Gå til innhold

Designerveske på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

11 000, ja de driter nok penger.

En sånn veske er ment for eiendeler som nøkler, lommebok, mobil, paraply, avis og en flaske vann.

Ikke en stabel skolebøker.

Jeg skjønner ikke hva disse folkene som bruker dem som bærenett tenker med. :klo:

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på videregående nå, og kommer til å bruke en veske til ca 2000 kr. Denne har jeg spart til i nesten ett år, rett og slett fordi jeg syns den er utrolig pen. Ikke på grunn av merket. Hadde heller ikke gjort meg noe å bruke en veske til 3-400 kr fra feks H&M, men har heller ikke funnet noen andre vesker som jeg falt helt for.

Men så er det stor forskjell på prisen, hvem som betaler og hva som er grunnen til kjøpet. Jeg er over 18, betaler den selv og bruker den fordi den er pen og veldig praktisk (masse lommer og god plass til dataen min). Når du er 14 år og ber om en veske til så mange tusen fordi "alle andre har den", syns jeg det er tåpelig. Jeg hadde bedt hun spare til den selv, ønske seg til bursdag/jul eller kjøpe en billigere veske.

Anonymous poster hash: c0bd8...4ff

Hvor lenge tror du den tåler å brukes til bøkene dine?

Ett semester eller to?

Skrevet (endret)

Hadde jeg bare kjøpt en fake en.. Er ikke slik at hun hadde merket det likevel.

Anonymous poster hash: 5316a...da1

Ja, for det er jo kjekt å få anledning til å støtte organisert kriminalitet for å skaffe henne en sånn kopi...

Edit: For de tungnemmes skyld--> :ironi:

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

Hvor lenge tror du den tåler å brukes til bøkene dine?

Ett semester eller to?

Går på en linje hvor det eneste jeg trenger er dataen min :) Hadde ikke brukt den om jeg skulle bært den rundt med tunge bøker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går på videregående nå, og kommer til å bruke en veske til ca 2000 kr. Denne har jeg spart til i nesten ett år, rett og slett fordi jeg syns den er utrolig pen. Ikke på grunn av merket. Hadde heller ikke gjort meg noe å bruke en veske til 3-400 kr fra feks H&M, men har heller ikke funnet noen andre vesker som jeg falt helt for.

Men så er det stor forskjell på prisen, hvem som betaler og hva som er grunnen til kjøpet. Jeg er over 18, betaler den selv og bruker den fordi den er pen og veldig praktisk (masse lommer og god plass til dataen min). Når du er 14 år og ber om en veske til så mange tusen fordi "alle andre har den", syns jeg det er tåpelig. Jeg hadde bedt hun spare til den selv, ønske seg til bursdag/jul eller kjøpe en billigere veske.

Det er forskjell på en spart veske til 2000 kr brukt av en 18 åring og en latterlig upraktisk bursdagsgave til en unge på over 10 000!

• Liker 6
Skrevet (endret)

Går på en linje hvor det eneste jeg trenger er dataen min :) Hadde ikke brukt den om jeg skulle bært den rundt med tunge bøker.

Da er det jo forståelig. En lap top trenger jo ikke veie mye.

Men jeg skjønner ikke at folk går med sånne vesker når det ikke er personlige skap med lås til hver elev på alle skoler.

Jeg syns det er idioti måten norske kvinner drasser rundt på tunge sekker, vesker og bager alle steder...

Ikke er det bra for holdingen til kroppen heller.

Dessuten skal foreldrene være klar over hvor lett det er å nappe en styggdyr designerveske av skulderen på en 14åring og stikke av med den.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

Jeg brukte selv en LV veske i niende, brukte litt av konfirmasjonspengene :) Hvis dere har råd til det så ser jeg ikke noe galt i det. Dagens ungdommer er helt annerledes enn de var før enten man liker det eller misliker det.

Jeg personlig interesserte meg tidlig for mote og dette er en veske som kommer til å vare lenge. Angrer litt i dag på valg av veske (mye på grunn av harryfaktoren LV har pådratt seg), men det er fremdeles en av de beste kjøpene mine!

Skrevet

Det er iallefall voldsomt tydelig at norske foreldre lever i en naiv hverdag der de ikke er vant til at det finnes kriminalitet, når barna får designervesker i skinn til 15.000 å bære rundt på i skolehverdagen...

Om dette var et annet land i Europa hadde det ikke gått an. Mind you.

• Liker 2
Skrevet

Dagens ungdommer er helt annerledes enn de var før enten man liker det eller misliker det.

Ja, de er sinnsykt bortskjemt...

• Liker 3
Skrevet

Dagens 14 åringer er vandrende luxusfeller. Tror du de har råd til å kjøpe slike vesker mens de studerer som 17 åringer eller er i startgropa av en karriere? Men pappa betaler vel...

• Liker 10
Skrevet

Hvis du syns det er unødvendig så svarer du det. Og lar være å kjøpe en.

Hvorfor ønsker dere å slite ut de fine tingene deres gjennom å drasse rundt på tunge bøker?

Idioti i praksis.

