AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Har snakket med en fyr på tinder en ukes tid, og bestemte meg etter et stort ønske fra ham om å komme å møte han. Han sa han var interessert i å treffe meg og bli kjent med meg, men helt klart også å ha sex med meg. Det har vært mye sexprat, men også mye annet i løpet av tiden vi har snakket sammen. Vi har snakket på telefon noen ganger også, og da har ikke sex vært et tema. Jeg tok sjansen og dro på besøk, overnattet og vi lå sammen, flere ganger. Det føltes rett, konsekvensløst og jeg brydde meg egentlig ikke om hva som skjedde videre - dro rett og slett til ham med et ønske om å leve litt, skjønte at det antagelig kom til å bli noen form for seksuell aktivitet, og det var helt greit. Ville selvfølgelig også finne ut hvem denne hyggelige, kjekke fyren egentlig er. Men så sitter jeg her da, og føler meg kvalm og jævlig. Han har svart meg kort på meldinger og ikke fulgt opp med noen samtale etterpå, bare enkeltsetninger, og jeg sa til og med til ham da vi var hjemme hos ham at det var helt greit om han ikke ville ha kontakt, han svarte med å snakke om å få til nytt treff en gang. Og dette her er snakk om i siden i morges, så dette burde egentlig ikke gå inn på meg i det hele tatt! Jeg har sendt to meldinger, fått to svar. Skal ikke mase, og tenker nå å overlate ballen til ham. Aldri hatt "tilfeldig" sex før, kun i eller før forhold, og dermed få partnere. Var gjennom et tøft brudd i fjor høst, etter et langt forhold, og etter å endelig har fått det emosjonelle skvipet der vekk så føles det nå som hele verden raser i hodet på meg, selv om jeg ikke aner hva jeg egentlig hadde villet med fyren. All gørra fra gamle, glemte saker dukker opp, og jeg føler meg stygg, mislykket og at jeg har lurt meg selv til å tro at det kunne handle om mer enn sex. Dette handler egentlig ikke om han, for jeg visste jo at dette var en risiko, og valgte å gjøre det allikevel, var til og med litt glad for at det ikke nødvendigvis handlet om mer enn sex, og var helt ubekymret da jeg gikk derfra i morges. Men hvorfor i alle dager er jeg så lei meg? Kan jeg risikere at jeg blir sånn hver gang jeg møter en eller annen, eller kan det henge mer sammen med bruddet i fjor enn med selve opplegget i dag? Fornuften i meg forteller meg både at han kan være opptatt, og at han kanskje ikke ville ha mer, og at begge deler er greit. Men følelsene bare bobler over av ting som knapt har noe med ham å gjøre, men som er utløst av at jeg akkurat nå opplever at kontakten mellom oss er forandret. Noen som kjenner seg igjen? Noen som kan si meg at jeg ikke er helt dust, bare muligens har tatt et dumt valg? Eller er det sånt det kan koste å "hive seg ut i " det voksne singellivet når man ikke er vant til det, som en slags prosess noen av oss må igjennom? Selv om ingen har noen gode råd eller erfaringer, var det i hvert fall deilig å få tømt hodet litt Tror og håper at jeg våkner i morgen og føler det litt lettere uansett. Anonymous poster hash: 15026...3f9
Gjest brutal_mann Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Fornuften forteller meg at du ikke helt har klart å ha følelsesløs sex. Det er noe skit når en lyver for seg selv, men det er det som har skjedd her. Om det er han du har følelser for, eller om du er på flukt fra noe annet skal være usagt, men at du har følelser du trenger å sette ord på er hevet over enhver tvil. 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Men så sitter jeg her da, og føler meg kvalm og jævlig. Han har svart meg kort på meldinger og ikke fulgt opp med noen samtale etterpå, bare enkeltsetninger, og jeg sa til og med til ham da vi var hjemme hos ham at det var helt greit om han ikke ville ha kontakt, han svarte med å snakke om å få til nytt treff en gang. Og dette her er snakk om i siden i morges, så dette burde egentlig ikke gå inn på meg i det hele tatt! Jeg har sendt to meldinger, fått to svar. Skal ikke mase, og tenker nå å overlate ballen til ham. Anonymous poster hash: 15026...3f9 Det er mange mennesker som ikke kommuniserer med mer enn enkeltord og ja/nei-spørsmål på sms. Jeg er en av dem. Når det er sagt så synes jeg du gå litt i deg selv. Hvis du sier til noen at det er greit at dere ikke har kontakt etterpå kan du ikke sitte og være skuffet når dette så skjer. Har man uforpliltende sex så ligger det i kortene at man kanskje ikke sees flere ganger. I tillegg har du møtt mannen på Tinder og snakket mye om sex før det første møtet. Da har du sendt mange signaler om at dette er sex for sexens skyld og at du er ok med det. Jeg vil anbefale deg å ikke ha tilfeldig sex på denne måten før du har reflektert litt over hva du vil med sexen. Det virker som om du trenger følelsmessig trøst og selskap, ikke tilfeldige ligg med fremmede. Anonymous poster hash: 6b8f6...16f 1
Chloe- Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Har du sendt han to meldinger siden i morges? Og det var da du dro fra han?
