Gå til innhold

Er matten på økonomi- og administrasjon overkommelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å bli siviløkonom, men matte er ikke helt min sterkeste side, jeg er ikke veldig dårlig i matte, heller det at jeg sliter med å finne ut hvor jeg skal trykke på kalkulatoren og hvor legge inn verdier i kalkulator og excel. Hehe, men det kan man kanskje få hjelp til...

Men sånn ellers, er matematikken Bed-1007 "Matematikk for økonomer" greit? Ikke veldig veldig vanskelig hvis man jobber jevnt og trutt?

Anonymous poster hash: 774a9...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har veldig lyst å bli siviløkonom, men matte er ikke helt min sterkeste side

Så gi faen.

Anonymous poster hash: ec010...6ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gi faen.

Anonymous poster hash: ec010...6ab

Men i helsiket... Mye matte kan læres ved hard jobbing og dyktige lærere

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst å bli siviløkonom, men matte er ikke helt min sterkeste side, jeg er ikke veldig dårlig i matte, heller det at jeg sliter med å finne ut hvor jeg skal trykke på kalkulatoren og hvor legge inn verdier i kalkulator og excel. Hehe, men det kan man kanskje få hjelp til...

Men sånn ellers, er matematikken Bed-1007 "Matematikk for økonomer" greit? Ikke veldig veldig vanskelig hvis man jobber jevnt og trutt?

Kan ikke forestille meg at matten er så vanskelig at den ikke kan læres. Er det ikke ganske enkel matte som kan læres ved "metode"?

Anonymous poster hash: 34035...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På BI = dritlett. Helt ærlig det enkleste faget jeg noensinne har hatt.

På NHH (skiftet over etter å ha gått ett år på BI + tatt opp fag) = Ganske utfordrende, men absolutt overkommelig.

Så mye kommer an på skolen. Sett bort fra BI tror jeg det meste skal trenge litt arbeidsinnsats.

Anonymous poster hash: 844a8...2e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal gå i Tromsø.

Synes matte er greit når jeg har lært det og kan det :P

Har bare hørt noen folk si at de ikke skjønner seg på derivasjonen og integralregninga, men hvis man følger litt med og spør om det man ikke skjønner, så går det seg nok til... Kan ikke tenke meg foreleseren blir sint om jeg kommer og spør om noe jeg ikke forsto eller ikke får til...

Synes det er litt dumt om folk sier "ikke gå økonomi og administrasjon om du ikke eeelsker matte" for det er de andre fagene jeg liker og på masteren kommer jeg til å velge fag som markedsføring, Organisasjonspsykologi, Ledelse osv. Så trenger ikke nødvendigvis eeeelske matte for å ville jobbe med bedriftsutvikling, organisasjonspsykologi og ledelse.

Det emnet jeg har hørt mest "fæle" rykter om er statistikk. Virker som om alle hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både matematikken og statistikken er overkommelig. Statistikken er mest kjedelig, ikke vanskelig.

Anonymous poster hash: 8fcfc...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matten på bachelornivå syntes jeg var greit.

matten på masternivå syntes jeg ser ut som noe fra en skrekkfilm til nå og har også lærebøker og undervisning på engelsk. På den annen side trenger man ikke velge major hvor man må ha matte, så master matte nivå kan velges bort.

Anonymous poster hash: 5e99b...c88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

matten på bachelornivå syntes jeg var greit.

matten på masternivå syntes jeg ser ut som noe fra en skrekkfilm til nå og har også lærebøker og undervisning på engelsk. På den annen side trenger man ikke velge major hvor man må ha matte, så master matte nivå kan velges bort.

Anonymous poster hash: 5e99b...c88

Hehe, ja kommer IKKE til å velge matte på master ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå i Tromsø.

Synes matte er greit når jeg har lært det og kan det :P

Har bare hørt noen folk si at de ikke skjønner seg på derivasjonen og integralregninga, men hvis man følger litt med og spør om det man ikke skjønner, så går det seg nok til... Kan ikke tenke meg foreleseren blir sint om jeg kommer og spør om noe jeg ikke forsto eller ikke får til...

Synes det er litt dumt om folk sier "ikke gå økonomi og administrasjon om du ikke eeelsker matte" for det er de andre fagene jeg liker og på masteren kommer jeg til å velge fag som markedsføring, Organisasjonspsykologi, Ledelse osv. Så trenger ikke nødvendigvis eeeelske matte for å ville jobbe med bedriftsutvikling, organisasjonspsykologi og ledelse.

Det emnet jeg har hørt mest "fæle" rykter om er statistikk. Virker som om alle hater det.

Samfunnsvitere elsker gjerne statistikk (men ikke matematikk...)

Anonymous poster hash: 6b092...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på mattematikk eksamene før økonomer og de så ganske greie ut. På Bi går dessuten matten over 2 semestre der første semester ser ut som repetisjon fra vidergående omtrent. Så begynner the real stuff semesteret etter. Ganske bra opplegg egentlig.

Anonymous poster hash: 7cc62...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd jeg ikke går på BI da. Vi har bare 3 måneder på å lære alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe matematisk geni i det hele tatt, og likevel stod jeg i alle fag første året på øk/admin. Så det er håp om du gidder og jobbe litt for det :)

Vil forresten ikke anbefale NKI. Får ikke det du betaler for i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 580f7...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe matematisk geni i det hele tatt, og likevel stod jeg i alle fag første året på øk/admin. Så det er håp om du gidder og jobbe litt for det :)

Vil forresten ikke anbefale NKI. Får ikke det du betaler for i det hele tatt.Anonymous poster hash: 580f7...1f3

Jeg som er AB over, sløyf kommentaren om NKI - jeg blandet to tråder :P

Anonymous poster hash: 580f7...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matten på økadm er ca. det samme som i R1, men med noen formler av økonomisk art, type beregning av renter, nåverdi og slike ting, Det er egentlig enkelt når man først forstår sammenhengen mellom formlene og hva man egentlig vil ha svar på.

Statistikken synes jeg var verre, fordi det var veldig mange tegn og formler å holde styr på. På eksamen får man ikke alltid vite hvilke formler man skal ta i bru. Det er viktig å jobbe med det over tid, og bruke studentassistentene for det de er verdt!

Anonymous poster hash: 57c32...394
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig vil jeg si ja, den er veldig overkommelig. Men halvparten strøk på matten ved min skole, så de er kanskje ikke enige. ;) men med litt ekstra jobbing kom de seg gjennom det til slutt, alle sammen.

Kjør på, du greier det sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...