AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Hei, Håper noen kan hjelpe med dette. Jeg sluttet på p-piller i mai/juni da vi nå vil prøve å få barn. Etter siste pillen kom blødningen som normalt etter noen dager. Antar at dette da var en vanlig bortfallsblødning. 33 dager etter denne bortfallsblødningen fikk jeg mensen. Jeg ble glad da jeg hadde hørt om flere som gikk i laaang tid etter siste bortfallsblødning før de fikk første mens. 33 dager etter dette igjen hadde ikke mensen kommet for andre gang og jeg testet, negativt. Dette er nå en uke siden og jeg tenker at jeg burde teste igjen. Er dette vanlig? Å først få mensen tilnærmet som normalt og at det så tar flere uker før den kommer tilbake? For en uke siden (på dagen hvor jeg forventet mensen) hadde jeg murringer og vondt ved eggstokkene på høyre side og deretter kom det blank utflod (som eggehvite) - kan dette være eggløsningsslim? Og om det er det vil det da kanskje bety at man får mensen to uker etter dette? Uff, mange spørsmål og ser nå at jeg burde fulgt mer med i samtalene mine venninner hadde når de var prøvere... Anonymous poster hash: 4656e...316
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Ja, det er normalt. Å ha uregelmessig mens i ett år etter p-pille slutt er ikke uvanlig. Selv om den første mensen kom til riktig tid. Anonymous poster hash: af261...9fe
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Har det samme problemet! Første ordentlige mens kom nøyaktig når den skulle. Nå er jeg snart en uke over tiden for andre mens Anonymous poster hash: 22c69...702
Gjest bustyvel Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Samme her, hadde en normal, og nå er det vel over 1,5 mnd. siden jeg skulle hatt den igjen.. Men iflg. legen min er det bare noe man må akseptere i en periode etter p-pilleslutt.
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Det er helt normalt og vil endre seg etterhvert. Jeg kunne gå både 3 og4 månder uten mensen og ikke være gravid det første året. Det tok oss nesten 2 år å bli gravid, så jeg skal ikke på hormon prevansjon igjen
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Det er helt normalt og vil endre seg etterhvert. Jeg kunne gå både 3 og4 månder uten mensen og ikke være gravid det første året. Det tok oss nesten 2 år å bli gravid, så jeg skal ikke på hormon prevansjon igjen Er syklusen din stabil igjen nå?Anonymous poster hash: 22c69...702
AnonymBruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Nå er pms-kvisene mine tilbake, long time no see. Tar imot alle tegn på at kroppen min driver med noe med glede Anonymous poster hash: 22c69...702
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Er syklusen din stabil igjen nå?Anonymous poster hash: 22c69...702 Nå er jeg gravid, så kan ikke si det. Men jeh ble heller ikke stabil etter nesten 2 år uten.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Nå kom den endelig. Helt nøyaktig 1 uke forsinket. Det rare denne gangen er at jeg ikke har noen smerter. Dette har aldri skjedd før. Jeg gikk jo på piller blant annet pga veldig sterke menssmerter. Nå er de plutselig helt forsvunnet. Flere som har opplevd dette? Et spm til: Har man alltid hatt EL hvis man får mensen? Anonymous poster hash: 22c69...702
AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Nå er jeg gravid, så kan ikke si det. Men jeh ble heller ikke stabil etter nesten 2 år uten. Gratulerer så bra at det endelig klaffet for dere! Anonymous poster hash: 22c69...702
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Gratulerer så bra at det endelig klaffet for dere!Anonymous poster hash: 22c69...702 Tusen takk😊
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #12 Skrevet 19. august 2014 Hei! Takker for mange svar. Jeg har enda ikke fått mensen. Er nå to uker over tiden. Hvor ofte ville dere testet for graviditet? Jeg bare tenker at jeg vil jo få eggløsning på ett eller annet tidspunkt og da er jo sjansen der for å bli gravid. Skjer mye fremover med bryllup, festival osv og syns det hadde vært hyggelig å kunne tatt seg vin ved disse anledningene men syns det er litt skummelt i tilfelle man plutselig er gravid...Anonymous poster hash: 4656e...316
Butter Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 Jeg sluttet på pillene januar 2013 og fikk første menstruasjon som vanlig, dette var jo selvfølgelig er bortfallsblødning. Fikk deretter ikke mensen igjen før april 2013. Etter dette fikk jeg mensen men ulike mellomrom (mellom 6 og 8 uker), men den tegnet til å stabilisere seg. Rundt februar 2014 var det nede i 33 dager eller noe, men så stoppet det helt opp. Har nå ikke hatt mensen siden februar 2014 og er ikke gravid. Har nå vært hos fastlege og gyn, tatt div prøver og har hatt GU. Alt ser fint ut. Gynekologen har ikke fokusert på ustabil menstrausjon frem til feb. 2014 (antar dette er fordi det er normalt med kluss etter pilleslutt), men setter den plutselige utblivelsen sammen med at jeg i sammer periode (fra feb 2014 og frem til nå) har gått noen uplanlagte kilo ned i vekt og så vidt blitt undervektig. Så nå forsøker jeg å legge på meg litt. Mtp ditt spm om alkohol har jeg nå vært prøver i over halvannet år uten snøring på evt eggløsninger. For meg ville det vært relativt uholdbart over en så lang periode å ikke kunne kose meg med vin, gode oster m.m. I perioder hvor det er sjans for at eggløsning har vært og jeg har kunnet bli gravid har jeg vært mer forsiktig med alkohol, men ikke utelatt det helt. De første månedene av prøvingen kjøpte jeg tester på apoteket som jo er relativt dyre. Uten snøring på verken mens eller EL er det vanskelig å vite når man skal teste. Jeg testet ikke oftere enn ca en gang i måneden, men tok gjerne en ekstra test rett i forkant av en anledning med evt mye alkohol. Etterhvert som jeg fikk menstruasjonen tilbake og også fikk kjøpt billigtester testet jeg en uke fra og med dag 28. Nå er jeg jo nesten tilbake til start, tester vel nå igjen ca en gang i måneden, men antar jo jeg må øke vekt først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå