Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe et par jeans på ebay, men er også redd for å få fake.

Vet noen om det er mye falske jeans på ebay, eller har noen selv opplevd å få fake varer?

Jeg sjekker feedback, men vet ikke helt hvor mye vekt jeg skal legge på det som står der (kanskje kjøperne ikke ser forskjell på falsk og ekte, eller kanskje det først viser seg etter en tid, hvis kvaliteten er dårlig).

Det er heller ikke så greit å se på bildene. Mange legger ut de samme bildene, som gjerne er "stjålet" fra produsent eller andre nettsteder.

Hvordan skiller dere klinten fra hveten på slike auksjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har enda til gode og få noe fake på ebay så vidt jeg vet. Kjøpe et par Jlo jeans der, og de satt enda lappen på, så de vet jeg er ekte. :)

Om feedbacken er bra og du føler for det, så ta sjansen, er masse flott og få på ebay, selv om noen er ikke helt til og stole på.

Gjest Elenath
Skrevet

Det jeg har kjøpt på ebay har jeg alltid sjekket feedback på. Hvis de har mange tusen positive tilbakemeldinger er det jo rart hvis du skal få fake.

Fikk akkurat et par kule nike sko i posten kjøpt gjennom ebay :D

Skrevet

Det jeg har kjøpt på eBay har ikke vært av et bestemt merke, er ikke opptatt av slikt.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert det er ekte vare selv om lappen sitter på. Forfalskede merkevarer er big business, og de har som regel etiketter.

Jeg vet at det finnes mye fake på ebay, spesielt klokker, solbriller og vesker. Så f.eks en klokkeforhandler, med nesten bare positiv feedback- men alle klokkene var fake. Tydelig at kjøperne der var fornøyd med fake. (Dem om det, men jeg er altså ute etter ekte vare).

Skrevet

Det er veldig mye fake på ebay!

Det beste paramateret er egentlig prisen. Er det for billig er det trolig ikke ekte. Du ser det når du søker på merkene, at det er veldig mange selgere fra Asia. DEr er faking veldig vanlig. Alle har etiketter på, men det er ikke noen garanti.

De som selger ekte varer reklamerer ofte med akkurat det, i alle fall de som driver egne nettbutikker.

Men skulle du ramle borti en fake, så er jo trøsten at de fleste av disse selgerne er såpass profesjonelle at det sikkert er et ganske ålreit plagg du har kjøpt uansett...

Fru Nitha

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er MYE fake på e-Bay. Ta brudekjolene for eksempel. Det er utrolig mange kina-kopier. Jeg har handlet mye gjennom e-Bay og merkelappen er på ingen måte bevis på at det er ekte- den er kanskje det aller letteste å forfalske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...