For å vise seg frem, vel: Se hva jeg har råd til, 'a! At det drastisk forkorter levetiden til veska bekymrer nok ikke disse jentene, om toppen to år er det en ny veske til 15.000 de ha for å henge med.

Anonymous poster hash: 988c7...e2c

• Liker 3
Skrevet

Dagens 14 åringer er vandrende luxusfeller. Tror du de har råd til å kjøpe slike vesker mens de studerer som 17 åringer eller er i startgropa av en karriere? Men pappa betaler vel...

Kan bli morsomt å se luksusfellen om 10 år, ja. :fnise:

Anonymous poster hash: 988c7...e2c

Skrevet

Koster ikke en Neverful 4-5000 kroner..? Jeg kjøpte en i 2008 eller noe og da tror jeg den kostet rundt 4000. Den tåler bøker, men stroppene er tynne og det kommer til å gnage skikkelig på skuldrene. Dessuten er den åpen og upraktisk å ha med seg i offentlighet. Det er veldig lett å stikke hånden oppi og ta ting som lommebok, mobil osv. Jeg tror jeg brukte min da jeg gikk på universitetet.

Men altså .. LV når man er 13-14..? Synes det er litt tidlig. Kommer hun da til å forlange Hermes på 18-årsdagen..? Personlig ville jeg heller ha sagt at hun må vente til hun fyller 16 eller begynner på videregående. Alle har godt av å vente litt på godsakene, da blir det også ekstra stas.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det ser teit ut å bruke designerveske som skolesekk uansett hvor gammel man er.

• Liker 11
Skrevet

Den veska koster rundt 7200 kroner, og det syns jeg er alt for mye i gave til ei som blir 14.

Hvis hun absolutt skal ha denne vesken syns jeg hun skal spare opp til den selv. Da lærer hun også at hvis man jobber og sparer kan man få det man ønsker seg tilslutt, og det er viktig lærdom å ha med seg videre i voksenlivet.

Når det gjelder designvesker på ungdom syns jeg det er en uting, men det er vanskelig å fortelle ei 14 år gammel jente at det spiller ingen rolle om du ikke har det samme som alle andre, det er hvordan du er som person som er viktig osv.

Videre syns jeg det er rart at det er du som storesøster som stiller spørsmålstegn ved dette, og ikke din mor. Lillesøstera di skal være glad hun har en oppegående og fornuftig storesøster.

Som gave kan dere åpne en bankkonto i hennes navn og sette inn 500 kr. Si at bankkontoen skal være for sparing til veska og at dere har gitt henne en god start, og nå er resten opp til henne :)

Gjest miss_sara
Skrevet

Den veska koster rundt 7200 kroner, og det syns jeg er alt for mye i gave til ei som blir 14.

Hvis hun absolutt skal ha denne vesken syns jeg hun skal spare opp til den selv. Da lærer hun også at hvis man jobber og sparer kan man få det man ønsker seg tilslutt, og det er viktig lærdom å ha med seg videre i voksenlivet.

Når det gjelder designvesker på ungdom syns jeg det er en uting, men det er vanskelig å fortelle ei 14 år gammel jente at det spiller ingen rolle om du ikke har det samme som alle andre, det er hvordan du er som person som er viktig osv.

Videre syns jeg det er rart at det er du som storesøster som stiller spørsmålstegn ved dette, og ikke din mor. Lillesøstera di skal være glad hun har en oppegående og fornuftig storesøster.

Som gave kan dere åpne en bankkonto i hennes navn og sette inn 500 kr. Si at bankkontoen skal være for sparing til veska og at dere har gitt henne en god start, og nå er resten opp til henne :)

Det synes jeg høres ut som en god ide! Jeg ville personlig ikke være med på å spleise på vesken, fordi jeg synes det ble altfor dyrt og hun har mange andre vesker/bager hun kan bruke til hun får råd til vesken. Jeg tror hun er blitt veldig bortskjemt siden hun er yngst og får det hun peker på av pappa :laugh:

Skrevet

Mn ser det på ryggen til en del folk når de kommer opp i en viss alder- de er skjeve og får ryggproblemer. Dette er nesten i alle tilfeller koblet til bæring av veske. Å gi en 14 åring en veske hvor det mest sannsynligvis kommer til å være masse ting oppi er å be om trøbbel i senere år. Selvfølgelig så er det noen som synes det viktigere å ha en veske enn å være ved god helse, men jeg vet hva jeg hadde valgt.

Anonymous poster hash: a50bb...093

• Liker 2
Skrevet

Utrolig kjipt om den blir stjålet, ja.

PS, man kan bli skjev i ryggen av sekk også, husker for en million år siden da jeg gikk på ungdomsskolen med sekk og alle bar den bare med ene stroppen på skulderen...da var vitsen borte.

Anonymous poster hash: 9043b...5ac
Skrevet

Jeg ser flere tenåringer som går med LV Neverfull. Men disse koster ikke allverden.

Jeg tror de ligger på rundt 5000kr.

Anonymous poster hash: 1de0d...303
Skrevet

Jeg ser flere tenåringer som går med LV Neverfull. Men disse koster ikke allverden.

Jeg tror de ligger på rundt 5000kr.

Anonymous poster hash: 1de0d...303

Er ikke 5000 mye for en veske???

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...