AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Ikke for min del ihvertfall. Jeg jobbet 100 prosent i ett år før jeg ble rammet av alvorlig sykdom. Årslønnen min (da jeg jobbet) var på rundt 450 000. Etter å ha vært sykemeldt i et år, er jeg over på AAP, og får nå minstesats. Det jeg får utbetalt er ikke 66% av inntekten min det året jeg jobbet, da bare halvparten av dette året medregnes (Skatteåret, da jeg var student fram til sommeren, og begynte å jobbe fra da av og frem til neste sommer da jeg ble syk). Så for min del: Penger fra nav: Rundt 180 000 i året. Fra arbeidsgiver (om jeg ikke hadde blitt syk): 470 000 i året. Med andre ord, blir jeg ikke frisk, er jeg helt rævkjørt. Anonymous poster hash: 755d5...425 3
Druid Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 For de absolutt fleste lønner det seg ikke å motta penger fra NAV. Men for en relativt stor gruppe (si 10 %) og enda større blandt de som er mest sårbare i betydningen vanskeligst har mulighteen til å komme i arbeid ved langt fravær fra arbeidsmarkedet (innvandrere og unge), er NAV støtte fullt overkommelig å basere seg ett liv på. Og det er det som er under angrep. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå