Gå til innhold

Rens/vask av microfiber sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har noen tips til hvordan jeg kan få min microfiber sofa ren? Vet det finnes en spray/skum som visstnok skal være bra, tenker å prøve det og. Det er en glidelås i trekket slik at det kan tas av, tenkte kanskje å prøve å vaske det i maskinen, men det er ingen vaskeanvisningslapp så vet ikke om stoffet i det heletatt tåler vann. Dette er en brukt sofa, så vet ikke hvor den er kjøpt og kan da ikke kontakte produsent og spørre. Noen som har vært borti lignende?

Takk :)

Anonymous poster hash: 11d7f...8ba

Skrevet

Jeg tok sjangsen å vasket den på håndvask i vaskenaskinen. Gikk helt fint :)

Skrevet

Du kan nok vaske putetrekkene i maskinen, men det er fare for at det blir fargeforskjell på putene og sofadelen du ikke kan ta trekket av og maskinvaske.

Var jeg deg ville jeg enten leid en møbelrensemaskin, eller invistert i en dampvasker du kan bruke til flere ting enn bare møbler. Eller en dampvasker til 500 600 kr. På Europris. Da får du likeda resultatover hele sofaen. Det spørs jo hvor nøye du er på tingene...

Anonymous poster hash: aa1ba...46f

Skrevet

Går sikkert fint å kjøre det på håndvaskeprogram i maskinen :-) Jeg kjøpte en sofa brukt selv som jeg var usikker på om tålte å bli vasket, men jeg peiset på med 30 grader og middels sentrifugering i maskinen, og det gikk helt fint ;-) Gjort det noen ganger nå, og det har ikke blitt noe fargeforskjell her.

Anonymous poster hash: a94f5...c82
Skrevet

Enn med krymping i maskin? Det er jo ikke mye å gå på og er kjipt om man ikke får trekket på igjen

Skrevet

Enn med krymping i maskin? Det er jo ikke mye å gå på og er kjipt om man ikke får trekket på igjen

Mikrofiber er vanligvis laget av syntetisk materiale. Syntetiske materialer krymper ikke.

Men naturmaterialer som ull, bomull og viskose kan krympe om de ikke blir behandlet med omtanke. Silke og lin vet vel de fleste at må behandles med omtanke?

Sentrifugering på høy eller lav hastighet påvirker ikke krymping, men skrukking av tekstiler.

Anonymous poster hash: aa1ba...46f

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har noen tips til hvordan jeg kan få min microfiber sofa ren? Vet det finnes en spray/skum som visstnok skal være bra, tenker å prøve det og. Det er en glidelås i trekket slik at det kan tas av, tenkte kanskje å prøve å vaske det i maskinen, men det er ingen vaskeanvisningslapp så vet ikke om stoffet i det heletatt tåler vann. Dette er en brukt sofa, så vet ikke hvor den er kjøpt og kan da ikke kontakte produsent og spørre. Noen som har vært borti lignende?

Takk :)

Dersom du gidder og tar deg råd så er det aller beste å levere det på rens.

Men dersom ikke så tåler den sikkert håndvaskeprogram. Unngå skyllemiddel ha iallfall bare litt i. Dersom sofaen er lys og er full i flekker så skal visst gallesåpe være helt fantastisk, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Husk å strekke trekkene det når de tørker.

Anonymous poster hash: a85d4...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...