Gjest Chloe87 Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Kan du ikke vente med å ha sex igjen til du er i et forhold? Jeg slet med det samme som deg og det løste problemet mitt.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Det er mange mennesker som ikke kommuniserer med mer enn enkeltord og ja/nei-spørsmål på sms. Jeg er en av dem. Når det er sagt så synes jeg du gå litt i deg selv. Hvis du sier til noen at det er greit at dere ikke har kontakt etterpå kan du ikke sitte og være skuffet når dette så skjer. Har man uforpliltende sex så ligger det i kortene at man kanskje ikke sees flere ganger. I tillegg har du møtt mannen på Tinder og snakket mye om sex før det første møtet. Da har du sendt mange signaler om at dette er sex for sexens skyld og at du er ok med det. Jeg vil anbefale deg å ikke ha tilfeldig sex på denne måten før du har reflektert litt over hva du vil med sexen. Det virker som om du trenger følelsmessig trøst og selskap, ikke tilfeldige ligg med fremmede. Anonymous poster hash: 6b8f6...16f TS her: Jeg er klar over signalene jeg har sendt, men jeg har også være tydelig på at dette kan bli komplisert for meg dersom vi skulle ende med å ha sex. (Ikke at jeg tror folk man ikke kjenner så godt egentlig legger noe energi i å respektere dette). Så trodde jeg selv at det skulle gå helt fint, så da ble det bare tullete. Jeg er ikke skuffet over ham, jeg er overrasket over alle følelsene som faller ned i hodet på meg når jeg trodde det var helt ok for meg at det sluttet der. Det tror jeg nok også egentlig at det er, men at jeg ikke burde gjort det i utgangspunktet. Har nok vært litt rask i beslutningene fordi jeg har fått høre veldig mye om at det er på tide å prøve seg frem litt.. Anonymous poster hash: 81525...7a5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 TS her: Jeg er klar over signalene jeg har sendt, men jeg har også være tydelig på at dette kan bli komplisert for meg dersom vi skulle ende med å ha sex. (Ikke at jeg tror folk man ikke kjenner så godt egentlig legger noe energi i å respektere dette). Så trodde jeg selv at det skulle gå helt fint, så da ble det bare tullete. Jeg er ikke skuffet over ham, jeg er overrasket over alle følelsene som faller ned i hodet på meg når jeg trodde det var helt ok for meg at det sluttet der. Det tror jeg nok også egentlig at det er, men at jeg ikke burde gjort det i utgangspunktet. Har nok vært litt rask i beslutningene fordi jeg har fått høre veldig mye om at det er på tide å prøve seg frem litt.. Anonymous poster hash: 81525...7a5 Jo, men når du snakker sex på forhånd før du treffer en kar fra Tinder så blir det sex. Anonymous poster hash: 6b8f6...16f 3
Teethgrinding Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Det er helt normalt å ha et følelsesmessig forhold til sex. Det gjelder vel de fleste av oss. Kanskje den sex & singelliv greia ikke er helt deg? Jeg syns ikke du bør skamme deg for dét, snarere tvert imot. Hvem har sagt at det ikke er spennende med romantikk f.eks? Sex er ikke alt her i verden. Et følelsesladd kyss kan vekke urinstinktene i vel så sterk grad. Kanskje du bør vente med sex inntil du har en nær relasjon. Sex for sexens skyld er en dårlig kombinasjon når man egentlig er litt lei seg. 5
Gjest Lille-pus Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 TS her: Jeg er klar over signalene jeg har sendt, men jeg har også være tydelig på at dette kan bli komplisert for meg dersom vi skulle ende med å ha sex. (Ikke at jeg tror folk man ikke kjenner så godt egentlig legger noe energi i å respektere dette). Så trodde jeg selv at det skulle gå helt fint, så da ble det bare tullete. Jeg er ikke skuffet over ham, jeg er overrasket over alle følelsene som faller ned i hodet på meg når jeg trodde det var helt ok for meg at det sluttet der. Det tror jeg nok også egentlig at det er, men at jeg ikke burde gjort det i utgangspunktet. Har nok vært litt rask i beslutningene fordi jeg har fått høre veldig mye om at det er på tide å prøve seg frem litt.. Anonymous poster hash: 81525...7a5 Det blir på en måte ikke helt riktig å legge ansvaret for å si 'nei' over på den parten som ikke har de ubehandlede temaene i sin egen portefølje... Det kan selvsagt være beleilig å gjøre det, man kan mene man har forklart de potensielle konsekvenser så grundig man bare kunne, - men ansvaret for en seg selv må man ta selv. Ingen andre kan vite eller håndtere de konsekvensene som oppstår. Helt umiddelbart høres det for meg ut som du ikke er ferdig med å behandle det som var. - og før du er ferdig med det vil du heller ikke være klar for å starte på noe nytt, enten det er kortsiktig eller langsiktig. Beklager dette. Hva andre mener og sier at man selv burde gjøre er noe man skal gi blanke i, - dette siden de andre, de som mener og sier ditt og datt... de er ikke deg, de er bare seg selv og agerer som oftest utifra en eller annen teori eller noe de selv synes er 'passelig' selv om de kan mene det godt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Det blir på en måte ikke helt riktig å legge ansvaret for å si 'nei' over på den parten som ikke har de ubehandlede temaene i sin egen portefølje... Det kan selvsagt være beleilig å gjøre det, man kan mene man har forklart de potensielle konsekvenser så grundig man bare kunne, - men ansvaret for en seg selv må man ta selv. Ingen andre kan vite eller håndtere de konsekvensene som oppstår. Helt umiddelbart høres det for meg ut som du ikke er ferdig med å behandle det som var. - og før du er ferdig med det vil du heller ikke være klar for å starte på noe nytt, enten det er kortsiktig eller langsiktig. Beklager dette. Hva andre mener og sier at man selv burde gjøre er noe man skal gi blanke i, - dette siden de andre, de som mener og sier ditt og datt... de er ikke deg, de er bare seg selv og agerer som oftest utifra en eller annen teori eller noe de selv synes er 'passelig' selv om de kan mene det godt. TS igjen her: Du har helt rett, og jeg forventet heller ikke at han skulle ta ansvaret, som du sier er det bare mitt. Hadde vel mer et håp om at det skulle gjøre det litt mer legitimt å si nei. Etter noen runder med meg selv og en god natts søvn har jeg det mye bedre, og har kommet frem til at jeg ikke angrer på at jeg dro og ikke angrer på at vi hadde sex. Jeg ville riktignok ikke gjort det igjen, bare så det er sagt. Da jeg la meg skjønte jeg at "sorgen" stort sett er trigget av at jeg nok en gang er ensom, og nok savner samtalene som har fylt tiden min de siste ukene mer enn selve mannen, og det kan jeg faktisk leve med. Ensom har jeg vært siden bruddet - og det er et problem jeg allerede var klar over at må løses (da med nye venner, ikke tilfeldige fyrer), så det har nok stort sett vært en forsterker av det, og ikke et "helt nytt" problem som har dukket opp. Jeg hadde god sex og fine samtaler med en fin, smart mann, jeg sparte penger siden jeg uansett måtte bodd på hotell i den aktuelle byen den natten pga. andre ting enn ham (det er ingen god grunn, men akkurat nå er det sammen med det andre allikevel nok til å være litt positiv), og jeg lærte mye om meg selv så jeg kan ta bedre valg i tiden som kommer. Jeg kunne ha visst