AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette her, men får prøve så godt jeg kan. Greia er at jeg har en utrolig egoistisk samboer, alt skal helst gå etter hans pipe. Senest idag skjedde det noe på jobb som gjør at jeg måtte ta på meg ei ekstravakt som nattevakt, da det ikke var andre å ta av. Dette er våken nattevakt, som da tilsier at man helst skulle sovet litt før. Jeg fikk sovet en liten time før samboer og barnet hans kom hjem idag, da var det slutt på søvnen med mas om å hjelpe han med noe. Han visste jeg hadde tatt på meg ekstravakt, men allikevel hadde han enda bedd noen flere hjem, så da kunne jeg ikke sove da heller. Da de hadde reist var han nesten grinete, og spurte om ikke jeg skulle sove litt før nattevakt, og da sa jeg at jeg ikke kom til å klare å sove osv. Også begynte han med det at om det var fordi at de bråket så veldig og sånn, så fikk jeg takke meg selv! Var ikke deres problem at jeg hadde tatt på meg ekstravakt, og de kunne ikke ta hensyn til at jeg skulle sove. (Noe jeg ikke gjør likevel). Kjenner jeg blir litt skuffet når han sier slike ting, om at jeg heller får reise et annet sted å sove fordi de ikke kan "slutte å leve", som han så fint sa. Jeg har heller ikke sagt de skal det, men har vært tatt opp andre ganger jeg har hatt nattevakt (det er sjelden!), at det hadde vært fint om de kunne tatt LITT hensyn om ikke annet, men da får jeg samme svar. Dette er egentlig bare toppen av isfjellet, og kjenner jeg begynner å få den mannen oppi halsen egentlig.. Han tenker vel kun på seg selv og sine behov. Om han er sliten etter jobb og vil hvile en times tidpå sofaen, og vi andre ikke er så stille som han skulle ønsket, blir det nesten verdens ende, og han kan bli skikkelig grinete.. Huff, vet liksom ikke helt hvor jeg vil med dette, måtte vel bare få det ut nå! Er det ikke vanlig å ta litt hensyn til hverandre når vi bor sammen? Eller er det meningen det skal være et "one-man-show"? Nei, vet du hva...Anonymous poster hash: 938e2...163
Gjest Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Du har det jo ikke bra i det forholdet der! Ingen har godt av å bli behandlet sånn. Lytt til magefølelsen din, du, og kom deg videre. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Du har vel rett. Dette er ikke liv laga i lengden, og tanken på barn med ham er veldig skremmende også. Ihvertfall når man ser hvilke sine behov som skal dekkes først, alltid. Synd igrunn, men må vel manne meg opp til å ta praten :/ TsAnonymous poster hash: 938e2...163 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Huffameg, i kveld fikk jeg nok. Etter nok en diskusjon, hvor han sa hva han ville si, forså å bare reise vekk, bestemte jeg meg for å reise selv. Så da reiste jeg til slektninger, og blir her. Vet virkelig ikke om jeg vil tilbake, eller hvor veien går fra her :/ Han prøver å få kontakt, men vet bare ikke hva jeg skal svare eller si? Dette var vanskelig igrunn, selv om det også var en lettelse igrunn.. TsAnonymous poster hash: 938e2...163 1
Prestekragen Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Så bra at du tok tak i det! Det forholdet hadde ikke gjort deg noe bra i lengden. Bare ta telefonen når han ringer og forklar at nå er det ovet, for du er drit lei. Dette klarer du! 1
Gjest Chloe87 Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Dette høres ut som en mann som vil at alt skal gå etter hans pipe, men dem rundt seg driter han i. Ikke en mann jeg ville ha kastet bort tiden min på!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Så bra at du tok tak i det! Det forholdet hadde ikke gjort deg noe bra i lengden. Bare ta telefonen når han ringer og forklar at nå er det ovet, for du er drit lei. Dette klarer du! Takk for støtten, godt å se jeg ikke er helt på bærtur. Men er det ikke litt smålig å ta sånne ting over tlf? Vi har jo trossalt vært samboere i 3 år.. Vet ikke jeg altså, dette er også mitt første forhold så aldri gjort noe sånn her før TsAnonymous poster hash: 938e2...163
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Dette høres ut som en mann som vil at alt skal gå etter hans pipe, men dem rundt seg driter han i. Ikke en mann jeg ville ha kastet bort tiden min på! Det er akkurat det. Jeg vil ikke leve sånn her resten av livet! Jeg er enda ung, så har hele livet foran meg til ja, alt? Synes bare jeg hører han når han forteller om bruddet. Alt er min feil, jeg taklet ikke tilværelsen som stemor, jeg synes barnet hans var en drittunge osv.. Det er dette som er vondt å tenke på.. At han sier til alle at jeg har imot barnet hans, noe jeg absolutt IKKE har :/ Mange tanker som surrer.. TsAnonymous poster hash: 938e2...163
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Takk for støtten, godt å se jeg ikke er helt på bærtur. Men er det ikke litt smålig å ta sånne ting over tlf? Vi har jo trossalt vært samboere i 3 år.. Vet ikke jeg altså, dette er også mitt første forhold så aldri gjort noe sånn her før TsAnonymous poster hash: 938e2...163 Vi lever i 2014. Utfra hva jeg har forstått tar folk den "praten" både på sms og fb-chat. Selv etter 13 år og tre unger.Anonymous poster hash: fc0a7...dca
Gjest Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Forstår at du ikke har det lett! Få noen til å bli med deg, så henter du tingene dine. Det forholdet var ikke liv laga. Nå kan du ha det litt vondt, og så kommer du deg videre med livet ditt. Lykke til! Du får det bedre alene enn med en sånn mann! Og det finnes en rekke bedre karer der ute! 1
Gjest brutal_mann Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Så lenge han ikke forstår at et forhold handler om å gi og ta så klarer du deg bedre uten fyren. 1
Gjest Chloe87 Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Det er akkurat det. Jeg vil ikke leve sånn her resten av livet! Jeg er enda ung, så har hele livet foran meg til ja, alt? Synes bare jeg hører han når han forteller om bruddet. Alt er min feil, jeg taklet ikke tilværelsen som stemor, jeg synes barnet hans var en drittunge osv.. Det er dette som er vondt å tenke på.. At han sier til alle at jeg har imot barnet hans, noe jeg absolutt IKKE har :/ Mange tanker som surrer.. TsAnonymous poster hash: 938e2...163 Hva han eventuelt finner på å si burde du ikke ofre en tanke. DU vet sannheten og det er nok mange som vet hvordan han egentlig er og skjønner at han "pynter litt" på sannheten når han forteller dem om bruddet.
Prestekragen Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Takk for støtten, godt å se jeg ikke er helt på bærtur. Men er det ikke litt smålig å ta sånne ting over tlf? Vi har jo trossalt vært samboere i 3 år.. Vet ikke jeg altså, dette er også mitt første forhold så aldri gjort noe sånn her før TsAnonymous poster hash: 938e2...163 Hvis det er mindre ubehagelig å ta det over tlf, så gjør du det. Hvis du mener det er best å møte han og si det da, så gjør det. Hva han kan finne på å si, skal du ikke bry deg om og ta deg nær av. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Takk for tilbakemeldinger, alle sammen. Setter pris på det! Akkurat nå føler jeg ingenting, men tror kanskje det er fordi jeg har vel vært ferdig med dette forholdet en stund, så har vel vært innstilt på det. Brukt store deler av sommeren til å sørge i fred, har hatt en følelse av kjærlighetssorg ofte. Jeg må uansett dra tilbake å hente tingene mine, så må nok snakke med ham likevel. Får vel bare ta tiden til hjelp, og tenke på alt jeg nå kan oppleve for meg selv! TsAnonymous poster hash: 938e2...163
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå