AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #1 Del Skrevet 13. august 2014 Hva er forskjellen på at et yrke krever fagbrev eller yrkeskompetanse? Får man ikke fagbrev etter 2 år på videregående og to år i lære? Yrkeskompetanse er ett begrep jeg har brukt lite, men er ikke det det samme som yrkeserfaring? Enlighten me! Anonymous poster hash: 99aba...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #2 Del Skrevet 13. august 2014 Yrkeskompetanse uten fag- eller svennebrev Opplæring i de fagene som ikke hører inn under lærefagene, fører fram til yrkeskompetanse uten fag- eller svennebrev. For eksempel har en helsesekretær yrkeskompetanse uten fag- eller svennebrev. Yrkesutdanningen er lagt opp som tre års opplæring i skole, ofte med innlagte praksisperioder. Anonymous poster hash: 241a7...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #3 Del Skrevet 13. august 2014 Yrkeskompetanse uten fag- eller svennebrev Opplæring i de fagene som ikke hører inn under lærefagene, fører fram til yrkeskompetanse uten fag- eller svennebrev. For eksempel har en helsesekretær yrkeskompetanse uten fag- eller svennebrev. Yrkesutdanningen er lagt opp som tre års opplæring i skole, ofte med innlagte praksisperioder. Anonymous poster hash: 241a7...932 Jeg Googlet det og fant akkurat dette her som du også har klippet/limt inn. Jeg trenger at noen forklarer det med ord, for jeg forstår fortsatt ikke forskjellen. Anonymous poster hash: 99aba...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 #4 Del Skrevet 13. august 2014 Fagbrev: To år på vgs og to år i lære Yrkeskompetanse/yrkesutdanning: tre år på vgs på yrkesfag. Anonymous poster hash: 20f70...02e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg har fått meg jobb, skal få tillegg pga fagbrev. Ser nå at jeg har svennebrev, fungerer det som fagbrev? Eller kan jeg se langt etter fagbrev tillegget? Anonymkode: 4624c...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 4. juni 2018 #6 Del Skrevet 4. juni 2018 Fagbrev og Svennebrev er vel det samme bare innen forskjellige yrkesgrupper? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå