Gjest Solsmil Skrevet 14. august 2014 #41 Skrevet 14. august 2014 Jeg ser flere tenåringer som går med LV Neverfull. Men disse koster ikke allverden. Jeg tror de ligger på rundt 5000kr. Anonymous poster hash: 1de0d...303 De koster 7000 nå, noe som faktisk er veldig mye penger på en veske til en ungdomsskoleelev som skal slite den ut mye fortere enn alle andre ville gjort, for å lesse den full med bøker
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #42 Skrevet 14. august 2014 Er ikke 5000 mye for en veske??? Til å være designerveske, nei. Det er nå min mening. Ungdommene får jo skiutstyr og klær som koster langt mer. Det samme med sykler og noe lignende. Niesen min ønsket seg også designerveske til konfirmasjonen sin, men snakket henne fra det. Istedenfor fikk hun en av mine gamle som jeg ikke bruker så mye. Anonymous poster hash: 1de0d...303 1
DGAS Skrevet 14. august 2014 #43 Skrevet 14. august 2014 Mest sannsynlig vil hun ikke kjøpe den når hun begynner å tjene penger selv og har råd. Veldig lett, spesielt som ung, å ønske seg så dyre ting. Men med en gang du ser at vesken koster halve månedslønnen din så vil man prioritere andre ting. Kan godt hende hun virkelig er interessert i mote og designere, men det er vanskelig å si når man er 14. Jeg ville ikke kjøpt den til henne. Før var det DC-gensre til 1000 kr på ungdomsskolen, dyrt i seg selv, men vesker til 5000-7000 fordi "alle har det"? Det ville jeg ikke gått med på. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #44 Skrevet 14. august 2014 På ungdomsskolen går man som regel med bøkene i sekken, og selv om veska er av god kvalitet er de ikke lagd for å bære en hel haug av skolebøker hver dag, ville heller ventet til VGS, hvor man ikke som oftest ikke har med seg bøkene hjem og bærer på de hele tiden. Sløseri av penger å kjøpe en dyr designer veske som kommer til å slites ut med engang. Anonymous poster hash: 64c2a...6b1
Chizue Skrevet 14. august 2014 #45 Skrevet 14. august 2014 Kan jo svare at ikke alle går med en slik veske-for hun kommer ikke til å gå med det
Infinite Skrevet 14. august 2014 #46 Skrevet 14. august 2014 Til å være designerveske, nei. Det er nå min mening. Ungdommene får jo skiutstyr og klær som koster langt mer. Det samme med sykler og noe lignende. Niesen min ønsket seg også designerveske til konfirmasjonen sin, men snakket henne fra det. Istedenfor fikk hun en av mine gamle som jeg ikke bruker så mye. Anonymous poster hash: 1de0d...303 Det er da vel langt viktigere å ha en ordentlig sykkel eller et par ordentlige sko, enn en dyr veske. Herrejesus. 7
Djungelvrål Skrevet 14. august 2014 #47 Skrevet 14. august 2014 Det er da vel langt viktigere å ha en ordentlig sykkel eller et par ordentlige sko, enn en dyr veske. Herrejesus. Jeg kjøper ikke skiutsyr, sykler eller klær som koster 7000 heller jeg!
Gjest Solsmil Skrevet 14. august 2014 #48 Skrevet 14. august 2014 Det er da vel langt viktigere å ha en ordentlig sykkel eller et par ordentlige sko, enn en dyr veske. Herrejesus. DET er helt opp til hver enkelt. Blir egentlig forbanna på folk som sier "sånn er det" fordi det er deres mening. For meg er det mye viktigere å ha en dyr veske enn en ordentlig sykkel. Det betyr likevel ikke at jeg presenterer det som en universell sannhet. Herrejesus.
Gjest miss_sara Skrevet 14. august 2014 #49 Skrevet 14. august 2014 DET er helt opp til hver enkelt. Blir egentlig forbanna på folk som sier "sånn er det" fordi det er deres mening. For meg er det mye viktigere å ha en dyr veske enn en ordentlig sykkel. Det betyr likevel ikke at jeg presenterer det som en universell sannhet. Herrejesus. Helt enig. Jeg kjøper heller en dyr veske, enn en ordentlig sykkel. Det kommer helt an på prioritering og interesse. 3
Infinite Skrevet 14. august 2014 #50 Skrevet 14. august 2014 (endret) DET er helt opp til hver enkelt. Blir egentlig forbanna på folk som sier "sånn er det" fordi det er deres mening. For meg er det mye viktigere å ha en dyr veske enn en ordentlig sykkel. Det betyr likevel ikke at jeg presenterer det som en universell sannhet. Herrejesus. Nå var det snakk om barn og ungdom her, ikke om deg og andre voksne. Hva er da mest normalt å svi av penger på, designerveske eller skikkelig sportsutstyr? Endret 14. august 2014 av Infinite 1
søtpai Skrevet 14. august 2014 #51 Skrevet 14. august 2014 Hvis det er neverfull modellen hun vil ha i GM så ville jeg vært litt forsiktig med å ha for mange tunge bøker oppi der. Min lillesøster har en i MM og hanken på vesken ble mer og mer slitt siden hun hadde så mange tunge bøker oppi. Jeg skjønner på en måte at hun vil ha designer veske siden begge store søstrene har det, pluss at vennene hennes har det. Men jeg ville nok hatt en sekk i tillegg til vesken, hvis hun skal bære mye bøker en dag.
Tøytigern Skrevet 14. august 2014 #52 Skrevet 14. august 2014 Dagens 14 åringer er vandrende luxusfeller. Tror du de har råd til å kjøpe slike vesker mens de studerer som 17 åringer eller er i startgropa av en karriere? Men pappa betaler vel... Pappa betaler det hvite ut av øyet for statussymboler til ungen sin, mens han sliter med å få nedbetalt restskatten. 3
Tøytigern Skrevet 14. august 2014 #53 Skrevet 14. august 2014 (endret) Helt enig. Jeg kjøper heller en dyr veske, enn en ordentlig sykkel. Det kommer helt an på prioritering og interesse. Mye enklere for meg å dumpe borti deg på vei forbi og stjæle veska di enn sykkelen... Dessuten låser folk fast syklene. En unge med ei veske til 15 lapper... Gi meg et par rollerblades... Edit: Hadde glatt nappa den Neverfull saken til 7, også. Den hadde jeg garantert fått solgt videre, skjønner jeg... (Inntektsmulighetene strøymer på meg så eg knapt kan anda...So many schools, so many children...) Endret 14. august 2014 av Tøytigern 1
Gjest miss_sara Skrevet 15. august 2014 #54 Skrevet 15. august 2014 Mye enklere for meg å dumpe borti deg på vei forbi og stjæle veska di enn sykkelen... Dessuten låser folk fast syklene. En unge med ei veske til 15 lapper... Gi meg et par rollerblades... Edit: Hadde glatt nappa den Neverfull saken til 7, også. Den hadde jeg garantert fått solgt videre, skjønner jeg... (Inntektsmulighetene strøymer på meg så eg knapt kan anda...So many schools, so many children...) Skal man gå i frykt for noe hele tiden, så kan man like godt holde seg innendørs hele livet. Du kan ikke tenke på den måten der, det blir for dumt. "Jeg kan ikke kjøpe den, fordi den er lettere å stjele enn den"
Tøytigern Skrevet 15. august 2014 #55 Skrevet 15. august 2014 Skal man gå i frykt for noe hele tiden, så kan man like godt holde seg innendørs hele livet. Du kan ikke tenke på den måten der, det blir for dumt. "Jeg kan ikke kjøpe den, fordi den er lettere å stjele enn den" Frykt? Jeg er ikke redd for noe jeg. Jeg vet at det forekommer ran og derfor syns jeg det er idioti å utstyre en 14åring med styggdyre verdisaker og sende dem ivei til skolen... Hver dag. Hele uka.
Snowblind Skrevet 15. august 2014 #56 Skrevet 15. august 2014 Nei. Det er helt på tryne. Det beste er å ha en sekk som er god for ryggen. 4
Gjest miss_sara Skrevet 15. august 2014 #57 Skrevet 15. august 2014 Frykt? Jeg er ikke redd for noe jeg. Jeg vet at det forekommer ran og derfor syns jeg det er idioti å utstyre en 14åring med styggdyre verdisaker og sende dem ivei til skolen... Hver dag. Hele uka. Ja, det er frykt hvis man skal gå rundt å tenke at det man går med kommer til å bli stjelt. Du virker så provosert av at noen går med dyre ting - Har du et problem med det?
Tøytigern Skrevet 15. august 2014 #58 Skrevet 15. august 2014 (endret) Ja, det er frykt hvis man skal gå rundt å tenke at det man går med kommer til å bli stjelt. Du virker så provosert av at noen går med dyre ting - Har du et problem med det? Nå leser du ting ut av det jeg skriver som ikke står der... Hvorfor sende med ungen noe som er så dyrt, når det er helt unødvendig? Hvorfor gjøre ungene til tjuvmagneter? Hvorfor la dem slite ut dyre, fine ting helt unødig, på noe tingene ikke er ment å brukes til? Hvorfor søle vekk så mye penger på noe som kan bli stjært så lett? La dem heller ta med vanlige, ordinære skolesaker og slutte å flashe penger (som familiene mest sannsynlig ikke har). Endret 15. august 2014 av Tøytigern 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #59 Skrevet 15. august 2014 Gi faen i de forbanna veskene. Det er jo så harry som man kan få det. Jeg går gladelig heller med en sekk enn en veske til 7000 kr. Skjønner ikke engang at folk kan betale så mye for en veske. Skal jeg ha en veske så kjøper jeg en til 200 kr og kan deretter gi 6800 til noen som faktisk trenger det. Det for fanken meg være grenser, Norge har blitt alt for bortskjemt. Blir flau av å være norsk når folk holder på sånn. Anonymous poster hash: 79988...964 5
Djungelvrål Skrevet 15. august 2014 #60 Skrevet 15. august 2014 Det er forskjell på folk og unger. Et voksent menneske vet verdien av dyre ting og passer på dem, de vet at man må jobbe og spare for dyre ting. De vet også at en veske ikke er egnet for kilovis med skolebøker. Det vet ikke barn. Det er vår jobb som voksne og lære dem praktisk bruk av ting. Når en unge ikke har lært å koke poteter engang og nettopp har sluttet å leke med dukker skal det selvfølgelig ikke ha vesker til 7000 kr. Det sier seg selv. Hva blir det neste, Chaneldrakter til skolebruk for 30 000 bare fordi "alle" her det? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå