Gå til innhold

Tre positive og tre negative sider - jobbintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har søkt på jobb og skal på jobbintervju.

Hvis sjefen sier, si tre positive og tre negative sider om meg selv.

På denne biten sliter jeg veldig mye, er veldig usikker på hva som er ikke lurt å si om denne biten.

Hva vil dere ha sagt, hvis dere har fått spørsmål om å si tre positive og tre negative sider..

Takk hvis du kan hjelpe til.

Anonymous poster hash: 530a3...e69
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i svarte. 17 personer som har lest den, og ingen vil hjelpe, det haster littt............:/

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo individuelt. Pass bare på at du ikke lister opp tre dårlige egenskaper som liksom skal være positive allikevel, det er bare dumt.

Anonymous poster hash: 20402...96c
  • Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hva i svarte. 17 personer som har lest den, og ingen vil hjelpe, det haster littt............:/

Du må jo si litt mer om deg selv, ellers er det umulig å hjelpe en anonym bruker med dette!

Du må ta utgangspunkt i ting som du er dårlig på når vedkommende spør om noe negativt, men så må du vinkle det positivt samtidig ved å si "men jeg er obs på det slik at jeg kontinuerlig jobber med å bli bedre.."/ "men jeg er klar over at det er slik, så jeg sier i fra til folk at de gjerne må spørre om de lurer hvis jeg skulle si eller gjøre noe feil" etc.

Skrevet

Har de ikke stort sett sluttet med det tullet der?

Anonymous poster hash: f3383...381

Skrevet

Dette er jo individuelt. Pass bare på at du ikke lister opp tre dårlige egenskaper som liksom skal være positive allikevel, det er bare dumt.

Anonymous poster hash: 20402...96c

Det trenger det slett ikke være.

Anonymous poster hash: 63b66...b5f

Skrevet

Det spørsmålet har jeg aldri fått.

Anonymous poster hash: 423fd...490
Skrevet

Jeg har fått det spørsmålet, og jeg har svart helt ærlig. Jeg har nevnt tre negative ting som jeg må arbeide med fordi det kan slå negativt ut på jobben, og tre positive som er bra for jobben.

Jeg fikk ros fordi jeg var så ærlig om det, for da visste de hva de fikk når de ansatte meg. Så mitt råd er at du er helt ærlig på det :)

Skrevet

De som bruker den intervjuformen der har ikke skjønt mye!

Å spørre folk slike "skjema" spørsmål, forteller somregel veldig lite om den personen gidder å komme på jobb lørdag morgen..

Jeg ble en gang spurt om å si fem (!!!) positive og negative ting om meg selv.

Det er jo helt umulig å komme på så mange ting på sparket, og er jo nesten helt umulig å komme med fem negative ting med deg selv, uten å rette opp for de.

Kan ikke folk skjønne at de må bli kjent med personen?! Det å være på et dårlig intervju kan si like mye om en jobbsøker som en sjef...

Anonymous poster hash: 2c5ff...bbc

Skrevet

Men skal jeg komme med et råd til deg TS, så anbefaler jeg å ikke sitte å telle opp tre positive og tre negative ting om deg selv.

Bare fortell hva slags positive kvaliteter du har (trekk gjerne fram hvorfor det er sånn, (jobberfaringer, oppvekst, hobbyer du har osv.). Så peiler du deg inn på ting som kan være en utfordring for deg (foreksempel manglende erfaring, ung alder, ting du må ha litt ekstra opplæring i osv).

På den måten får du svart på spørsmålet samtidig som du viser at du ikke er en liten unge som skal ha "gloseprøve" på skolen. For det er jammen slik det føles å få sånne spørsmål.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 2c5ff...bbc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...