AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Jeg har gjort noe stygt og jeg er så redd for å ta konsekvensene... Jeg har gjort noe jeg har sagt jeg aldri skulle gjøre. Jeg har vært utro. Det var på julebord med jobben, vi var fulle og etter litt dansing tok min mannlige kollega tak i meg og kysset meg. Jeg ble først rivd med et lite øyeblikk før jeg stoppet han og sa at dette var feil. Det var bare dette ene kysset, men jeg kjenner samboeren min. Så jeg sa ingenting til han... Vi var i en litt tung periode, hadde ikke sex på lenge og pratet ikke ordentlig sammen. Jeg var sikker på at det skulle bli slutt uansett, så jeg var en pingle og holdt det skjult. Broren til kompisen hans var også på julebordet og fikk med seg dette. Det virker derimot som han tror det gikk mye lengre enn dette ene kysset. Men feil var det selvfølgelig uansett. Men en lang periode var jeg sikker på at samboeren ville få høre det fra han, men det har ikke skjedd. Etter juletiden gikk det plutselig mye bedre med forholdet. Nærheten kom tilbake og alt føltes mye bedre. I februar ble jeg gravid... Og vi valgte å beholde. Nå bor vi i hans hjemby, et bitte lite sted langt oppi gokk. Problemet er bare at dette gnager sånn på samvittigheten. Jeg vet jeg blir dumpa på flekken hvis jeg forteller han om kysset. Men det er vel kanskje dømt til å gå i dass uansett i og med at jeg gjorde hva jeg gjorde. Det blir jo bare verre jo lengre jeg skjuler det også... Hvis han finner ut av det etter at barnet har kommet til verden er jeg stuck i samme kommune som han i ganske mange år pga den kidden... Så dilemmaet er som følger: 1. Fortelle han det nå og flytte ut før babyen kommer til verden? 2. Fortsette å holde utroskapen skjult og ha det fint sammen til han finner ut av det?Anonymous poster hash: 3ec79...c91
Tarzani Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Det må da vel være bedre om du setter deg ned og forteller han i ro og mak om det som skjedde, i stedet for at han får høre det fra noen som i verste fall tror det har skjedd mer.. Det lønner seg stort sett å være ærlig... 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Fortell nå, så har du flere alternativer når det kommer til bosted osv. Anonymous poster hash: 032b2...b97
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Jeg skjønner ikke helt hvordan et lite kyss som det der, skal få noen til å dumpe deg? Hvis det hadde skjedd med kjæresten min hadde jeg blitt ganske sur ja, men det hadde ikke vært dumpegrunn. Hvorfor er du så sikker på å bli dumpa? Anonymous poster hash: 159a1...c0e 7
Chloe- Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Et følelsesløst kyss ville jeg ikke nevnt når barnet kan risikere å miste kjernefamilien. 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Jeg skjønner ikke helt hvordan et lite kyss som det der, skal få noen til å dumpe deg? Hvis det hadde skjedd med kjæresten min hadde jeg blitt ganske sur ja, men det hadde ikke vært dumpegrunn. Hvorfor er du så sikker på å bli dumpa? Anonymous poster hash: 159a1...c0e Fordi jeg vet hvor sårt dette er for han. Eksen hans gifta seg med en ny fyr uka etter at hun flytta ut fra han. Så hun hadde nok vært utro LENGE. Derfor stoler han ikke damer. Og jeg har brutt tilliten hans. Etter ganske mange år sammen vet jeg han kommer til blir veldig sint og lei seg. Og føle at han ikke har noen grunn til å stole på meg lenger. Derfor kommer det til å bli slutt. Anonymous poster hash: 3ec79...c91 1
Pawn Hearts Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg vet hvor sårt dette er for han. Eksen hans gifta seg med en ny fyr uka etter at hun flytta ut fra han. Så hun hadde nok vært utro LENGE. Derfor stoler han ikke damer. Og jeg har brutt tilliten hans. Etter ganske mange år sammen vet jeg han kommer til blir veldig sint og lei seg. Og føle at han ikke har noen grunn til å stole på meg lenger. Derfor kommer det til å bli slutt.Anonymous poster hash: 3ec79...c91 Når han er så usikker og irrasjonell, er det best å ikke si noe. Du vet jo at det ikke lå noe i det kysset, og da er det ikke verdt å nevne det heller. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg vet hvor sårt dette er for han. Eksen hans gifta seg med en ny fyr uka etter at hun flytta ut fra han. Så hun hadde nok vært utro LENGE. Derfor stoler han ikke damer. Og jeg har brutt tilliten hans. Etter ganske mange år sammen vet jeg han kommer til blir veldig sint og lei seg. Og føle at han ikke har noen grunn til å stole på meg lenger. Derfor kommer det til å bli slutt.Anonymous poster hash: 3ec79...c91 Skjønner ikke at du gadd å få barn med han i det hele tatt, hvis du må trå på glasskår rundt han. Det er menneskelig å feile, og ingen er perfekte. Hvis han seriøst hadde forlatt deg for et uskyldig kyss når du bærer barnet hans, sier det veldig mye om han som person. Anonymous poster hash: 159a1...c0e 5
-Jiinxs- Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 Så dilemmaet er som følger: 1. Fortelle han det nå og flytte ut før babyen kommer til verden?2. Fortsette å holde utroskapen skjult og ha det fint sammen til han finner ut av det?Anonymous poster hash: 3ec79...c91 Det er snart et år siden det skjedde og du tenker forsatt på det. Klarer du å forsette med dette uten at det spiser deg opp innen ifra? Selv så hadde jeg ikke klart det og ville nok ha fortalt hva som hadde skjedd. Ikke at det hjelper nå, men du burde ha stilt dette spm før dere valgte å beholde den ungen. Selv om jeg kan forstå at du ikke ville ta det opp når det gikk så bra mellom dere to.
Gjest New_Girl Skrevet 13. august 2014 #10 Skrevet 13. august 2014 Det er snart et år siden det skjedde og du tenker forsatt på det. Klarer du å forsette med dette uten at det spiser deg opp innen ifra? Selv så hadde jeg ikke klart det og ville nok ha fortalt hva som hadde skjedd. . Enig i dette. Når du fortsatt går og gnager på dette¨, så syns jeg du skal fortelle det og så får bare konsekvensene komme. Og hvis du vet at dette er dumpegrunn for han, så syns jeg han fortjener å vite det. Ville du vært sammen med noen som egentlig ikke vil være sammen med deg? Forhåpentligvis vil han innse at det ikke er verdt å kaste bort hele familien sin på grunn av et kyss som ikke betydde noen ting.
Teethgrinding Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Det er veldig hardt og kompromissløst å leve rundt en person som har så stramme holdninger i livet. Kanskje det er like greit at du tar den kampen nå TS? Alternativt kan det jo hende at det skjer noe senere i samlivet som vil utspille seg. Vil du finne ut om han er kompromissløs, anti-forståelsesfull og umenneskelig idag eller om tre år? Det er et tankekors. Jeg leste en artig kronikk i morgenbladet hvor en etiker svarte en typisk utroskapsskandale. Jeg syns vedkommende hadde noen interessante faglig-filosofiske betraktninger angående utroskap og moral. http://morgenbladet.no/anbefalinger/2014/bor_jeg_fortelle_at_jeg_har_vaert_utro#.U-tgavmqmCq 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Et følelsesløst kyss ville jeg ikke nevnt når barnet kan risikere å miste kjernefamilien. Dette x 10000. Veldig, veldig, veldig mange har vert ut for et slikt lite uhell av den typen du beskriver. Jada, meg selv inkludert. Om det bare var et uhell, et engangstilfelle, og noe du angrer på: Hold det for deg selv, og ikke tenk mer på det. Du vet aldri hvordan en kjæreste kan reagere på å få vite noe slikt, så dette må bare glemmes og begraves. Det han ikke vet, har han ikke vondt av. Bruk heller tankekraften din på å skape en lykkelig tilværelse for deg selv, din kjæreste og babyen dere skal få sammen Anonymous poster hash: 551e9...081
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Du er en kynisk drittsekk, det er det ingen tvil om. Men det virker også som du vet det selv. Noe av det verste jeg vet er mennesker som mener det er OK å være utro fordi de "er så sikre på at det blir slutt uansett". Når det kommer til om du bør fortelle det eller ikke, så er jeg usikker. Det er vel kanskje greit å ikke la barnet miste kjernefamilien for noe idiotisk du selv har gjort? Anonymous poster hash: 06505...493
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Det er veldig hardt og kompromissløst å leve rundt en person som har så stramme holdninger i livet. Kanskje det er like greit at du tar den kampen nå TS? Alternativt kan det jo hende at det skjer noe senere i samlivet som vil utspille seg. Vil du finne ut om han er kompromissløs, anti-forståelsesfull og umenneskelig idag eller om tre år? Det er et tankekors. Jeg leste en artig kronikk i morgenbladet hvor en etiker svarte en typisk utroskapsskandale. Jeg syns vedkommende hadde noen interessante faglig-filosofiske betraktninger angående utroskap og moral. http://morgenbladet.no/anbefalinger/2014/bor_jeg_fortelle_at_jeg_har_vaert_utro#.U-tgavmqmCq Er det flere enn meg som plukker opp et snev av self-justification i Morgenbladet-kronikken? :-) At etikeren mer enn noe annet argumenterer overfor seg selv at det er helt greit med et lite sidesprang i ny og ne? ;-) Anonymous poster hash: 551e9...081
Teethgrinding Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Er det flere enn meg som plukker opp et snev av self-justification i Morgenbladet-kronikken? :-) At etikeren mer enn noe annet argumenterer overfor seg selv at det er helt greit med et lite sidesprang i ny og ne? ;-) Anonymous poster hash: 551e9...081 Nei, men det er jo noe i den kompromissløse reaksjonen? Jeg vet ikke. Det er iallefall interessant å lese noe som ikke omhandler en total sperre så fort utroskap har skjedd. En kan jo få inntrykk av at det ikke finnes verre ting? Mord, pedofili og overgrep, ingenting er verre enn utroskap tilsynelatende? Uansett, et litt mer nyansert perspektiv på ting tror jeg er sunt. Vi er ganske fordømmende. Livet er ikke lett å leve når man fordømmer hverandre og brenner broer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå