Gjest miss_sara Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Jeg har en lillesøster som blir 14 år neste uke. Jeg spurte henne hva hun ønsket seg og hun sier at hun ønsker seg en designerveske til å bruke på skolen. Både søsteren min på 18 og jeg på 22 bruker også designervesker, men vi gjorde ikke det da vi gikk på ungdomsskolen. Så nå vil foreldrene mine at vi spleiser på en slik veske til henne. Hun sier at alle bruker det og at hun også må ha en. Er det greit å være 14 år og bruke slike vesker på skolen?
Maximillian Cohen Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Har en pengene til det så er det akkurat like greit om en er 14 eller 22 år. 1
Djungelvrål Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Svaret er selvsagt nei! Barn skal ikke bruke latterlig dyre vesker til å bære rundt en haug med skolebøker. Det sier seg selv! 18
Apocalypse Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Synes hun burde spare til den selv, eller i hvert fall betale noe av den. Virker som om mange ungdomsskoleelever ikke aner hvor mye penger en slik veske faktisk koster i forhold til et normalt budsjett. 8
Gjest miss_sara Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Svaret er selvsagt nei! Barn skal ikke bruke latterlig dyre vesker til å bære rundt en haug med skolebøker. Det sier seg selv! Ja, men hun sier at alle har det. Kan hende hun sier det kun for å få en, men jeg vet at mange unge går rundt med det. Men jeg synes 14 år er litt tidlig.
Djungelvrål Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Ja, men hun sier at alle har det. Kan hende hun sier det kun for å få en, men jeg vet at mange unge går rundt med det. Men jeg synes 14 år er litt tidlig. Søsteren din er ikke alle. Syns du er veske er egnet for 6-7 tunge skolebøker, kladdebøker, penal, osv? Syns du ikke det er latterlig med unger som leker voksne med vesker til mange tusen? 8
Gjest miss_sara Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Søsteren din er ikke alle. Syns du er veske er egnet for 6-7 tunge skolebøker, kladdebøker, penal, osv? Syns du ikke det er latterlig med unger som leker voksne med vesker til mange tusen? Jo, jeg synes det er unødvendig. Men jeg kan forstå det siden flere av vennene hennes har det. Jeg har selv brukt veske på skolen siden ungdomsskolen, så om det er egnet tror jeg ikke man bryr seg om på den alderen.
MissAlba Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 Hva er "designerveske" da? Chanel eller DKNY/Marc Jacobs? Det er litt forskjell .. Jeg hadde selv Friis & Company på vgs, og den er ikke spesielt dyr, men jeg husker at jeg endelig kunne kjøpe en sånn Men altså - jeg kan ikke huske at det var spesielt vanlig med designervesker på videregående engang. Dette er "bare" ti år siden, har samfunnet forandret seg så mye?
Apocalypse Skrevet 13. august 2014 #10 Skrevet 13. august 2014 Er veldig synd at det har blitt "teit" å gå med sekk. Har en yngre kusine på 15, hele vennegjengen har dyre vesker de bruker på skolen. Har fått med meg at mange av dem dropper å ta med seg bøkene hjem for å kunne vise fram vesken sin. Jeg eier ingen dyre vesker, men brukte veske hele ungdomsskolen og vgs, og det ble mange timer hos fysioterapeut for vond rygg og skuldre. Men vet selv at de fleste 14-åringer synes det argumentet er helt tåpelig... 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 For min datter ville jeg ikke kjøpt det, eller ønsket at hun kjøpte det, da det ikke er praktisk og en så ung jente har ikke bruk for en slik veske. Så var det denne saken, først og fremst: hvilken veske er det snakk om? Det er stor variasjon mellom priser, så en indikasjon hjelper på å svare på som. For det andre: Så lenge hun har jobb, sparer til det og kjøper selv, evt med tilskudd som bursdagspenger, så er det greit. Det skal da mye jobb til for å kjøpe en dyr veske (igjen, spørs hvilket merke) så hun lærer pengers verdi, og kanskje ombestemmer seg i mellomtiden. Å jobbe seg til slike goder er greit, da hun skjønner at det ikke kommer av å spørre mamma og pappa. Å invistere i en dyr veske må gjøres med tanke på at den skal vare i flere år, noe hun må tenke på før hun drar den ut i regnvær ol. Anonymous poster hash: c9ebf...f11 8
Gjest miss_sara Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Hva er "designerveske" da? Chanel eller DKNY/Marc Jacobs? Det er litt forskjell .. Jeg hadde selv Friis & Company på vgs, og den er ikke spesielt dyr, men jeg husker at jeg endelig kunne kjøpe en sånn Men altså - jeg kan ikke huske at det var spesielt vanlig med designervesker på videregående engang. Dette er "bare" ti år siden, har samfunnet forandret seg så mye? Hun vil helst ha en Louis Vuitton og den er ikke akkurat billig. Haha, brukte Friis & Company selv en god stund Ja, jeg tror det er mye mer vanlig nå enn det var før. Var jo den perioden "alle" gikk med Michael Kors.
Gjest miss_sara Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Er veldig synd at det har blitt "teit" å gå med sekk. Har en yngre kusine på 15, hele vennegjengen har dyre vesker de bruker på skolen. Har fått med meg at mange av dem dropper å ta med seg bøkene hjem for å kunne vise fram vesken sin. Jeg eier ingen dyre vesker, men brukte veske hele ungdomsskolen og vgs, og det ble mange timer hos fysioterapeut for vond rygg og skuldre. Men vet selv at de fleste 14-åringer synes det argumentet er helt tåpelig... Ja, det har nok blitt "teit" å gå med sekk. Sekk er jo det beste, men nå er man mer opptatt av hva som ser bra ut.
Gjest miss_sara Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 For min datter ville jeg ikke kjøpt det, eller ønsket at hun kjøpte det, da det ikke er praktisk og en så ung jente har ikke bruk for en slik veske. Så var det denne saken, først og fremst: hvilken veske er det snakk om? Det er stor variasjon mellom priser, så en indikasjon hjelper på å svare på som. For det andre: Så lenge hun har jobb, sparer til det og kjøper selv, evt med tilskudd som bursdagspenger, så er det greit. Det skal da mye jobb til for å kjøpe en dyr veske (igjen, spørs hvilket merke) så hun lærer pengers verdi, og kanskje ombestemmer seg i mellomtiden. Å jobbe seg til slike goder er greit, da hun skjønner at det ikke kommer av å spørre mamma og pappa. Å invistere i en dyr veske må gjøres med tanke på at den skal vare i flere år, noe hun må tenke på før hun drar den ut i regnvær ol. Anonymous poster hash: c9ebf...f11 Det gjelder en Louis Vuitton. Tror den heter Neverfull og er ganske stor.
Chloe- Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Altfor dyr veske, og altfor dyr bursdagsgave til en fjortenåring. 13
Djungelvrål Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Hva er "designerveske" da? Chanel eller DKNY/Marc Jacobs? Det er litt forskjell .. Jeg hadde selv Friis & Company på vgs, og den er ikke spesielt dyr, men jeg husker at jeg endelig kunne kjøpe en sånn Men altså - jeg kan ikke huske at det var spesielt vanlig med designervesker på videregående engang. Dette er "bare" ti år siden, har samfunnet forandret seg så mye? Ja nå har 13 år gamle jenter vesker til 15 000 kr. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Hadde jeg bare kjøpt en fake en.. Er ikke slik at hun hadde merket det likevel. Anonymous poster hash: 5316a...da1
Djungelvrål Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 Altfor dyr veske, og altfor dyr bursdagsgave til en fjortenåring. 11 000, ja de driter nok penger.
Tøytigern Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Jo, jeg synes det er unødvendig. Men jeg kan forstå det siden flere av vennene hennes har det. Jeg har selv brukt veske på skolen siden ungdomsskolen, så om det er egnet tror jeg ikke man bryr seg om på den alderen. Hvis du syns det er unødvendig så svarer du det. Og lar være å kjøpe en. Hvorfor ønsker dere å slite ut de fine tingene deres gjennom å drasse rundt på tunge bøker? Idioti i praksis. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Jeg går på videregående nå, og kommer til å bruke en veske til ca 2000 kr. Denne har jeg spart til i nesten ett år, rett og slett fordi jeg syns den er utrolig pen. Ikke på grunn av merket. Hadde heller ikke gjort meg noe å bruke en veske til 3-400 kr fra feks H&M, men har heller ikke funnet noen andre vesker som jeg falt helt for. Men så er det stor forskjell på prisen, hvem som betaler og hva som er grunnen til kjøpet. Jeg er over 18, betaler den selv og bruker den fordi den er pen og veldig praktisk (masse lommer og god plass til dataen min). Når du er 14 år og ber om en veske til så mange tusen fordi "alle andre har den", syns jeg det er tåpelig. Jeg hadde bedt hun spare til den selv, ønske seg til bursdag/jul eller kjøpe en billigere veske. Anonymous poster hash: c0bd8...4ff 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå