er billige, rundt 20-40 kr for en middag., men det er generelt billig å gå ut og spise overalt. Når det gjelder vanlig turistvisum, har det en varighet på 1 mnd. Jeg hadde arbeidsvisum som varte i 3 mnd. Du kan jo sjekke om det går an å få noe tilsvarende. Litt styrete å reise ut av landet hver måned forresten, jeg har også vært i Bangkok noen ganger og det er en enormt hektisk by, etter mitt syn! Ville definitivt valgt Phuket eller et annet sted framfor Bangkok. Bare spør om du har flere spørsmål! Hva betalte du for hotell langtidsleie? Har funnet rimelig fine hotell med grei standard til rundt 3k i måneden til nå. Billigste leilighet jeg har funnet ligger mellom 8-9 tusen bath eller ca 1500 norske kroner Tror du 10 000,- i mnd vil rekke til mat og generelle utgifter om jeg finner en lelighet til rundt 2000kr mnd? Du er muligens ikke kjent med prisene på dagligvare siden du bodde på hotell, men spør nå i tilfelle: Vet du hvordan prisnivået er for kylling/fisk eller annet kjøtt? Ris, brokkoli, og slike ting?
Gjest ompalompa24 Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Thailand er generelt billig, og mat osv er billig. Du klarer deg godt med 10 000 i mnd og vel så det. Klarer deg nok med veldig mye mindre og Husk at ting ofte er dyrere på typiske turistplasser. Enig i at Bangkok er hektisk. Selv liker jeg godt Pattaya. Kun 1-2 timer fra Bangkok, strand, pluss mye som skjer osv. Eneste minuset er at det er endel russere og eldre, europeiske menn, men det er det ofte overalt i Thailand (på de "vestlige" stedene).
Pusle Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Jeg betalte ikke for hotellet, det var inkludert i lønna. Men tipper du kan få ganske gode rabatter om du bor lenge på et sted. Hotellstandarden er generelt veldig bra i Thailand. Tror du kan leve ganske godt på 10.000 kr pr måned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå