Gå til innhold

sosialstønad men bor hjemme hos foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har vært arbeidsledig i 2 måneder og har så og si ingen ting igjen på kontoen min (2000 kr). Jeg flyttet hjem til foreldrene mine med engang jeg ble arbeidsledig og har betalt husleie til dem på 3000 kr pr måned.

Jeg søker etter jobb, men har jo ingen inntekt til å kunne forsørge meg selv videre nå. Foreldrene mine hadde tenkt å leie ut det rommet jeg bor i for 6000 kr (oslo sentrum), men siden jeg ikke har noen andre steder å bo får jeg lov til å bo her for 3000kr helt til jeg klarer å flytte ut igjen, og jg forstår godt at de vil at jeg skal bidra litt så lenge jeg bor her når de kunne ha leid ut rommet for 6000 kr. Hadde vært en annen sak om jeg var 18-19 men jeg er 29 år gammel.

Nå vurderer jeg å søke om sosialstønad da jeg ikke har noe annet valg. Får jeg dekket husleien selv om jeg leier hjemme? Jeg får jo heller ikke penger til klær, telefon, eller reiseutgifter(t-bane) så får jeg dekket dette også? Hvor mye tror dere jeg kan forvente å få? Som sagt dette er jo helt til jeg klarer å få meg en jobb.

Anonymous poster hash: 0b78f...e7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke arbeidsledighetstrygd?

Sosialhjelp er en midlertidig "nødhjelp", så du får sende inn en søknad.

Anonymous poster hash: c5d32...97f

• Liker 3
Skrevet

Har du ikke arbeidsledighetstrygd?

Sosialhjelp er en midlertidig "nødhjelp", så du får sende inn en søknad.

Anonymous poster hash: c5d32...97f

Nei jeg var student og tjente kun 90 000 kr samtidig som jeg tok studielån.

Skrevet

ingen?

Skrevet

Jeg fikk sosialstønad da jeg bodde hjemme i alle fall. Det går nok litt på skjønn, så du må nesten høre med NAV der du bor.

Skrevet

Du får iallfall sosialstønad til livsopphold. For å få til husleie så må det foreligge en kontrakt mellom deg og foreldrene dine. Du stiller rimelig sikkert dersom du kan dokumentere at du tidligere har overført 3000 til foreldrene dine hver måned via bank. Er disse 3000 inkl. mat eller betaler du alt av mat selv?

Anonymous poster hash: 028dc...3c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...