bedre, men det er ikke gitt at jeg skulle visst bedre når hele situasjonen var helt ukjent for meg. Jeg tilgir meg selv for å ha rotet det litt til, setter av denne dagen til å bare kose meg for å få noe annet å tenke på, og så går jeg videre. Folk har gjort dummere ting før, det er ikke akkurat som at dette kommer til å ruinere livet mitt selv om jeg hadde det vondt i går kveld. Men takk til dere som har kommet med råd og innspill, jeg setter stor pris på det! Der vennene mine sier "kjør på" og "det er ikke så farlig", kommer dere med et perspektiv jeg ellers ikke hører fra andre enn meg selv. Jeg ser meg i speilet og er hverken dum eller stygg, bare uerfaren, litt vel godtroende og har udekte sosiale behov i livet mitt - som jeg virkelig burde finne andre metoder for å dekke Anonymous poster hash: 81525...7a5 1
Nettinettet Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Og så må vi slutte å si ting vi ikke mener, men som vi tror vil gi oss det svar vi ønsker oss. Når vi sier "men hvis du ikke vil ha kontakt etter dette så går det helt fint.. " og egentlig føler at vi vil bli helt knust, så bør vi ikke si noen ting. Det beste er å forvente at det ikke blir noe mer når man har tilfeldig sex, og å fremstille seg selv på den måten til den andre parten. Det viser en selvsikkerhet som ofte er veldig tiltrekkende.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Kan du ikke vente med å ha sex igjen til du er i et forhold? Jeg slet med det samme som deg og det løste problemet mitt. Jeg har også dette problemet. Og vil nå absolutt ikke brenne meg en gang til. Så vil vente med sex. Men hvor lenge skal man vente? Man bør jo prøve ut sex også før man finner ut at man virkelig vil være sammen med mannen. Anonymous poster hash: db231...9e0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Og så må vi slutte å si ting vi ikke mener, men som vi tror vil gi oss det svar vi ønsker oss. Når vi sier "men hvis du ikke vil ha kontakt etter dette så går det helt fint.. " og egentlig føler at vi vil bli helt knust, så bør vi ikke si noen ting. Det beste er å forvente at det ikke blir noe mer når man har tilfeldig sex, og å fremstille seg selv på den måten til den andre parten. Det viser en selvsikkerhet som ofte er veldig tiltrekkende. Du skjønner nå vel at det ikke er planlagt at hun skulle bli interessert? Hun følte jo at det var helt greit før dagen derpå. Og hun er jo ikke vant til ONS heller. Hun hadde lyst å leve litt. Jeg blir så lei av de bedrevitende svarene fra folk her inne. Anonymous poster hash: db231...9e0
Nettinettet Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Du skjønner nå vel at det ikke er planlagt at hun skulle bli interessert? Hun følte jo at det var helt greit før dagen derpå. Og hun er jo ikke vant til ONS heller. Hun hadde lyst å leve litt. Jeg blir så lei av de bedrevitende svarene fra folk her inne. Anonymous poster hash: db231...9e0 Og jeg er lei av mennesker her inne, som har behov for å svare for andre mennesker og fortelle hva disse andre menneskene mener, føler og tenker..
Nettinettet Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Jeg har også dette problemet. Og vil nå absolutt ikke brenne meg en gang til. Så vil vente med sex. Men hvor lenge skal man vente? Man bør jo prøve ut sex også før man finner ut at man virkelig vil være sammen med mannen. Anonymous poster hash: db231...9e0 hvis du har en tendens til å bli følelsesmessig hekta når du har hatt sex, bør du vente til dere har forpliktet dere til hverandre. Du har møtt vennene hans, dere har vist dere offentlig sammen som et par osv..
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Og så må vi slutte å si ting vi ikke mener, men som vi tror vil gi oss det svar vi ønsker oss. Når vi sier "men hvis du ikke vil ha kontakt etter dette så går det helt fint.. " og egentlig føler at vi vil bli helt knust, så bør vi ikke si noen ting. Det beste er å forvente at det ikke blir noe mer når man har tilfeldig sex, og å fremstille seg selv på den måten til den andre parten. Det viser en selvsikkerhet som ofte er veldig tiltrekkende. Først sier du at vi ikke skal si ting vi ikke mener - så sier du at vi skal late som vi er uinteressert for da blir liksom han interessert !?!?! Litt selvmotsigende... Det å late som man er ikke interessert for at motparten skal bli interessert er jo en klassiker... og en fin måte å ende opp skuffet. Anonymous poster hash: 635b7...3b4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Når du har gjort det noen ganger så har du ødelagt følelseslivet ditt totalt, og blir som en gjennomsnittlig norsk jente. Anonymous poster hash: 8d032...6a2
Nettinettet Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Først sier du at vi ikke skal si ting vi ikke mener - så sier du at vi skal late som vi er uinteressert for da blir liksom han interessert !?!?! Litt selvmotsigende... Det å late som man er ikke interessert for at motparten skal bli interessert er jo en klassiker... og en fin måte å ende opp skuffet. Anonymous poster hash: 635b7...3b4 Jeg vil aldri anbefale noen å late som om de ikke er interessert for å få noen interessert. Slikt spill er bare tull! Men når to stk har avtalt at de skal ha sex, og man sier etterpå at det ikke gjør noe om han ikke er interessert i noe mer, mens man ha blitt interesert i noe mer selv, så ødelegger man for seg selv. Det nytter ikke å lure seg selv eller prøve å si det man tror den andre vil høre. Man må enten være ærlig om hva man tenker og føler og heller få smellen som kommer, eller man bør bare holde kjeft å se hva som skjer. Det andre jeg skrev hadde med de som har tilfeldig sex på generelt basis. Hvis du drar for å ha tilfeldig sex med en person tjener du mer ved å behandle det som tilfeldig sex også. Altså du går ut av døren om natten eller dagen etterpå med et smil om munnen og lar han føle at han ikke må ringe deg eller være med deg igjen. Klarer du ikke det, så bør du ikke ha tilfeldig sex.
Nettinettet Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Når du har gjort det noen ganger så har du ødelagt følelseslivet ditt totalt, og blir som en gjennomsnittlig norsk jente. Anonymous poster hash: 8d032...6a2 Ja dette er faktisk veldig sant. Ekstremt mange norske jenter sliter psykisk fordi de ikke tar hensyn til følelsene sine og velger å spille offerollen kontra å ta kontrollen tilbake. Liker man ikke de følelsene noe gir, så må man jo slutte å gjøre det!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Jeg vil aldri anbefale noen å late som om de ikke er interessert for å få noen interessert. Slikt spill er bare tull! Men når to stk har avtalt at de skal ha sex, og man sier etterpå at det ikke gjør noe om han ikke er interessert i noe mer, mens man ha blitt interesert i noe mer selv, så ødelegger man for seg selv. Det nytter ikke å lure seg selv eller prøve å si det man tror den andre vil høre. Man må enten være ærlig om hva man tenker og føler og heller få smellen som kommer, eller man bør bare holde kjeft å se hva som skjer. Det andre jeg skrev hadde med de som har tilfeldig sex på generelt basis. Hvis du drar for å ha tilfeldig sex med en person tjener du mer ved å behandle det som tilfeldig sex også. Altså du går ut av døren om natten eller dagen etterpå med et smil om munnen og lar han føle at han ikke må ringe deg eller være med deg igjen. Klarer du ikke det, så bør du ikke ha tilfeldig sex. Ts igjen her.. Jeg vil bare presisere at jeg mente det da jeg sa det, og ikke hadde noen forhåpninger om mer. Altså: Jeg trodde jeg mente det, og er egentlig i dag mer tilbake på at det var riktig å si, for da kan han velge selv. I går kveld hadde jeg helt panikk fordi vi sannsynligvis ikke kommer til å ha kontakt, men i dag blir jeg fornøyd om jeg hører noe, og er også sikker på at det skal gå helt fint om jeg ikke gjør det. Var ikke klar i hodet hverken da jeg gikk eller i går kveld. Jeg er helt enig i at man ikke skal si ting man ikke mener, og jeg hadde ikke sagt det som et slags "triks" for å få ham til å bli interessert. Anonymous poster hash: 81525...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå