Gjest Paff Skrevet 1. juli 2004 #1 Del Skrevet 1. juli 2004 Noen erfaringer? Skal hente drikkevaksine mot magesjau på reisemedisinkontoret i morgen og får mer info der, det slo meg bare at vi kanskje sparer masse penger på å kjøpe drikkevaksine på apoteket?? Eller får man ikke tak i det samme der?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #2 Del Skrevet 1. juli 2004 TELL ME MORE!! Hva er dette? Hvor skal du siden du skal ta slik vaksine? Please..??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 4. juli 2004 #3 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg tror ikke du kan få kjøpt den på apoteket... jeg har i hvert fall tatt den på vaksinasjonskontoret begge gangene jeg har tatt den. Men det går jo an å sjekke, dukoral heter den. Til Gjest: Vaksinen er egentlig mot kolera, men virker også skikkelig bra mot "turistdiaré", som oppstår på grunn av ukjent bakterieflora. Men det er viktig å huske at selv om man er vaksinert, må man tenke over hva man spiser. Man blir ikke vaksinert mot salmonella eller campylobakter! Les mer her: http://www.helsenett.no/reisemedwap/dukoral.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #4 Del Skrevet 5. juli 2004 Sjekk prisen på apoteket på www.felleskatalogen.no Den er såvidt jeg husker temmelig dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #5 Del Skrevet 5. juli 2004 Får kjøpt den på apoteket,koster litt over 300,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #6 Del Skrevet 5. juli 2004 Husk at den skal drikkes i to doser; første to uker før avreise, siste 1 uke før avreise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 5. juli 2004 #7 Del Skrevet 5. juli 2004 Hei igjen alle! Joda, den heter DUKORAL og skal være det beste man kan ta mot "turistsyke". Vi tok dose 1 nå i helgen og tar en til om en uke. Da er vi så godt rustet som vi kan være (men selvsagt skal vi være litt obs). Vi fikk resept hos vaksinasjonskontoret, siden de var tom, og så fikk vi kjøpt på Apoteket. Koster 310,- per pakke (med to doser i hver). Man får visstnok ikke kjøpt uten resept fra lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå