Gjest Paff Skrevet 1. juli 2004 #1 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvordan lager du din hjemmelagede Guacamole? Jeg har som oftest kjøpt en "ferdigpose" og tilsatt vann og avocadoer. Når jeg har prøvd helt selv har jeg ikke blitt helt fornøyd (avocado, olivenolje, hvitløk, salt og pepper). Hjelp meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 1. juli 2004 #2 Del Skrevet 1. juli 2004 Ok, jeg kan hjelpe med min jeg! 2 avocado 1 halv rødløk 1 halv rød chili 1 lime Hakk avocado, løk og chili i små biter (ikke avocado da kanskje ) Og fres alt i en stavmikser til det er en seig grønn guffe. Press saften av en halv lime og bland godt. Litt mer lime kan presses over om det er en stund til du skal bruke den. Da blir den ikke dårlig. Denne porsjonen holder på mannen min og meg til en middag. Men da spiser vi godt også da... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 1. juli 2004 #3 Del Skrevet 1. juli 2004 .. og hakker du avocadostenen grovt og legger den oppi .. så beholder den den friske grønne fargen også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 2. juli 2004 #4 Del Skrevet 2. juli 2004 1 avocado ca 1/2 rødløk, grovt hakket lime evt sitronsaft salt og pepper malt koriander (etter smak, bruker kanskje en halv teskje til denne mengden???) - Kjøres i stavmikser, evt moses fint med gaffel. Jeg pleier også å blande inn noen spiseskjeer creme fraiche jeg, men jeg liker guacamolen min mild! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. juli 2004 #5 Del Skrevet 2. juli 2004 Denne oppskriften bruker jeg: Guacamole 2 chili, både rød og grønn (kan godt være milde) 1 løk 2 tomater en liten bunt koriander 2 moste avocadoer saften av 2 sitroner litt salt evt 2 ss crème fraîche (gir en herlig kremet smak) Finhakket løk, chili, tomater (uten skinn og frø) og koriander og bland med most avocado og sitronsaft. Smak til med salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 4. september 2004 #6 Del Skrevet 4. september 2004 Har helt glemt å takke for hjelpen, dere, nå har jeg virkelig fått dreisen på guacamolen her! Fargen er litt pyton hvis jeg moser for mye (bruker blender) men smaken er jo den viktigste - og den er kjempegod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå