Gå til innhold

Å kalle partneren sin stygge ting for moro skyld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? Vi har ikke vært sammen lenge engang, føler meg plutselig veldig usikker og litt såret. I begynnelsen sa han bare fine ting og kalte meg masse pent, nå har det plutselig snudd helt og jeg er dum, hurpe osv. Ikke noe av dette sies i sinne, men mest for moro skyld i en vittig/tørr tone. Det virker som han tar meg mer og mer for gitt også, i starten fikk jeg masse herlig oppmerksomhet og det var dette som gjorde at jeg falt for han, jeg følte meg elsket og sett. Han var veldig forelsket i meg. Nå føler jeg meg mer og mer oversett og glemt. Begynner å bli ganske lei meg, hvordan skal jeg håndtere dette da? Vi er voksne, 30+. Vurderer å gjøre det slutt, men synes det er vanskelig også da jeg er blitt knyttet til han og lever litt på minnene, jeg er ganske sentimental og har ikke så mange andre. Men dette er vel ikke vanlig oppførsel hvis man er glad i kjæresten sin, eller overreagerer jeg her?

Anonymous poster hash: 95f2e...1cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette handler ikke så mye om hva han sier, men om at han ikke ser at det gjør deg ukomfortabel. Har du bedt han slutte?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ehm.. "Dum hurpe"? Jeg hadde ikke vært glad for det nei, det er jo frekt!

En ting er å tulle som "åh, gud så teit / dum / idiot du er da" .. Men "dum hurpe?" Nei.

Du overreagerer ikke.. Tror jeg ville sutte meg ned å snakket med han å se hva han sier om det.. Og si at du ikke liker at han bruker ordet "hurpe".. :blink:

Edit: Ser at det dreier seg om dum og hurpe. Ordet hurpe hadde ikke vært akseptert, er like dumt som å si "bitch" eller noe annet, å på tull? Nei, hadde ikke funket langt her i gården..

Endret av Frk.K
Gjest Enhjørning
Skrevet

Om det er normalt eller ikke, det vet jeg ikke. Men en ting jeg vet er at jeg ikke hadde godtatt det. Du får ta det opp med han og hvis han ikke gir seg får du ta valget om det er noe du orker å leve med eller gå videre.

Skrevet

Dum hurpe hadde jeg ikke likt å blitt kalt nei. Men ellers kaller jeg og samboeren min hverandre for småfrekke ting hele tiden. Men da ender det som regel i latter og lekeslossing. Dersom vi ser at den andre tar seg nær av det så slutter vi og sier unnskyld.

• Liker 2
Skrevet

Tja og nja. Jeg og min samboer sier så mange stygge ting til hverandre at jeg kunne laget en egen twitterkonto bare med fornærmelser. MEN, og her er poenget; de stygge tingene vi sier er humor-basert, med litt "stil" over seg. Det er humor på enten vår egen eller den andres bekostning, en vits rett og slett der vi selv er poenget, og ikke kallenavn som fitte, hurpe osv. Det er bare ufint. Har jo forsåvidt stygge kallenavn på hverandre også, men det er hjemmelagde navn med en historie bak.

Si i fra om du ikke liker at han snakker sånn, selv om han mener det som tull. Det er mange måter å tulle på:)

Anonymous poster hash: 1ec7d...137
Skrevet

Sjeldent sier jeg det - men i kjent KG-stil: Dump han.

Han eier ikke respekt for deg, og slike idioter er intet å spare på.

Skrevet

Dette handler ikke så mye om hva han sier, men om at han ikke ser at det gjør deg ukomfortabel. Har du bedt han slutte?

Jeg har sagt til han at jeg ikke er dum osv, men skal ta en prat med han når jeg ser han igjen. Vi har kun vært sammen i få uker, derfor jeg synes det er rart. Han sier "du er dum du", "ei sånn hurpe som deg vet du" osv osv. Han sier det på en måte som gjør meg usikker på om han tuller eller ikke, på en litt respektløs måte, men jeg tror han har ganske svart humor. Det er bare en så stor forandring fra alt det pene han sa for kun en liten stund siden, han har snudd helt om. Kjenner jeg blir lei meg i hvert fall.

Skrevet

Sjeldent sier jeg det - men i kjent KG-stil: Dump han.

Han eier ikke respekt for deg, og slike idioter er intet å spare på.

Redd du har rett i det. Jeg har nok vært for snill og nå tror han vel at jeg tåler alt. Han var helt annerledes til og begynne med, jeg falt for hvor bra han behandlet meg og alle de søte tingene han sa hele tiden.

Skrevet

Tja og nja. Jeg og min samboer sier så mange stygge ting til hverandre at jeg kunne laget en egen twitterkonto bare med fornærmelser. MEN, og her er poenget; de stygge tingene vi sier er humor-basert, med litt "stil" over seg. Det er humor på enten vår egen eller den andres bekostning, en vits rett og slett der vi selv er poenget, og ikke kallenavn som fitte, hurpe osv. Det er bare ufint. Har jo forsåvidt stygge kallenavn på hverandre også, men det er hjemmelagde navn med en historie bak.

Si i fra om du ikke liker at han snakker sånn, selv om han mener det som tull. Det er mange måter å tulle på :)

Anonymous poster hash: 1ec7d...137

Jeg sier aldri noe stygt for moro skyld til han så dette går kun en vei...jeg er nok en annen type sånn, men kan le av meg selv jeg også og har selvironi. Kunne bare aldri kalt han for noe stygt, klarer ikke det selv når jeg bryr meg om noen. Det blir bare litt mye når alt plutselig er sånn og jeg ikke hører noe pent lenger.

Skrevet

Dum hurpe hadde jeg ikke likt å blitt kalt nei. Men ellers kaller jeg og samboeren min hverandre for småfrekke ting hele tiden. Men da ender det som regel i latter og lekeslossing. Dersom vi ser at den andre tar seg nær av det så slutter vi og sier unnskyld.

Dette ender ikke i latter og lekeslossing og det er kun han som sier sånt til meg, jeg kaller aldri han noe. Vi har ikke vært sammen så lenge og kjenner hverandre ikke sååå godt enda.

Skrevet

Dette ender ikke i latter og lekeslossing og det er kun han som sier sånt til meg, jeg kaller aldri han noe. Vi har ikke vært sammen så lenge og kjenner hverandre ikke sååå godt enda.

Ut ifra det du har skrevet videre i tråden synes jeg egentlig det virker mer som han forsøker å trykke deg ned. Jeg hadde ikke fortsatt å være i forhold med en sånn mann.

• Liker 1
Skrevet

Du har en dårlig magefølelse for denne fyren, ellers ville du ikke spurt om dette. Ta det til deg og tenk gjennom om dette er en type du vil være sammen med. Er det verdt det? En fyr som ikke kjenner deg så godt men likevel kaller deg "dum hurpe" og later som om det er humor? Nei vet du meg hva...

Du har sjansen til å stå opp for deg selv og kvitte deg med ham, og du fortjener masse respekt om du faktisk gjør det. Lykke til!

Anonymous poster hash: 4fd85...33f

• Liker 1
Skrevet

Redd du har rett i det. Jeg har nok vært for snill og nå tror han vel at jeg tåler alt. Han var helt annerledes til og begynne med, jeg falt for hvor bra han behandlet meg og alle de søte tingene han sa hele tiden.

Akkurat! Dog tviler jeg på at du er for snill. Det er nok han som har skjult sin virkelige personlighet for deg inntil hverdagen slår inn.

Skrevet

Akkurat! Dog tviler jeg på at du er for snill. Det er nok han som har skjult sin virkelige personlighet for deg inntil hverdagen slår inn.

Ja kanskje det, jeg har jo ikke kjent han så lenge. Jeg har sagt til han at jeg er redd jeg er for snill noen ganger også, dumsnill, for dette er blitt misbrukt tidligere og jeg er klar over at jeg kan være litt sånn. Kanskje han mistet respekten for meg da, men jeg vil kunne være ærlig og åpne meg om følelser og tanker rundt ting i et forhold uten at det blir brukt mot meg igjen. Huff, synes dette var leit, trodde jo i starten at jeg hadde truffet drømmeprinsen, hadde aldri blitt så bra behandlet før :(

Skrevet

Ut ifra det du har skrevet videre i tråden synes jeg egentlig det virker mer som han forsøker å trykke deg ned. Jeg hadde ikke fortsatt å være i forhold med en sånn mann.

Nei jeg kjenner en del på at jeg ikke vil ha det sånn. Er som sagt bare litt sentimental, og minnene om hvordan det hele startet og hvor fint det var i begynnelsen sitter i. Men jeg vet jo egentlig at jeg bør ende dette forholdet. Eller kanskje prate med han om det først, men jeg mistenker sterkt at han enten bare er sånn eller at han har spilt for å få meg...er veldig redd for det sistnevnte, han virket så ekte og oppriktig også så jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Skrevet

Ja kanskje det, jeg har jo ikke kjent han så lenge. Jeg har sagt til han at jeg er redd jeg er for snill noen ganger også, dumsnill, for dette er blitt misbrukt tidligere og jeg er klar over at jeg kan være litt sånn. Kanskje han mistet respekten for meg da, men jeg vil kunne være ærlig og åpne meg om følelser og tanker rundt ting i et forhold uten at det blir brukt mot meg igjen. Huff, synes dette var leit, trodde jo i starten at jeg hadde truffet drømmeprinsen, hadde aldri blitt så bra behandlet før :(

En som kaller deg hurpe for moro skyld er langt fra noen drømmeprins.

Anonymous poster hash: 03a3b...5a9

Skrevet

Du har en dårlig magefølelse for denne fyren, ellers ville du ikke spurt om dette. Ta det til deg og tenk gjennom om dette er en type du vil være sammen med. Er det verdt det? En fyr som ikke kjenner deg så godt men likevel kaller deg "dum hurpe" og later som om det er humor? Nei vet du meg hva...

Du har sjansen til å stå opp for deg selv og kvitte deg med ham, og du fortjener masse respekt om du faktisk gjør det. Lykke til!

Anonymous poster hash: 4fd85...33f

Tusen takk for godt svar, jeg tenker egentlig som deg, det er bare så vanskelig når det er meg selv det gjelder :P Er ganske følsom og sentimental og er blitt vant til å ha noen igjen, var ganske ensom før jeg traff han. Men du har helt rett.

Skrevet

Hva er så moro med det?

Da ville jeg tenkt at enten er man 12 år, eller så er man syk av noe slag.

Anonymous poster hash: 17a65...ce2
  • Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Nå er det mulig jeg maler fanden på veggen her, men jeg er veldig skeptisk til folk som er utrolig sjarmerende i starten, men gradvis skifter til mer og mer respektløs.

Men det første du må gjøre (hvis du ikke umiddelbart vil gå) er å si fra. Veldig klart og uten tvil må du formidle til han at dette er ikke ok for deg.

Tar han ikke hensyn da, så løp - alt beina kan bære deg!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...