AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Har gardiner som er så lange at de går helt ned til gulvet. Dessverre har jeg også noen dyr som gjerne bruker de til å klatre i (skummelt siden de kommer seg opp til vinduet og kan dette ut) Har så lite lyst til å klippe i de, men samtidig så må jeg få de kortere. Går det an å legge de opp på en måte hvor jeg kan unngå å klippe i de? Uten at det blir klumpete og rart?Anonymous poster hash: 7e251...ff8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 *dem Det går jo an, men det vil ikke bli like pent som om du legger opp ordentlig. Anonymous poster hash: 5f8e9...f28 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Personlig ville jeg enten kuttet ut gardiner eller valgt liftgardiner. Gardiner som ikke når gulvet er forferdelig stygt,Anonymous poster hash: e8277...57a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Borrelåsteip kan kanskje gå? Anonymous poster hash: bd679...866
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50078746/ Anonymous poster hash: ef0f1...f75 1
lærerstudenten Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Spørs litt hvor mye du må sy dem opp! Det blir ikke fint om du er mye, uten å klippe, men jeg har selv lagt mine opp, og det ble bare en litt tykk kant, og det gjør ingenting
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Du kan jo legge de opp med sikkerhetsnåler og så ta de ut når du får gjester, vil ha det fint osv. Men ja. Gardiner som ikke går helt i gulvet er virkelig stygt. Anonymous poster hash: 0b8f3...710
Gjest Wei Wei Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Spørs hvor mye du må klippe. Mine skulle bli 5 cm kortere, så jeg bare la dem opp uten å klippe. Har hengt i to år nå og ingen merker eller kommenterer det.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Har gardiner som er så lange at de går helt ned til gulvet. Dessverre har jeg også noen dyr som gjerne bruker de til å klatre i (skummelt siden de kommer seg opp til vinduet og kan dette ut) Har så lite lyst til å klippe i de, men samtidig så må jeg få de kortere. Går det an å legge de opp på en måte hvor jeg kan unngå å klippe i de? Uten at det blir klumpete og rart?Anonymous poster hash: 7e251...ff8 Kan du evt sette opp myggnetting rundt vinduet, for å ha en ekstra "sikring" mot at dyrene faller ut? Vinduet bør ikke være så åpent at det er plass for dyrene dine til å komme seg gjennom åpningen og falle ut. Evt montere barnesikring? Du får kjøpt selvklebende borrelåsbånd til å legge opp gardiner med uten å sy. Ikea har brukt å ha dette. Anonymous poster hash: eb4b8...16a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Har gardiner som er så lange at de går helt ned til gulvet. Dessverre har jeg også noen dyr som gjerne bruker de til å klatre i (skummelt siden de kommer seg opp til vinduet og kan dette ut) Har så lite lyst til å klippe i de, men samtidig så må jeg få de kortere. Går det an å legge de opp på en måte hvor jeg kan unngå å klippe i de? Uten at det blir klumpete og rart?Anonymous poster hash: 7e251...ff8 Kjøp klatrestativ til dyrene, og lær de å ikke klatre i gardinene Anonymous poster hash: eb4b8...16a
Gjest Funky Punk Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Kjøp klatrestativ til dyrene, og lær de å ikke klatre i gardinene Anonymous poster hash: eb4b8...16a Det har de nok av. Men jeg har en type dyr som man ikke kan lære å la gardinene være i fred. De må opp en halvmeter, så ser at jeg nok bare får finne frem saksen :( Myggnetting i vinduet tar dem 1 minutt å komme seg gjennom, barnesikring hjelper lite da de kommer seg gjennom små sprekker
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Det har de nok av. Men jeg har en type dyr som man ikke kan lære å la gardinene være i fred. De må opp en halvmeter, så ser at jeg nok bare får finne frem saksen :( Myggnetting i vinduet tar dem 1 minutt å komme seg gjennom, barnesikring hjelper lite da de kommer seg gjennom små sprekker Jeg forstår. Hva med å bruke borrelåsbånd, og da kan du justere gardinene alt ettersom om du har besøk, dyrene ikke er på det rommet, vinduet er åpent/ lukket osv? Det mest praktiske er sikkert å la gardinene være korte hele tiden Anonymous poster hash: eb4b8...16a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Hva med å heve gardinopphenget? du kan jo ha en skinne montert i taket, hvor du fester gardinene? I stedenfor å fesre dem på vinduslistene, dersom det er slik du har det nå?Anonymous poster hash: 1799b...d32
Gjest Funky Punk Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 De vil nok fortsatt henge såpass langt ned at dyra får tak i gardinene. Men har sydd opp 2 gardinlengder allerede. Klipte av ca 40 cm og sydde opp resten til passe lengde. Så da kan jeg ta opp sømmen igjen og få de litt lengre om jeg skulle ønske det senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå