hva_skal_man_gjøre Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 (endret) har fått de tipsene jeg føler jeg trenger.. dette er ikke noe jeg vil ha liggende ute på nett derfor redigeres den bort og kan godt slettes av mod. Endret 13. august 2014 av hva_skal_man_gjøre
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 What... Følger denne tråden!! Trist at broren din gjorde slike ting mot deg, veldig stort av deg å ville glemme detAnonymous poster hash: 95804...abb 1
Ava Mae Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Dette skjedde kanskje da du var liten, men han var tross alt 15 år og gammel nok til å vite hva han gjorde og at det han gjorde var fullstendig feil. Hvorfor ønsker du ikke at han skal ha dårlig samvittighet ovenfor det han gjorde og hvordan kan du vite at han ikke har begått seksuelle overgrep ovenfor sine egne barn? Kanskje det nettopp er det som er grunnen til at han oppfører seg såpass anderledes rundt deg, nettopp fordi han er en overgriper og vet at du vet?
daemonia Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Det er tydeligvis en elefant i rommet, så ja, jeg tror du har helt rett. At han er redd for at du husker hva han har gjort og at han angrer og er ubekvem pga det. Men eneste måten å bli kvitt denne elefanten er ved å snakke om det. Det vil garantert føles sårt og vanskelig å snakke om det, men etterpå så vil det bli bedre. Utrolig trist å lese at du har blitt utsatt for slikt, og jeg må si at jeg er imponert over at du klarer å si at du er klar for å legge det bak deg og at du vil ha et forhold til broren din.
GammelKaktus Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Har du aldri vært redd for at han skal/ har gjort det samme mot barna sine?
hva_skal_man_gjøre Skrevet 13. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2014 dette er første gang jeg har "fortalt" om dette til noen ikke engang min forlovede veit om dette, jeg vil ikke at han skal ha dårlig samvitighet eller skulle finne på noe som kan være farlig for seg selv. fordi han nå er aleine og vi er i utgangspunktet en veldig sammensveiset familie, det er bare han å jeg som ikke klikker helt føles litt rart og prate om men på tiden dette skjedde så var jeg som sagt en liten gutt og det var aldri noe vondt som skjedde, så jeg husker at ihvertfall en av gangene så gikk jeg og spurte han om vi skulle gå selv...
hva_skal_man_gjøre Skrevet 13. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2014 nei. aldri. han var ung når det skjedde jeg nekter å tru han ville vurdert det samme igjen jeg føler at han husker men ikke veit om jeg husker evt hva jeg husker...
GammelKaktus Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Du var en liten gutt så uansett hva som skjedde så var det ikke din feil. Men ut ifra hva jeg leser av innlegget ditt så har jo broren din forgrepet seg på deg? Og når du er 15 år så vet du hva du holder på med, og selvfølgelig husker han. Ut i fra hva jeg forstår så skjedde det jo flere ganger... Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor du vil så mye med bror din å gjøre egentlig? Det han har gjort er jo ikke normalt...og har han gjort det på deg så er det jo faktisk en reel mulighet at han gjør det med barna sine og. Kan være det er derfor han følger sånn med når du er med barna han, han e redd du vet at han har gjort noe... Bare en tanke.
Ava Mae Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 Ja, han var ung men gammel nok til å vite at det han gjorde var et overgrep mot et lite barn. Det er tross alt (og heldigvis) ikke normalt at 15 år gamle gutter begår overgrep mot et FEM ÅR gammelt guttebarn bare på innfall, og det at dette skjedde gentatte ganger gir jo bare nok en pekepinn på at dette er en legning han har og ikke noe han i et øyeblikk vurderte å kunne være "gøy".
hva_skal_man_gjøre Skrevet 13. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2014 det er jo som sagt mange år siden. jeg husker første gangen og jeg husker en annen gang der jeg var lur og faktisk gikk å spurte om det. men det er alt jeg husker så det kan hende at det bare skjedde 2 ganger for det er som sagt så ufattelig lenge siden. jeg er av den oppfatningen at livet er for kort og familien er alt for viktig til å holde noe sånt imot han godt over 20 år etter at dette skjedde. der og da syntes jeg ikke det gjorde noe..
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 dette er første gang jeg har "fortalt" om dette til noen ikke engang min forlovede veit om dette, jeg vil ikke at han skal ha dårlig samvitighet eller skulle finne på noe som kan være farlig for seg selv. fordi han nå er aleine og vi er i utgangspunktet en veldig sammensveiset familie, det er bare han å jeg som ikke klikker helt føles litt rart og prate om men på tiden dette skjedde så var jeg som sagt en liten gutt og det var aldri noe vondt som skjedde, så jeg husker at ihvertfall en av gangene så gikk jeg og spurte han om vi skulle gå selv... Du er mann og forloveden din er en "han"?Anonymous poster hash: 20dc6...310
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Les en gang til.. Det er da tydelig at det er broren som er han der... Anonymous poster hash: 24e6c...cb4
hva_skal_man_gjøre Skrevet 13. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2014 hehe nei er nok ikke det er nok sammen med ei jente ja
Chloe- Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Du er mann og forloveden din er en "han"?Anonymous poster hash: 20dc6...310 "Han" referer nok til broren. Har ikke noe råd å komme med TS, men sender gode tanker din vei.
GammelKaktus Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Ja, det er jo helt opp til deg hva du velger å gjøre med det videre. Jeg hadde iallfall ikke latt den mannen der få sitte barnevakt for min sønn. Jeg håper du tenker godt over at slike mennesker faktisk kan ødelegge liv. Og med tanke på at han faktisk har misbrukt sin egen bror så virker det ikke som om nær familie er en stopper for han, gudene vet hva han har gjort når han allerede i en alder av 15 tar seg til rette med broren sin. Mener ikke å være "stygg" her, men du har faktisk et ansvar for å hindre at dette skjer med andre barn. 1
hva_skal_man_gjøre Skrevet 13. august 2014 Forfatter #16 Skrevet 13. august 2014 ja jeg er broren ja.. men jeg er fortsatt den unge broren. som jeg har skrevet x antall ganger her så vil jeg bare ha en løsning på hvordan jeg kunne få kontakt med broren min igjen uten at han skulle få dårlig samvitighet og finne på noe dumt en kveld når han har våpen i huset
GammelKaktus Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Jeg kan ikke se at det faktisk er en mulighet for at dere kan ha et normalt forhold med tanke på hva han har gjort, og det vet nok han og. Tror og det kan være lurt for din egen del å prate om dette med en psykolog eller noe, for du oppfører deg som om det som skjedde er helt ok, og det var det ikke. Når du sier at du er redd han skal få så dårlig samvittighet at han kan finne på å gjøre noe farlig mot seg selv, så sier det ganske mye om hva han har gjort mot deg. Er forresten skremmende å vite hva slags folk som har våpen rundt omkring i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå