AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 vår gutt er nå i treårstrassen. Vi prøver å være tolmodige, rettferdige, konsekvente.. osv. Men når trassen slår inn for fullt, er det vanskelig å vite hva man skal gjøre. Som f eks: jeg skal på jobb og lillegutt i bhg og IKKE vil inn i bilen. Nekter plent, bare fordi han trasser og tuller. Bruker jo evigheter for å få han til å sette seg i sete sånn at jeg får tatt på selen. Prøver å være tolmodig, men når den tar slutt så blir det tvang med at jeg MÅ plassere han ned i sete. Det blir grining og sutring. Noen ganger ser jeg ikke annen utvei enn å bruke tvang. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: e07b2...15a
Gjest Kaffelattn Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Alternativet til pen tvang blir jo at man ikke kommer seg avgårde...alle kommer for sent. Noen som har gode løsninger? Vi må bruke tvang ift tannpuss og å sitte i vogn / bil og vi må nå en avtale.
LilleBallerina Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Her får han en sjanse før han blir satt i setet. Må man så må man. 4
Quiet Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Her gir vi gjerne et valg mellom to alternativer, konsekvenser, eller en siste sjanse avhengig av hva det handler om og når - før en eventuell tvang. Det fungerer nesten alltid (men i noen tilfeller ender vi opp med tvang vi også).
Ciara Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Tvang kommer man ofte ikke utenom, dessverre. Det viktige da synes jeg er forutsigbarhet; at barnet har fått en sjanse før, og at barnet vet at "hvis du ikke vil sette deg inn i bilen selv, så må mamma sette deg i bilen. Mamma må på jobb nå." Jeg har også prøvd å være rolig og vennlig når jeg har gjort noe mot hans vilje slik at han kunne komme ut av det med verdigheten i behold. 1
Sushi Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Tvang kommer man ofte ikke utenom, dessverre. Det viktige da synes jeg er forutsigbarhet; at barnet har fått en sjanse før, og at barnet vet at "hvis du ikke vil sette deg inn i bilen selv, så må mamma sette deg i bilen. Mamma må på jobb nå." Jeg har også prøvd å være rolig og vennlig når jeg har gjort noe mot hans vilje slik at han kunne komme ut av det med verdigheten i behold. Dette. Eventuelt avleder jeg med noe hun kan holde på med i bilen. "Nei se, her ligger det et par solbriller! Hvem er det sine? Vil du låne dem?" etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå