Gå til innhold

Når kommer bekreftelse på navneskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen! Referat følger en annen gang, ikke tid akkurat nå.. Kort sagt en stor dag og 10 deilige dager i Frankrike!

Sendte inne navne-skjema på mandag, har ikke fått bekreftelse fra folkeregisteret ennå. Noen som vet hvor lang tid? (I Oslo?)

Pass-prisen har nå økt til 990,- ... så det gidder jeg ikke bytte før neste år, når det gamle går ut. Skal trolig ikke utenlands før neste sommer allikavel.

M

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest her inne at det er litt ulikt hvor lang tid det tar i Oslo. Selv sendte jeg inn 11 mai (4 dager før bryllupet). Da vi kom hjem fra bryllupsreise lå bekreftelsen i posten. Den var datert 18 mai, så det gikk jo rimelig kjap synes jeg.

Skrevet

990....?

Etter 1. juli da eller...?

Jeg betalte 740 for fjorten dager siden....

Skrevet
990....?

Etter 1. juli da eller...?

Jeg betalte 740 for fjorten dager siden....

:enig_animasjon:

Stemmer det. Så jeg gidder ikke å endre navn før etter at vi kommer hjem fra bryllupsreisen. Vel...så lenge billett stemmer overens med passet så er jo saken grei.

Skrevet

Jepp, etter 1.juli.

flere fra oslo med erfaring på hvor lang tid det tar?

m

Skrevet

Isj, da må jeg også betale blodpris for nytt pass. :roll:

Jeg lurer også veldig på hvor lang tid navneendringen tar - sendte mitt skjema forrige tirsdag, det er jo en stund siden.

Skrevet

Lurer på hvorfor passavgiften har blitt så mye høyere... Glad mitt varer en god stund til, så kan man håpe på at de senker avgiften igjen før jeg trenger nytt. ;)

Skrevet

Ja det er så ufatteleg ergeleg med at passprisen steig frå 1.juli. Eg sendte inn søknad om namneendring i mai for å få "billeg" pass, men dei surrehuene har klart å rote vekk søknaden... og no er det for seint... :roll:

Gjest Lompa
Skrevet

ROTE VEKK søknaden???Åssen i h*****e er det MULIG? Da er det jo DE som har "bæsja på leggen" og må rydde opp! Da må du legges øverst i bunken når du får fylt ut skjemaet på nytt! Jisses, da hadde jeg lagd spetakkel!

Skrevet

Jeg synes jeg husker å ha lest noe om at man ikke trenger å få nytt pass selv om man bytter navn... Mulig jeg roter, men er ganske sikker på at jeg leste noe sånt her inne for noen uker siden.

Skal se om jeg finner det igjen. Tror det var noe med at man kunne få satt inn det nye navnet uten å bytte...?

Skrevet

Før så var det slik at man fikk et stempel inni

passet hvor det nye navnet sto, men hvordan det er

nå, er jeg usikker på........

Skrevet

Ringte nettopp å sjekket med passkontoret, de sa at man kunne få inn stempel med det nye navnet og ikke absolutt trengte å få nytt pass, men at de likevel anbefalte å få helt nytt pass. Så da kan man vel i prinsippet velge selv.

Skrevet

Fremdeles ingen som vet hvor lang tid det tar? Forsåvidt det jeg spurte om.... :roll:

M

Gjest Lompa
Skrevet

Sorry M...

Jeg har spurt på folkeregisteret og fikk beskjed om at jeg kunne sende inn navneendringen på forhånd, ca 2 uker før bryllupet.Da skulle jeg bekreftelse på endringen omtrent samtidig med bryllupet. Nå er det kanskje litt lenger tid enn vanlig, fodi min kjære har et etternavn som få mennesker her i landet har. (Visstnok ikke mer enn 23 i hele landet) For vanligere navn går det visst noe raskere.

Skrevet
Fremdeles ingen som vet hvor lang tid det tar? Forsåvidt det jeg spurte om.... :roll:

M

Beklager avsporingen...

Ble litt revet med av de høye passprisene som ble diskutert her...

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med hvor lang tid det tar. Håper det snart ordner seg :)

Skrevet

Hos meg tok det fire dager fra jeg sendte inn til jeg hadde bekreftelsen. Superkjapt :o Dette var i Drammen da...

Skrevet

Jeg fikk bekreftelsen på navneskifte etter 2 uker. Det er normalt her jeg bor iallefall.

Skrevet

OK ,her er svaret:

Sendte inn på mandag, fikk brev tilbake på lørdag.

kort tid, altså, i oslo. Manda tusler jeg til banken og biltilsynet.

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...